Kirjoittaja Aihe: 106 - Tyhjäkäyntiongelmat ja nykiminen matalilla kierroksilla  (Luettu 1434 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Marko73

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 43
  • Entinen Renault-mies
Eli varaosiksi (ko)?
Aloitteleva Peugeot-kuski (1.7.2015 lukien)

Peugeot 106 XN 1.4 3D 1996

matias123

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
No voe tokkiisa. Kyllä se vaan on helpompi luovuttaa mahdottoman edessä. Oisko jjoku tuholainen joskus päässy johtoja jyrsimään?

urkki

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 289
Ei nyt vielä kannata luovuttaa,korjaa johtosarjaa ja radalle.

Henukeppi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
En osaa sanoa. Sauhua nous konehuoneesta, kojelaudan takkaa ja viel takalokasuojanki alta. Kyä mää taidam jo täsä kohtaa antaa periks  ;D mittailin muuten tota tps-anturia ja sen jälkeen hiukan ronklasin johtosarjaa konehuoneesta. Alko käynti seikkailemaam ja mittaristosa kaikki valot palamaan. Sit savun hälvettyä avasin keskioluen.

Henukeppi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Eli varaosiksi (ko)?
Melko varmasti kyllä

matias123

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
No voi piru. Kai laitoit autosta vain virrat päälle, etkä käynnistänyt sitä testaillessasi anturia? Valitettavasti turn ignition on tarkoittaa laita virrat päälle, ei ole sama asia kuin start the engine/ käynnistä moottori.  :o Potentiaalisesti voihan siinä jotain tapahtua jos auton käydessä noita johtoja ronklaa. Nyt vasta katsoin tuota ohjetta tarkemmin ja mietin kyllä että laittasinko ite käyntiin vai onko se vaan virrat päälle. Olisinpa varmaan itsekin autoni oikosulkuun saattanut.  :o :o  Kannattaa tarkistaa sulakkeet, ne isotkin siitä moottoritilasta ja autohan voipi jopa toimia jos sieltä joku sulake on palanut.

On toki mahdollista että johtosarjassa on muutenki vikaa ollut ja pieni liikuttelu saanut oikosulun aikaan.  ??? Mitä teit johtosarjalle auton käydessä? Kojelaudan sisältä on voinut esim. sisätilatuuletin jos oli päällä palaa lämpösulake puhaltimesta. 

Marko73

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 43
  • Entinen Renault-mies
Jos tuossa autossa on hyväkuntoinen (ja oikean mallinen) katalysaattori niin voisin olla kiinnostunut. Osassa 106:a voi olla sellainen pystymallinen mutta minun autossa on se litteä siellä auton alla. Epäilen että se pystymallinen ei edes sopisi.
Aloitteleva Peugeot-kuski (1.7.2015 lukien)

Peugeot 106 XN 1.4 3D 1996

Henukeppi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
No voi piru. Kai laitoit autosta vain virrat päälle, etkä käynnistänyt sitä testaillessasi anturia? Valitettavasti turn ignition on tarkoittaa laita virrat päälle, ei ole sama asia kuin start the engine/ käynnistä moottori.  :o Potentiaalisesti voihan siinä jotain tapahtua jos auton käydessä noita johtoja ronklaa. Nyt vasta katsoin tuota ohjetta tarkemmin ja mietin kyllä että laittasinko ite käyntiin vai onko se vaan virrat päälle. Olisinpa varmaan itsekin autoni oikosulkuun saattanut.  :o :o  Kannattaa tarkistaa sulakkeet, ne isotkin siitä moottoritilasta ja autohan voipi jopa toimia jos sieltä joku sulake on palanut. 
  ei ollut käynnissä, pelkästään virrat päällä. Sen verran toi lontoo sentäs luonaa ;) niin voimakkaasti en tota johtosarjaa ronklannut, et se ois millään tapaa edesauttanu minkäänlaista oikosulkua siellä. Jännä muuten, että sitä sähkönkrääsää nous myös tankin likeltä. Taiho täytyyhän sielläki sähköä olla. Saattanu olla pierrellä paha maanatai ko on asentanu ton auton sähköt ::)

matias123

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Saattaa olla, että ikä tekee tehtävänsä. Ei siellä tarvitse olla kuin pieni vika plus- johtimen kuoressa niin virta joskus löytää tiensä runkoon ja tulee oikosulku. Maadoituksetkin osaa olla melkosen hapettuneet.