Kirjoittaja Aihe: J5 - Tehottomuus  (Luettu 1624 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

LMTP

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
J5 - Tehottomuus
« : 21.04.2018, 19:29:23 »
Millainen kulku tuollaisessa turbottomassa mallissa on kun oma auto hädin tuskin jaksaa 80kmh vauhtiin, olisko jollain kokemuksia kyseistä autosta.
Olisiko pumpun ajoitus persiillään mutta ei kylläkään savuttelen oikeen mitenkään, suihkun kärjet uusittu ja säädetty tammerdieselissä eipä juurikaan vaikuttanut miten tuohon saisi hiukkasen tehoa lisää?

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 366
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: J5 - Tehottomuus
« Vastaus #1 : 21.04.2018, 20:06:03 »
Kaverin faijalla oli aikoinaan turboton matkailuauto, käytiin sillä kalareissulla. Kyllä sitä sai kepittää ihan täysillä menemään koko ajan, että sillä pysyi muun liikenteen rytmissä. Varmaan huiput sata, mutta isoon alamäkeen.  :)

69 heppaa, suuri ilmanvastus ja mitä lie painaa 2500-3000 kiloa + matkustajat ja tavarat...
« Viimeksi muokattu: 21.04.2018, 20:20:51, kirjoittanut megaman »
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309...

LMTP

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: J5 - Tehottomuus
« Vastaus #2 : 21.04.2018, 20:30:25 »
eikös tossa pitäisi olla 75 heppaa:P

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 366
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: J5 - Tehottomuus
« Vastaus #3 : 21.04.2018, 20:57:46 »
Joo, katsoin äkkiä wikipediasta tuon 69 hepoa. Tilanne onkin ihan eri, jos löytyy 75 heppaa.  ;)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309...

leikhan

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: J5 - Tehottomuus
« Vastaus #4 : 13.05.2018, 14:06:18 »
Paljonko oli päästöt katsatuksessa, mulla oli 0.5, lisäsin 2.5teen, niin kyllä lähtee, eikä savuta sen enempää.

LMTP

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: J5 - Tehottomuus
« Vastaus #5 : 13.05.2018, 21:04:29 »
Syöttöä lisäämällä? ja paljonko sitä uskaltaa säätää siis onko kuinka herkkä ettei tule liikaa

leikhan

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: J5 - Tehottomuus
« Vastaus #6 : 13.05.2018, 21:43:30 »
Sehän menee kokeilemalla, jos ei käytä jossain korjaamolla. Mikä pumppu siinä on, elikkä saako päästä ruuvattua.

LMTP

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: J5 - Tehottomuus
« Vastaus #7 : 13.05.2018, 21:52:41 »
oliskko cav kyljessä luukku ja sieltä voi sitten säätää kun avaa pari pulttia, pitänee kokeilla kun on aikaa.
Onko noissa pumpuissa mahdollista että ajanoloon hiipii syöttö pienelle.

leikhan

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: J5 - Tehottomuus
« Vastaus #8 : 14.05.2018, 06:33:22 »
Siinä luukun takana on sitten kaksi mutteria mitkä näkee, kun pyörittää moottoria, niitä täytyy löysätä, löytyy kieleke jota työnnetään ylös tai alas, ylös menee isommalle, se on vähän hankala homma jos luukku on rintapeltiä vasten nk.mulla. Etsin linkin sivulle mistä näkee miten se tehtään. Paikallinen dieselkorjaamo otti siitä säädöstä 50€, kannattaa kysyä jos läheltä löytyy asiantuntija, menee helposti yli.

leikhan

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: J5 - Tehottomuus
« Vastaus #9 : 14.05.2018, 06:40:56 »
syötön säätö CAV-syöttöpumpussa - Masinistit.com. Täältä lötyy kuvien kanssa miten tapahtuu.

LMTP

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: J5 - Tehottomuus
« Vastaus #10 : 29.05.2018, 22:32:36 »
Tuosta pumpusta taasen onko siinä millainen vastus kun vapaasti pyörittää, itsellä on toinenkin samanmoinen pumppu jossa huomattavasti raskaampi vastus kun vapaasti pyörittää. Täytyy vaihtaa pumppu niin näkee että onko vaikutusta syöttöä en lisännyt vielä kun tuntuu että voipi olla turha homma kun tuosta voisi päätellä että väljäksi on mennyt kun noin kevyesti pyäiil tuo joka autossa paikalaan, onko jollain kokemuksia tuollaisesta.

fibe

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: J5 - Tehottomuus
« Vastaus #11 : 17.07.2018, 15:24:09 »
Omassa J5 2.5D:ssä on tuo Lucas ma 260-pumppu enkä ole mistään löytänyt ohjeita miten siitä saa syöttöä nostettua.
Pumpun päässä on joku syöttöruuvi missä oli sinetti. Se oli jo pohjassa. Siitä saa vain hieman syöttöä vähennettyä, jonka jälkeen auto hädintuskin liikkuu  ;D

leikhan

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 37
Vs: J5 - Tehottomuus
« Vastaus #12 : 17.07.2018, 15:49:55 »
Ei tuossa muuta säätöä ole, kuin tuo keskiruuvi, jos ei aukasemalla kierroksekset nouse, niin sitten on pumppu sökö, täytyy säätää auto käynnissä.

LMTP

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: J5 - Tehottomuus
« Vastaus #13 : 17.07.2018, 18:11:48 »
Ma300 pumppu on näköjään erinlainen ja siitä kyllä voi säätää syöttöä kyljessä olevan luukun kautta kuten jo aiemmat ohjeet kertoivatkin, tosin tehoa ei juurikaan lisää tullut savua kylläkin. Olen syötön pienentänyt takaisin niin että savuttaa vielä jonkin verran pitäis vaan löytää se paras ennakko kohta niin sitten saapi vältää, ei tyosta mitään tykkiä saa muutenkuin vaihtamalla kone.

fibe

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: J5 - Tehottomuus
« Vastaus #14 : 17.07.2018, 18:23:54 »
Ahaa eli tota syöttöruuvia kierretään aukipäin moottorin käydessä. Pitää kokeilla jahka kerkiää. Tuo moottori tossa asuntoautossa
on erittäin puhditon kun vähänkin tulee kierroksia. Ennakkoja en ala säätämään tässä kohtaa. Luulisi sen hieman parantuvan lisäämällä syöttöä. Vanhat Nissan ja Mitsu lava-autot muuttui roimasti
syötön lisäyksellä.