Kirjoittaja Aihe: 607 - Ilmoitus "Direction indicator(s) faulty"  (Luettu 1115 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 105
607 - Ilmoitus "Direction indicator(s) faulty"
« : 24.02.2018, 13:02:53 »
Auto: 2005 607 3,0 V6 (ES9A, automaatti).

Direction indicators faulty - vikut "tikittää" kohotetulla taajuudella. Ensin pimeni oikea etuparkki ja siitä ilmoitus  side pulb faulty, mikä on ihan ok!, koska se on pimeenä. En vain pakkasella viitsinyt ryhtyä muoveja vääntelemään.

Nyt sitten 607 direction "indicators faulty". Vilkut kyllä toimii, mutta taajuus on kaksinkertainen tai >.

Polttimot ehjät. Hiukan hankala paikallistaa mistä maata mahdollisesti kaivattaisiin lisää. Peräkärry oli perässä, ennen tätä häriötä. Sen kanssa valot kyllä toimivat, kuten myös vilkut.

Hätävilkut toimii normaalisti

Onko vinkkiä? rakenna kaikkiin uusi maadoitus? Lamput uusiksi?

-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 562
Vs: 607 - Ilmoitus "Direction indicator(s) faulty"
« Vastaus #1 : 24.02.2018, 13:45:51 »
Veikkaan jumiutunutta mikrokytkintä vetokoukun pistorasiassa.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 034
Vs: 607 - Ilmoitus "Direction indicator(s) faulty"
« Vastaus #2 : 24.02.2018, 14:15:25 »
Eikös se kytkin vaikuta vain takasumuvaloon. Ei pitäisi ymmärtääkseni vilkkujen toimintaan vaikuttaa.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 699
Vs: 607 - Ilmoitus "Direction indicator(s) faulty"
« Vastaus #3 : 24.02.2018, 16:00:34 »
Veikkaan jumiutunutta mikrokytkintä vetokoukun pistorasiassa.

Mitä se kytkee?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 034
Vs: 607 - Ilmoitus "Direction indicator(s) faulty"
« Vastaus #4 : 24.02.2018, 16:26:10 »
Se irroittaa auton takasumuvalon silloin kun kärry on kytkettynä.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 108
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 607 - Ilmoitus "Direction indicator(s) faulty"
« Vastaus #5 : 24.02.2018, 16:42:11 »
Jos autossa on vetokoukku ja vetokoukun sähköt ovat väylässä (eli sähköille oma yksikkö) niin vika voi hyvinkin olla viallisessa pistorasian mikrossa. Ainakin samanikäisessä 407:ssa ko. syystä tuli hälytyksiä mm. viallisista peruutusvaloista ja viallisista sumuvaloista.

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 105
Vs: 607 - Ilmoitus "Direction indicator(s) faulty"
« Vastaus #6 : 26.02.2018, 20:30:10 »
Nyt ei sitten näkynyt edes peruutustutkan näyttö. Direction indicator faulty loisti ivallisesti.

Missä se mikro on siellä pistorasiassa? Jäljillä ollaan, siellä liittimessäshän se murhe luuraa, pannaan kuntoon.

Aseöljy alkaa maistua suussa.  Annoin "mavasikerin" vetokoukun liittimeen => vikavalot sammui ja itseltäni pimeni järki.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 127
Vs: 607 - Ilmoitus "Direction indicator(s) faulty"
« Vastaus #7 : 26.02.2018, 23:47:51 »
Jossain perävaunupistorasian ulkokehän uran pohjalla tai sen uran kyljessä se luuraa. Uraan siis painuu perävaunun pistokkeen nastoja suoraajava kuori. Onneksi noista kytkimistä on päästy mm. 508:ssa eroon ja perävaunun olemassaolo tunnistetaan muulla tavoin.

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 105
Vs: 607 - Ilmoitus "Direction indicator(s) faulty"
« Vastaus #8 : 03.03.2018, 17:50:19 »
Tämä ja pollution ja vaihteiston väylässä jotain pysyvää tiedonsiirto ongelmaa terästettynä ajovalon pesureitten virtapiirillä. 2 puola oli mykkä. Sen vaihdoin mutta vikavalo loistaa edelleen. Näpit ihan kohmeessa.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 105
Vs: 607 - Ilmoitus "Direction indicator(s) faulty"
« Vastaus #9 : 04.03.2018, 10:23:47 »
Nyt edennyt seuraavasti:

Pollution system faulty => ilmeisesti oli seurausta 2-sylinterin viottuneesta puolasta => vaihdoin puolan ja tulpan
Tämän vian seurauksena oli moottorin ECU:ssa myös herjaa tilapäisistä palamishäitöistä ko. sylinterissa ja useissa sylintereissä

Nuo väyläherjat can-väylässä Direction indicators faulty => pysyvä vika moottorinohjausyksikön ja vaihteistonohjausyksikön can-väylässä, lienevät seurausta tuosta perävalon pistokkeen epätoiminnallisuudesta. Ei tullut mieleen ottaa siittä "screen shottia" mutta ihan täyttä siansaksaa se oli, eikä siinä viitattu mitenkään peräkoukun kytkentään.
PP2000 lisälaite valikossa sellainen osio on, kuin peräkoukun kytkentä, tai vastaava, mutta sehän ei tunnistanut mitään minun autossani.

