Kirjoittaja Aihe: 308 - Etujousi katkesi  (Luettu 2177 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

iFlanker

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: 308 - Etujousi katkesi
« Vastaus #15 : 14.02.2018, 20:49:44 »
Jaa täällä ruetaan ihan vittuilemaankin.

Kaikki huollot suoritettu ajallaan Vehoilla, ainoastaan tuo yksi öljynvaihto tehty jossain "nyrkkipajalla" ja siitä ei ollut kuittia olemassa. Ymmärrän kyllä, että maahantuoja pesee kätensä viimeiseen asti. Sen sijaan Herttoniemen Veho tuli hieman vastaan ja pyöristi laskun 800 euroon. Eli sain n. 180e guud williä. Jouset tosiaan olivat 230e kpl (!) ja iskareiden yläpäiden laakeritkin 70e kpl.

Noin muuten Veho on ollut halvin paikka huoltoo nyt Pösöä ja aiemmin Hondaa.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 996
Vs: 308 - Etujousi katkesi
« Vastaus #16 : 14.02.2018, 21:26:19 »
Sivuta ne sellaiset kommentit vaan?

Kyllä tuo on törkeä hinta jousille, sitä ei kai kukaan täällä voi kiistää!?  :o
Miksi meni poikki, niin onko muuta syytä että on saanut kovemman osumman (siten että maalipinta rikki) heti uutena ja samantien lähtenyt ruostumaan?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 104
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 308 - Etujousi katkesi
« Vastaus #17 : 14.02.2018, 21:41:03 »
Voi luoja, ei näitä kuluttaja riitoja täällä kannata yrittää ratkoa, ei tämä ole mikään tuomioistuin vaikka jotkut niin tuntuu luulevankin.

Yritykset yrittää lähes poikkeuksetta pestä kätensä, vasta tällä viikolla jouduin heittäytymään hankalaksi kun "valkoista" yritettiin selittää "mustaksi". Ja taas sain asian sovittua...    ...nykyään pitää vähintään kerran vuodessa vetää Kuluttajariitalautakunta kortti.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 436
    • CitiX Oy
Vs: 308 - Etujousi katkesi
« Vastaus #18 : 14.02.2018, 21:47:06 »
No minä ymmärsin asian sitten väärin. Jos huollot tehty ajallaan ihan oikein, niin veholle/myyjälle vielä asiasta sanomaan että kyselyä menemään. Ei maahantuoja mitään pese. Jos kysely tehdään se välittää sen tehtaalle. Taitaa nyt Veho herttoniemi venkuilla katkeruuttaan kun edustukset loppuu...

Goodwilliin yleisesti, miksi tehdas tilisi vastaan jos asiakaskaan ei anna mitään "luottoa" merkkiorkanisaatiolle vaan jättäisi huollot tekemättä/teettäisi ne muualla?

Peugo: Maahantuonnin johto meni jo uusiksi omistajavaihoksessa, ketään vanhaa ei ole enää....
Jousen hinta on ehkä törkeä, mutta normaali tuotteelle joka ei ole ns. normaali kulutus osa. Jos noita alaa menemään enemmän niin varmasti hinta tulee noissa alas
« Viimeksi muokattu: 14.02.2018, 21:50:33, kirjoittanut buusba »
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 970
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 308 - Etujousi katkesi
« Vastaus #19 : 14.02.2018, 22:31:07 »
Sen sijaan Herttoniemen Veho tuli hieman vastaan ja pyöristi laskun 800 euroon. Eli sain n. 180e guud williä. Jouset tosiaan olivat 230e kpl (!) ja iskareiden yläpäiden laakeritkin 70e kpl.

Tuo alennus on pelkkää silmänlumetta, eli jouset maksaa maksimissaan 150 e/pari. Eli 460-X= 150 e >>> X=310 euroa liikaa.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 996
Vs: 308 - Etujousi katkesi
« Vastaus #20 : 14.02.2018, 22:46:36 »
Aina todella paska tilanne kun edustus vaihtuu. OT: Muistan kun Automaa luopui pököteistä ja oli kyllä sellaista scheissea se yli puoli vuotta ja saivat helposti markkinaosuuksia pois pökötiltä tänä aikana koska eivät oikeasti halunneet hoitaa hommaansa siirtymäkauden loppuun (esim takuuasiat eivät edistyneet ollenkaan). Kertarysäyksellä olisi pystyttävä muutokset tekemään.

OT-jatkuu:
Peugo: Maahantuonnin johto meni jo uusiksi omistajavaihoksessa, ketään vanhaa ei ole enää....
Jos tämä on oikeasti totta, eikä edelliset siirtyneet vanhoina tekijöinä uuteen organisaatioon (mun "tieto" asiasta), niin sitten on jo taas toivoa!

308-18

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: 308 - Etujousi katkesi
« Vastaus #21 : 14.02.2018, 23:14:21 »
KKV:Ketkä ovat vastuussa virheiden oikaisusta?
https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/toimialakohtaiset/virhevastuu-ja-takuu-autokaupassa/#6

"JATKUU UUDELLA OMISTAJALLA JA UUDESSA JOHDOSSA"
"Peugeotin maahantuonti tulee osaksi Auto-Bon Oy:tä." Päällekkäisiä toimia karsittu jne.
http://www.citroen.fi/citroen-ds-ja-peugeot-autojen-maahantuonti-jatkuu-uudella-omistajalla-ja-uudessa-johdossa/

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 243
Vs: 308 - Etujousi katkesi
« Vastaus #22 : 15.02.2018, 02:54:19 »
Jos minä nyt tätä tapausta vertaisin vaikka omalle kohdalle osuneeseen 406:seen, jolla oli yli 11 vuotta ikää siinä vaiheessa kun takuukyselyä tehtiin ja tehdas lupasi maksaa koko lystin, niin en näe mitään syytä miksi ei maksaisi näitä jousiakin. Tuossa 406:ssa oli kyse puhki ruostuneista helmoista. Huoltokirjasta todellakin otettiin aika monelta sivulta kuvat ja auto oli kyllä säntillisesti käynyt huollossa huolto-ohjelman mukaisilla väleillä 280 tkm:iin asti, mittarissa muistaakseni tuolloin 284 tkm. Leimat oli aluksi merkkihuolloista ja vähintään viimeiset viisi vuotta ne oli mistä nyrkkipajasta milloinkin. Ei mitään kuitteja ollut, eikä mitään tietoa mitä oikeasti missäkin huollossa huollettu. Ei se tuntunut kuitenkaan haittaavan, vaan päätös tuli tehtaalta parissa viikossa, että maksavat uudet helmat pesoseen.

Aina todella paska tilanne kun edustus vaihtuu. OT: Muistan kun Automaa luopui pököteistä ja oli kyllä sellaista scheissea se yli puoli vuotta ja saivat helposti markkinaosuuksia pois pökötiltä tänä aikana koska eivät oikeasti halunneet hoitaa hommaansa siirtymäkauden loppuun (esim takuuasiat eivät edistyneet ollenkaan). Kertarysäyksellä olisi pystyttävä muutokset tekemään.

Kyllä minulla oli oma pösö Automaassa takuuhuollossa vielä pari viikkoa ennen kuin lopettivat kokonaan pösöjen huollon, eikä mitään ongelmia ollut takuukyselyn kanssa. Yrittivät kyllä huollossa kusettaa ja käyttää tarvikeosia, mutta periä niistä täyden hinnan. Suurin osa varmaan autuaan tietämättömänä luulivat että on huollettu alkuperäisosilla, mutta näin ei tosiaankaan ollut.