Kirjoittaja Aihe: 5008 - Nykiminen alakierroksilla kiihdytettäessä (THP)  (Luettu 1679 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 112
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 5008 - Nykiminen alakierroksilla kiihdytettäessä (THP)
« Vastaus #15 : 26.07.2018, 09:21:55 »
Ton koneen jakopään osia on muutettu moneen kertaan, jos siihen on laitettu esim sellaiset osat mitkä on alkuperäisellä numerolla niin se riittää syyksi sanoa että osat ei ole sitä mitä olisi pitänyt käyttää tehtaan ohjeen mukaan. Mutta kuten tossa nyt jo aikaisemmin sanottiin, ei ne uudetkaan kestä, sinällään tuo venkoilu on vain varma tapa menettää asiakas, varsinkin kun asiakkaalla ei ollut alunperin mahdollisuutta eikä taitoa vaikuttaa siihen millä osilla kone kasattiin. Mutta edelleen mun käsityksen mukaan kuluttajasuojan mukaisesti asiakkaalle voisi syntyä oikeus olettaa moottorin kestävän remontin jälkeen enemmän kuin 14 tkm, noin jos jaksaa alkaa valittamaan niin tuossa voisi hyvinkin olla voittava käsi, tietty jos joku on valmis sopimaan niin ei kannata tapella turhaan.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

tk-

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 5008 - Nykiminen alakierroksilla kiihdytettäessä (THP)
« Vastaus #16 : 26.07.2018, 23:14:19 »
Kyllä itselläkin kävi vielä mielessä pitäisikö tämmöisessä tapauksessa keskustella myös myyjän kanssa, jos on kerran väärillä osilla korjautettu. Sillä tuskin vielä virhevastuu tulee kokonaan täytetyksi. Mutta lähtökohtaisesti kannattaa yrittää sopia, ja 100% kustannuksista taitaa saada vain merkkihuollon varaosatakuun ollessa voimassa. Mutta kyllä tuossa 15tkm kohdalla 80% ketjun käyttöiästä "pitäisi" vielä olla edessä. Ei toki käytännön elämässä koske thp-konetta, mutta kuluttajanneuvonnassa tulkittaneen tuohon suuntaan.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 112
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 5008 - Nykiminen alakierroksilla kiihdytettäessä (THP)
« Vastaus #17 : 27.07.2018, 08:11:19 »
Jos tossa joku on vastuussa niin myyjä ja se korjaamo joka homman teki. Merkkiuoltoa ei välttämättä kannata sotkea jos ei nyt hyvää tarjousta saa sitten jostain niistä ja myyjä suostuu vielä maksamaan jotain. Noin mun mielestä tuosta kannattaa ensisijaisesti koittaa sopia, asialliset toimijat kyllä tietää vastuunsa ilman valituksiakin. Riitelemiseen menee vaan turhaa energiaa jos sopimallakin selviää.

Mikään edellä ei tietenkään tarkoita sitä että ilmaiseksi saisi, kyllä siitä laskua itselle jää ihan varmasti.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 256
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 5008 - Nykiminen alakierroksilla kiihdytettäessä (THP)
« Vastaus #18 : 27.07.2018, 08:24:58 »
Kai myyjän vastuu alkaa koneen osalta olla ohi se on jo kerran koneen korjauttanut.
Konerempan tehnyt firma ehkä on vastuussa vielä?
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

dilinjae

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: 5008 - Nykiminen alakierroksilla kiihdytettäessä (THP)
« Vastaus #19 : 27.07.2018, 09:54:58 »
Tässä tapauksessa on itseasiassa vielä sellainen seikka että myyjäliikekin on lopettanut toimintansa.

Kyselin vielä että mitä "vääriä" osia korjauksessa on käytetty, niin osat ovat kuulemma ihan Peugeotin hyväksymiä, mutta ketju ei ole viimeisintä tehtaan ohjeistamaa versiota. Ilmeisesti tämä ketju siis tosiaan nyt vain sattui kestämään 15 tkm. En usko että moottoriremontissa on tehty välttämättä mitään väärin.

Maahantuoja ei tule vastaan enää ollenkaan, siihen sain vahvistuksen.
Itselläni ei nyt enää riittänyt energiaa, hermoja eikä aikaa lähteä siirtelemään autoa korjaamoista toiseen niin tehdään nyt sitten ketjun vaihto "by the book" merkkiliikkeessä ja pian tämän jälkeen pyrin pääsemään autosta eroon tavalla tai toisella.

Sääli sinänsä, koska olin ajatellut ajavani autolla vielä pitkään ja se sopii perheen tarpeisiin hyvin. Moottoriremontin jälkeen kuvittelin että ketju olisi omilla vähäisillä kilometreillä kestänyt useamman vuoden.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 112
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 5008 - Nykiminen alakierroksilla kiihdytettäessä (THP)
« Vastaus #20 : 27.07.2018, 10:11:47 »
Toi oli siis just niin kuin oletin, väärät osat olivatkin vain vanhempaa sarjaa joka kestää vielä huonommin kuin uudempi. Toi THP156 on valitettavan surullinen tapaus, sen kohdalla joutuu varautumaan korjauskustannuksiin varsin tiuhaan tahtiin. Sinänsä olisi mielenkiintoista tietää mitä eroa THP165 ja 156 koneiden jakopäässä lopulta on, tai mikä on suurin ero näiden väärien ja oikeiden osien välillä.

Tosta maahantuoja ei tule vastaan, näyttävät käyttävän juuri sitä mahdollista heille halvinta ratkaisua, se ei ole maalaisjärjellä oikein mutta laki mahdollistaa sen. 
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 256
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 5008 - Nykiminen alakierroksilla kiihdytettäessä (THP)
« Vastaus #21 : 27.07.2018, 10:26:28 »
Etsi nyt jostain halvempi paja, ei ole mitään järkeä maksaa ketjurempasta 2000e?
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

tk-

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 22
Vs: 5008 - Nykiminen alakierroksilla kiihdytettäessä (THP)
« Vastaus #22 : 27.07.2018, 18:18:23 »
Toi oli siis just niin kuin oletin, väärät osat olivatkin vain vanhempaa sarjaa joka kestää vielä huonommin kuin uudempi. Toi THP156 on valitettavan surullinen tapaus, sen kohdalla joutuu varautumaan korjauskustannuksiin varsin tiuhaan tahtiin. Sinänsä olisi mielenkiintoista tietää mitä eroa THP165 ja 156 koneiden jakopäässä lopulta on, tai mikä on suurin ero näiden väärien ja oikeiden osien välillä.

Tosta maahantuoja ei tule vastaan, näyttävät käyttävän juuri sitä mahdollista heille halvinta ratkaisua, se ei ole maalaisjärjellä oikein mutta laki mahdollistaa sen.

Itselleni on jäänyt kehitys, että uusin jakopää olisi samoilla osilla kuin 165. Korkeapainepumppu on eri, en osaa sanoa voisiko se myötävaikuttaa parempaan kestoon? Venttiilikoneisto taitaa kuitenkin molemmissa olla samanlainen.

Merkkiliikkeen korjauksessa paljon ajavalle on etuna kahden vuoden varaosatakuu, missä ajassa tuon ehtii kertaalleen välissä takuuseen korjauttaa! ;D