Loput OT:tä

BSI-yksikössä on pysyvänä, tuo pissapoika ongelma " ajovalonpesureiden virtapiiri" mikä tuli esiin nyt uudella BSM-rasialla. Pitää varmaan paikkansa, koska pumppu on mykkä.

Lisäksi on vakionopeussäätimessä pysyvä vika, joka ei ilmene mitenkään, muuten paitsi vaihdelaatikon testissä. Nopeuden rajoitin ja vakionopeuden säädin toimivat molemmat.

Direction indicators ja pollution faulty poistuivat sinnikkään PP2000 hakkaamisen jälkeen. Jostain syystä ohjelma asensi interfacen uudestaan ja soppa oli valmis. Käytin XP:n palutuspistettä asennukseen asti ja rupesi takkuen toimimaan. Kolme kertaa piti syöttää huoltopalvelualuetta ja lukea poistaa vikoja, kunnes ne yhtäkkiä poistuivat, kun vikojen luku tehtiin erillisillä järjestelmätestillä, ei kokonaistestillä. Ohjelma jumii toistuvasti, vaikka se on asennettu ainakin 3-4 kertaa uudestaan. Jotenkin kaipaisi jotain kenttäkelpoisempaa järjestelmää, kuin vanhaa XP-konetta jonka akku on finaalissa => tarvitaa sähköä invertteriltä (tai jatkojohdolla), joka saa sahkönsä tupakin sytyttimestä. Sitten kytketään interface härpäkkään omilla kaapeleilla  ja auton kabiini on täynnä kaapeli syheröä. Eniten kyrsii, kun tuo syteemi käynnistyy, jos jaksaa, sammuilee, jumii ja uutena ominaisuutena on, ettei sammu ollenkaan. Kertakaikkiaan äärimmäisen epäluotettava nykyisellään. PP ei tietenkään korjaa vikoja, ainoastaan paikallistaa niitä, mutta . . . . . . .

-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 477
Vs: 607 - Ilmoitus "Direction indicator(s) faulty"
« Vastaus #10 : 04.03.2018, 10:55:01 »
Kuulostaa siltä että sinulla on XP koneena joko alhainen suorituskyky (PIII suoritin?) tai sitten XP hakkaa päivitysskannausta läpi. Pika-apuna: Ota XP:stä Automaattinen päivitys kokonaan pois käytöstä. (Älä koskaan tarkista päivityksiä) Sujuvaan PP2000 käyttöön: Core2Duo, P4, Pentium-M, Centrino, AMD Semptron suorittimillinen laite. mielellään 1Gb RAM:illa. Parhaimmillaan löytyy muutamilla kympeillä. Invertteriä kätevämmän virransyötön saa Laptop Car adapterilla, joka antaa suoraan tup.syt adapterilla esim 19V. (löytyy erimallisiin läppäreihin mm ebaysta)

Jackal

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 33
Vs: 607 - Ilmoitus "Direction indicator(s) faulty"
« Vastaus #11 : 12.03.2018, 13:10:20 »
Auto: 2005 607 2,2 (EW12J4, 116 kW).

Täällä pulpahti myös tämä "Direction indicator(s) faultyn tauluun kun kosteat kelit palasivat. Vilkkujen jaksonaika puolittuu aina muutamaan ensikäyttöön liikkeellelähdöstä. Sitten normalisoituu. Kaikki valot toimivat muuten normaalisti. Ei ole peräkoukkua.

TEMP_ARKISTOON

pele1977

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 257
Vs: 607 - Ilmoitus "Direction indicator(s) faulty"
« Vastaus #12 : 20.03.2018, 14:29:25 »
Itsellä muistaakseni sama juttu joskus. Vahdoin suosiolla uudet vilkunpolttimot niin loppui herjat ja nyt on kirkkaat vilkut.
Peugeot 607 2.2 2006 Titane

Jackal

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 33
Vs: 607 - Ilmoitus "Direction indicator(s) faulty"
« Vastaus #13 : 25.05.2018, 21:11:26 »
Viikon välein toistuva vikailmo eteni viimein siihen pisteeseen, että herja jäi pysyväksi ja oikea etuvilkku pimeni. Polttimoa vaihtaessa huomasin, että se oli edelleen ehyt. Kanta ja liitännät polttimokiinnikkeen pohjassa olivat jonkin verran hapettuneet. Kirkastin pinnat ja sen jälkeen vilkut ovat toimineet normaalisti. Eli hienoisesta kontaktihäiriöstä oli täällä kysymys.