Kirjoittaja Aihe: 607 - Varashälyttimen toiminta  (Luettu 1969 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 266
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Varashälyttimen toiminta
« Vastaus #15 : 22.06.2018, 21:57:42 »
Juuri näin myös minun mielestä. Ja kun nopsaan googletin niin auton alkuperäisellä rauta-vaimella meno autoon aiheuttaa hälytyksen edelleenkin esim. Volvo XC60:ssa (ja varmaan muissakin nykymalleissa) Opel Astra:ssa ja Renaultin useissa malleissa.

Mutta mielenkiinnolla odotan Poirotti:n vastinetta asiaan.

Edit: Muutama ote 607:n ohjekirjasta (01/10/2004- 30/09/2005:

Jos haluat lukita auton ovet siten, että hälytin ei kytkeydy, lukitse se avaimella oven lukosta.

ja

Jos lukituksen kauko-ohjain menee rikki:
- Avaa lukitus avaimella ja avaa ovi. Hälytin laukeaa.
- Kytke sytytysvirta 10 sekunnin kuluessa. Hälytin kytkeytyy pois päältä

ei ole tullut hälyjä 07 mallin 607ssa eikä  firman boxereissa. Ehkä tuo 10 sek ei ole ylittynyt?
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

joakim

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 514
Vs: 607 - Varashälyttimen toiminta
« Vastaus #16 : 24.06.2018, 09:49:48 »
Onko 607 FL:ssä vakiona varashälytin? Service Boxin mukaan mun autossa on "VARASHÄLYTIN    SÄHKÖINEN VARASHÄLYTIN -PAKKAUS ". Enpä ole edes tiennyt, vaikka auto on ollut lähes 10 vuotta! Ei ole koskaan hälyttänyt. Mitä tuohon kuuluu?
607 2.2 -05 (09-) ja 605 ST Turbo -99 (03-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09)

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 797
Vs: 607 - Varashälyttimen toiminta
« Vastaus #17 : 22.11.2018, 13:33:29 »
Ainakin minun 2005 Facelift 607 vinkuu, mikäli on kaukosäätimellä lukinnut ja sen jälkeen avaa lukon avaimella ja aukaisee oven. Kaukosäätimen lukitusnappi lukitsee ovet ja kytkee lisäksi hälyttimen liiketunnistimet sekä ovenavaustunnistimet päälle. Ne eivät kytkeydy pois, mikäli avaa ovet avaimella. Olen perehtynyt toimintaan seuraavasta syystä:

Sisätilalämmittimen aiheuttama ilmavirta laukaisee liiketunnistimet.

Ne voi jättää kytkemättä siten, että virtojen sammuttamisen jälkeen painaa muutaman sekunnin esp-nappulan vieressä olevaa hälytinpainiketta ja sen jälkeen lukitsee auton kaukosäädöllä. Toinen vaihtoehto on lukita ovet avaimella (silloin myöskään ovitunnistin ei kytkeydy päälle). Ohjeet löysin ihan originaalista auton manuaalista.

Pitääkö liiketunnistimet kytkeä joka kerta erikseen pois vai onko siihen joku pysyvämpi ratkaisu? Rupeskohan mullakin huutaan sisätilanlämmittimen takia, tähän asti on pysynyt hiljaa sitäkin käytettäessä
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red