Kirjoittaja Aihe: 206 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (diesel)  (Luettu 1444 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 789
Olikos tämä pakollinen olla hengissä yksysissä? Hdi ei käy ilman mutta miten xud9?

Ei varmasti käy ilman. Ilman nokka-akselin tunnistinta käy kyllä.

Pyhän yksinkertaisuuden eli 1.9d:n ainoa anturi näyttäisi olevan juuri vedonlyöntini kohde.
Preesens: Citroen C5 HDi240 Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106-607

Masa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Vieläkö kerrotte yksinkertaselle että miten totean että vika on tossa mitä kuva kertoo

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 789
Ostamalla uuden, eipä juuri muuten.
https://www.autonvaraosatpro.fi/triscan-10377875

Tämä ei ole tieto vaan arvaus missä vika on.
Preesens: Citroen C5 HDi240 Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106-607

Masa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Ok eli riskillä tilaan ja vaihdan

vtrouju

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Auto: 2002 206 1,9 (diesel, 200 000 km).

Niin lähtikö käyntiin kun asensit uuden kampiakselin asentotunnistimen? Alkoiko hehkuvalo mittaristossa toimimaan?
Minulla pösö 206 1.9d vm. 2002 ja ajettu 200 tkm. Moottori ei käynnistynyt, hehkuvalo ei syty eikä hehkutulpille tule virtaa hehkureleelle tulee virta mutta releelle ei tule ohjausvirtaa. Ruiskusuuttimille ei tule polttoainetta. Ruiskupumpun solenoidi ei aukea. Vaihdoin solenoidin sellaiseen joka ei tarvitse auetakseen tietoliikenne signaalia. Asensin solenoidiin suoraan virtalukolta johdon ja nyt auto käynnistyy mutta jos hehkuja tarvitsee pitää niille virta kytkeä suoraan akulta. Tosin ruiskupumpun ajoituksensäätö ei toimi. Ajovalot edessä ei toimi. Parkit ja vilkut toimii mutta vilkun valo ei näy mittaristossa. Eikä mittariston nopeus- ja kierroslukumittari toimi. Airbak valo toimii mittaristossa. Latauksen valo syttyy mutta ei sammu vaikka laturi puskee akulle 14.8 v.
Testerillä ei saada yhteyttä ecuun vaikka obd pistokkeelta viideltä johdolta on yhteys ecun liitin pistokkeeseen. Testeri kyllä kertoo mm. Auton kilometrimäärän, polttoainemäärän, auton vin koodin ja ecuun tietoliikennevika jatkuva. Johtojakin on tutkittu. Autoelektroniikka korjaamossa on käytetty ecua, bsi yksikköä ja moottoritilan sulakeboxia ja niistä ei ole löytynyt vikaa.
Olisiko hyviä arvauksia mikä vikana

Masa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 12
Ei lähtenyt oon vähän luovuttanut koko vehkeen kanssa

vtrouju

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Minulla on pösössä myös dw8 moottori ja pari vuotta sitten siitä hajosi kytkin. Kun oli talvi niin vaihtoivat kytkimen pienellä pajalla ja kytkin tuli vaihdettua mutta autossa ei valot toiminnut ja monia muitakin sähköongelmia tuli. Auto kyllä kävi ja hehkukin toimi. Vika oli siinä että kun kytkin hajosi atomeiksi nii ne roippeet katkaisi vauhtipyörästä ne kaksi nystyrää jotka antavat signaalin kampiakselin asentotunnistimelle ja vaikka asentotunnistin oli uusittu niin välimatka vauhtipyörään oli anturilta liian pitkä ei signaalia syntynyt anturin kautta elektroniikka järjestelmään. Otin vaihteiston irti ja tein uudet nystyrät vauhtipyörään ja laatikko paikalle ja anturin ja nystyrän väliin on jäätävä noin 0,5 mm. No kaikki viat häipyi ja moottori kävi hyvin. Se asentotunnistimen vika ei estä moottorin käyntiä.
Vie autosi testeriin niin se kyllä kertoo vikakoodeja ja antaa muutakin infoa mahdollisista vikakohteista ja hintakin on kohtuullinen 50-60 €