Kirjoittaja Aihe: 607 - Ohjaus takertelee  (Luettu 2697 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 843
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #15 : 06.05.2018, 18:10:52 »
Kädessä helposti liikkuva nivel on minun kokemukseni mukaan ollut paikallaan väljä. Siitäkin huolimatta että mitään välystä ei huomaa. Kaikki asentamani uudet ovat olleet tiukkoja.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 196
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #16 : 06.05.2018, 18:47:02 »
Itsellä kävi niin että alapallonivel TRW rupesi narisemaan joustossa ja kun käänsi ohjausta. Ei ollut kuin ehkä 20 000km ajettu, se oli jo toinen TRW joka krenasi, edellinen oli raidetangon ulkonivel joka napsahti poikki, onneksi n. 20km/t vauhdissa. Lemförderissä ei ole muuta ongelmaa kuin piraatit, jos sellaisen sattuu saamaan.

Jos pääset avaamaan raidetangon kierteet, voit kokeilla onko herkkä vai jumiiko. Kiertää taas takaisin samaan kohtaan niin ei auraus kärsi. Kumihaitarin klemmarin voi siirtää pois niin ei väännä kumia turhaan.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 231
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #17 : 06.05.2018, 19:51:07 »
Takaisin verstaalle, auto kuntoon. Ja varmistus että tehostimeen on laitettu oikea öljy.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 732
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #18 : 06.05.2018, 21:13:29 »
Öljy on ainakin sitä ku ite vein  ::)
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 321
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #19 : 06.05.2018, 21:24:26 »
Ootko katsonut säiliöön millaista vaahtoa se nyt on?

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 732
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #20 : 06.05.2018, 21:52:16 »
Ihan oikian näköstä. Tehostuksessa sen täytyy olla kun tässä on muuttuva hydraulinen. Nopeutta pikkusenkaan lisää niin tehostus vähenee liikaa ja maantiellä saa ihan kääntää.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 912
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #21 : 06.05.2018, 22:16:25 »

https://www.mobil.com/finnish-fi/passenger-vehicle-lube/pds/glxxmobil-atf-3309

Tuohan on automaattivaihteistolle tarkoitetua öljyä, jos tuota 3309:iä laitoit, kuten viestin alussa mainitsit. Harmi, mutta vaihdettavissa helposti oikeaan.

http://www.motonet.fi/fi/tuote/590119/TOTAL-Fluide-DA-ohjaustehostinoljy-1l-PSARenault

Valitsin voi olla väärä, alla kuva bulkkihalpatuotteesta.



- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 732
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #22 : 06.05.2018, 22:25:10 »
Ennen on atf käyny mitä tehostettuja on ollut. Eihän tuo paha oo vaihtaa uuestaan.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=81513.msg443063#msg443063
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 388
  • Jotenkuten
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #23 : 06.05.2018, 22:49:57 »
Kaikissa kinnereissä jossa tehostin ollu oon käytelly atffää ei ongelmia kyllä taitaa muuta vikaa olla.
Tossa viimeisessä keksinnössä huoltokirjassa son suosituksenakin
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 071
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #24 : 07.05.2018, 06:56:01 »
Öljyistä on kinattu ihan tarpeeksi tuossa toisessa aiheessa

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=22370
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 321
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #25 : 07.05.2018, 08:43:53 »
Mikä on se paras vaihtoehto öljylle?

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 732
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #26 : 07.05.2018, 13:03:14 »
Havainto, ongelma tulee kun lämpiää
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 784
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #27 : 07.05.2018, 14:02:08 »
Sitten ongelma lienee tehostimen pumpun sisällä liittyen venttiiliin joka säätää tehostuksen astetta? Korjausehdotus; uusi öljynvaihto.
Hypoteesi; Järjestelmään on joutunut tai syntynyt öljynvaihdon yhteydessä partikkeleita jotka estävät suunniteltua nestekiertoa aiheuttaen vajaatehostuneisuutta.
Preesens: Citroen C5 HDi240 Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106-607

AJH63

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 124
  • Sisällä pössöö?
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #28 : 07.05.2018, 21:10:40 »
Vaihdoin viime kesänä tummat, rumaa kahvia muistuttavat ot-öljyt Totalin DA:han Motonetistä. Olivatkohan ne olleet samat oranssin sävyiset alunperinkin?  Ei silti kovin huonon tuntuisia sormienvälitestin mukaan, 160 tkm takana.
2004, 607 V6 3.0 ZF 4HP20, DAM 9894

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 912
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Ohjaus takertelee
« Vastaus #29 : 07.05.2018, 22:32:21 »
Havainto, ongelma tulee kun lämpiää

V6:ssa on ns. servotronic. AMVAR-boxi ohjaa tehostuksen voimakkuutta  ajonopeuden mukaan. Testerillä näkee tehostusasteen. Ohjaa hammastangossa olevaa toimilaitetta. Kuitenkin viskositeetin muutos tuossa voi olla se glue, eli simppeli öljynvaihto ensiksi. 
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -