Kirjoittaja Aihe: RCZ - Virheilmoitus "Engine fail, repair needed" (THP)  (Luettu 814 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Villek

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Auto: 2011 RCZ 1,6 THP 156 (110 000 km).

Ongelma ilmenee arviolta joka kymmenes kerta liikkeelle lähtiessä. Kone ei ota kierroksia ja tasaisella kulkee maksimissaan 50km/t. Kuin kävisi kahdella pytyllä. Samalla syttyy hana-merkkivalo ja tulee ilmoitus "Engine fail, repair needed" tai jotain tuonnepäin.

Sitten kun auton sammuttaa ja laittaa uudelleen käyntiin, niin vika on poissa. Merkkivalokin sammuu parin käynnistyskerran jälkeen.

Käyty yhdellä huoltamolla lukemassa vikakoodia ja se oli jotenkin epämääräinen vastaus. Vihjeenä oli lähteä vaihtamaan vaan uutta osaa. Jos noin, niin mikä on todennäköisin syypää?

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 955

Villek

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: RCZ - Virheilmoitus "Engine fail, repair needed" (THP)
« Vastaus #2 : 27.04.2018, 11:01:36 »
Luin noin 20 alasivullista, mutta en ymmärtänyt. Jos joku osaisi sanoa tiivistettynä missä osassa vika on ja mitä sen korjaus maksaa?

Laguna00

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 156
    • Oman 308:n osalta kuvat
Vs: RCZ - Virheilmoitus "Engine fail, repair needed" (THP)
« Vastaus #3 : 27.04.2018, 11:05:42 »
Hei Villek! Hyvät pohjatiedot viestissäsi. Niistä kävi ilmi kokeneemmalle palstalaiselle, että sinulla on tyypillinen THP ongelma RCZ:n konehuoneessa. Ilmeisesti varaosalista tulee olemaan jotain tämän kaltaista tuon ongelman korjaamiseen:

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=51949.msg251229#msg251229

Kirjoitit, että vikakoodia oli luettu. Mikä koodi sieltä löytyi? tai mitkä koodit?  P2191?
308 (4C) 110hv 1.6 16V HDI (9HZ) 5 vaihteinen manuaali (-C)
Renault Grand Scenic 2005 (JM0W) 2.0T (F4R-776) 6 vaihteinen manuaali (ND0-013)

Villek

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: RCZ - Virheilmoitus "Engine fail, repair needed" (THP)
« Vastaus #4 : 27.04.2018, 14:33:07 »
Vikakoodit:
P1336 Vaihtelevat sylinterit sytytyskatkoksia tunnistettu
P1340 Sytytyskatkoksia sylinteri 4
P1338 Sytytyskatkoksia sylinteri 2
P0172 seos liikan rikas (johtunee sytytyskatkoista, palamatonta polttoainetta pääsee sylintereistä pakoputkistoon)

Korjaaja ehdottaa tulppien ja puolien vaihtoa ja sillä kai lähdetään liikkeelle. Hinta-arvio 400€. Eli ei kai olisikaan tuo sama ketjuvika.

tk-

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: RCZ - Virheilmoitus "Engine fail, repair needed" (THP)
« Vastaus #5 : 10.07.2018, 11:03:01 »
Tämä on vanha aihe, mutta jos joku pian etsii samanlaiseen ongelmaan vastausta. Jos antaa vikakoodia sylintereihin 2 ja 4, niin itse ainakin ennen ensimmäistäkään uutta puolaa siirtäisin jokaista pykälän vasemmalle tai oikealle ja katsoisin siirtyykö vika sylintereihin 1 ja 3. Jos ei siirry, niin vika on jossain muualla kun puolassa. Kyllä kai nuo uusiin vaihtamalla auto jonkin aikaa taas toimii, mutta jotenkin tuntuu siltä, että perusvika on kuitenkin joko ajoituksessa (venynyt ketju), polttoaineen syötössä (pätkivä korkeapainepumppu) tai karstoittuneissa imuventtiileissä jos sytytyskatkoksia tulee.

Tulikohan em. auto puolien ja tulppien vaihdolla kuntoon?

Villek

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: RCZ - Virheilmoitus "Engine fail, repair needed" (THP)
« Vastaus #6 : 10.07.2018, 11:48:41 »
Vaihdettiinkin se ketju eikä auttanut. Samoin ei auttanut tuo venttiilien puhdistus. Olisikohan seuraava yritys sitten tuo korkeapainepumppu...

dilinjae

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: RCZ - Virheilmoitus "Engine fail, repair needed" (THP)
« Vastaus #7 : 10.07.2018, 12:20:49 »
Mitä nämä edelliset yritykset kustansivat? Kiinnostaa kun oma THP odottelee vuoroaan pajalle.

Villek

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: RCZ - Virheilmoitus "Engine fail, repair needed" (THP)
« Vastaus #8 : 10.07.2018, 12:39:11 »
Ketjunvaihto taisi olla 1200 ja venttiilien puhdistus jotain 100€.

tk-

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vs: RCZ - Virheilmoitus "Engine fail, repair needed" (THP)
« Vastaus #9 : 10.07.2018, 13:04:01 »
Omassa turbosta oli hukkaporttikin jo väljä 110tkm ajettuna. Ei antanut vikakoodeja, mutta testerin kanssa ajaessa näki kuinka ahtopaine ei noussut pyydettyyn saakka.

Korkeapainepumppu itsellä oireili eniten kylmänä, lämpöisenä toimi paremmin. Se tosin tarvitsi vaihtaa vasta 175tkm kohdalla.