Kirjoittaja Aihe: 308 - Tehottomuus ja virheilmoitus "Engine fault, Repair needed" (EB) (jakohihna  (Luettu 3574 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Total_jr

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Auto: 2015 308 1,2 Puretech 130 (automaatti, 72 000 km).

Moro. Elikkä ajelin normaalisti, kunnes tuli teksti "Engine fault. Repair needed" mitään vikaa ei siinä vaiheessa tuntunu. Hetkeä myöhemmin tuli punainen moottorin kuva, jossa käskettiin pysähtymään. Samaan aikaan kierrokset tippui tasasesti ja auto vaan meni omalla painollaan eteenpäin. Soitin Peugeot assistanceen ja sain hinurin sitten. Auto nyt seisoo huollon pihassa viikonlopun ajan. Osaako joku sanoa, että mistä vois johtua? Takuu meni kaksi viikkoa sitten umpee. En halunnut autoa länsiautoon, kun ne pyytää niin ylihintaa, joten päädyin atoy huoltoon. Sivuilla lukee, että valmistajan takuu säilyy. Onkohan siinä joku nissan haudattuna vai säilyykö takuu, vaikka ei vie merkkihuoltoon? Assistancessa sanoi, että jos olen käyttänyt merkkihuollossa niin takuu voi säilyä, vaikka menee umpee. En tiedä säilyykö, vaikka ei ole merkkihuollossa.

Total_jr

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Sain auton siirrettyä merkkihuoltoon. Tuli paljon virhekoodeja, mutta vika liittyi öljynpaineeseen ja jotain muuta oli myös. Mutta kyseisellä merkkihuollolla ei tehdä moottoreihin liittyviä korjauksia(vissiin jotain kesäduunareita töissä), joten nyt se vietiin samaan merkkihuoltoon, mutta toiseen toimipisteeseen. Saa nähdä miten käy takuun kanssa, muuten tulee varmaan kallis reissu. Jos menee yli takuun, niin pitää kuulemma anoa jotain lisäaikaa.

308-18

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vian aiheuttaja on siis selvillä? Kysy ihmeessä, että kuinka paljon olisi tulossa kustannuksia, jos koko remontti jäisi jostain syystä itselle maksettavaksi? Arvio heillä on varmasti jo tiedossa...

Total_jr

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Pahoittelut, unohtu kokonaan kertoa. Yrittäkää jotain ymmärtää, sillä en tajua autoista paljoakaan ja tälläistä minulle kerrottiin. Moottorin sisällä oli jokin remmi(?) hajonnut ihan palasiksi ja oli tukkinut öljypohjan, josta johtui alhainen öljynpaine. Auto meni vielä takuuseen, vaikka takuu meni n. kolme viikkoa siitä, kun auto jäi tielle.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 071
  • Kuolema kuittaa univelat...
Toi on siitä fiksu kone että se tajuaa ettei saa öljyä kunnolla, vetää jonlun tasoisen safe moden päälle eikä siksi hajota laakereita. Ei tarvitse koko konetta rempata.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 071
  • Kuolema kuittaa univelat...
On noita jokunen kuulemma korjattu, hihna murenee ja tukkii öljysihdin. Auto vaan rohkeasti merkkiliikkeeseen jos tulee tollaset oireet. Jakohihnan mureneminen on kuitenkin hiukan eri sarjan ongelma kuin ketju viat. Lähinnä siksi että hihnalle annetaan vaihtoväli vuodet/kilsat, kuluttajalle syntyy tästä perusteltu syy olettaa että hihna kestää sen mitä luvataan.

Jakohihna vaihtoväli on 5-v/175 tkm, mikäli vika ilmenee merkittävästi aikaisemmin niin merkkihuolto on oikea osoite.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Alfissimo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 343
  • TurboFiat ja V6-Alfoja. Ehkä taas joskus pösö.
Mitäs öljyjä näissä tapauksissa on käytetty? Ilmeisesti tuo remmi ei kaikkien öljylaatujen kanssa juttele, mutta kyllä nyt ainakin merkkihuollon luulisi laittavan aitoa tavaraa sisään. Luulisi... ::)
Älä tee tänään sitä, minkä voit jättää vielä huomennakin tekemättä.