Kirjoittaja Aihe: Miten suoritetaan ns. automaattisäätöisen PSA-tyypin kytkinvaijerin nollaus?  (Luettu 3234 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nisunalle

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Onko kukaan lähiaikoina suorittanut ns. automaattisäätöisen Peugeot/Citroen tyyppisen kytkinvaijerin nollausta alkuperäispituuteen takaisin? Volkkareitten käyttämästä vaijerimallista näyttää Googlekin löytävän, jopa kuvallisia ohjeitakin, joilla "kotiasentajakin" saa sen nollattua. Mutta vastaavia ohjeita ei ole löytynyt PSA-tyypin kytkinvaijerin nollaukseen! Esim. PSA:n kytkinvaijeri, tyyppiä 2150Y8, kaipaisi nyt nollausohjetta!

Marko73

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 57
  • Entinen Renault-mies
Muistaakseni youTubesta joskus katselin videon jossa asentaja nimenomaan painotti sitä että "älä poista sitä lukitusliuskaa ennen kuin vaijeri on asennettu" syystä että se on sitten uuden vaijerin osto koska sen takaisinkelaamiseen ei yksi vuorokausi riitä
Aloitteleva Peugeot-kuski (1.7.2015 lukien)

Peugeot 106 XN 1.4 3D 1996

Nisunalle

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Tilanne on nyt vähän toinen, kun vaihdelaatikko oli välillä parin metrin päässä autosta ja kytkinvaijeri oli sen takia irti! Itte vaijerissa ei ole vielä mitään vikaa, mutta pitäisi saada alkuasentoon, jotta uudella kytkinpaketilla poljin ottaisi jo vähän alempana kiinni.

pasiv

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Saisikohan sitä säätöpalikkaa yhteen puristamalla lukituksen avattua, että saa vaijeria lykättyä takaisin päin?

Nisunalle

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Yllätys kyllä, lopulta aika simppeli homma ainakin tällä kytkinvaijerimallilla 2150Y8, kumipalje pois tieltä ja muutamilla nippusiteillä se iso vieteri vaijerin kuoren päällä täysin kasaan. Sen jälkeen saa pistettyä vaijerin alkupituuteen. Vaijeri paikoilleen ja viimeksi katkoo nippusiteet ja vetää taas kumipalkeen ison vieterin päälle.

pasiv

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 29
Hienoa että homma onnistui. :D