Kirjoittaja Aihe: 207cc uusi omistaja.  (Luettu 979 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lintsi84

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
207cc uusi omistaja.
« : 07.07.2018, 11:02:20 »
Terve! Ajattelin kirjautua tänne, kun ostin ensimmäisen ranskalaisen autoni, eli peugeot 207cc vm. 2007, 1.6 150 THP.

En tiedä, miten tiivis porukka täällä, tai miten pienet piirit on ylipäätään, mutta saattaahan tämä auto olla tuttukin, ja olis aika hauska, jos auton historiasta selviäis jotain..

Ostin auton siis muutama päivä sitten liikkeestä, ja saatiin siinä ostohetkellä selvitettyä, että auto on tuotu italiasta, ja ollut liedon suunnalla ajossa. Mällätty jossain vaiheessa kai melko ruttuun, ja aaveekoolta joku renaaja ostanu ja pistäny uudestaan läjään..

Autossa on jonkin verran vielä laittoa, ja en ole varma pidänkö auton vai en. Lähinnä riippuu siitä, onko auton korjaus tehty asianmukaisesti vai ei. (Onko hitsisaumat yms paljaalla pellillä, vai mikä on tilanne)

Tällä hetkellä mittarissa 122 000, ja pohjaltaan todella siistin näköinen. Muutenkin ikään nähden suht siistissä kunnossa.
Aina tietysti kiinnostaa, minkälainen historia autolla on, ja minkälaista ikuisuusvikaa missäkin on ollu.

Itellä oli 06vuoden fusion, jonka tiesin jo paremmin kun omat taskuni, ja oli varma auto. Kylkeen ajoi pappa, ja oli pakko luopua siitä, niin tuli sitten ostettua tämä pökötti.

Koskaan ei oo vielä leijonaa ollu, kun muiden kauhutarinat pelotellu riittävästi, mutta kai niitä huonoja yksilöitä on muissakin merkeissä.

Jos tää tuli nyt väärään paikkaan, niin saapi siirrellä. ::)

Lintsi84

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: 207cc uusi omistaja.
« Vastaus #1 : 07.07.2018, 12:15:22 »
Lisäillään tähän vielä asioita, joita olis korjauslistalla, mikäli auton pidän.

-Tupakansytytin huono kontakti, ei anna virtaa läpi kun väkisin tunkemalla pistoketta reikään.

-Automaatti-ilmastoinnin säätöpaneeli näyttö pimeä kuskin puoli(pösöllä uus 1200!?!)--->ebay :o

-Herjasi check oil level(lisäsin öljyä, ei herjaa enää(ei näkynyt öljytippoja riippuvan koneen pohjassa))
Eikä jäähdytin-nesteen joukossa.....

-Herjaa sumuvaloista foglamp faulty(Kolarikorjauksessa laitettu puskuri, jossa ei ole sumarin paikkoja, johdot vaan roikkuu puskurin takana)

-Katon avausnappi toimii, muttaa tuntuu jäykältä, mahtaako nappi hajota  ::)

-Aux liintäntä on saatava mankalle.
+mankan koodi tarttis saada, mikäli kyseleepi sitä joskus.

-Muovipaneelissa isohko reikä kuskinpuolella takapenkin kaiuttimen vieressä.

-Moottorin ilmansuodattimelta tuleva iso imuputki poikki turbon päästä pannan vierestä.

-Joitain huonon näkösiä johtoliitoksia konehuoneessa.

-Isoimpana murheena kolarikorjauksessa tehdyt hitsaus ym paikat, ja niiden ruostesuojaus.

Ja ilmeisesti toi THP moottori ei nauti kovin kovaa luottamusta, eli mitä huoltoa siihen nyt sit tuleekaan :o

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 200
Vs: 207cc uusi omistaja.
« Vastaus #2 : 07.07.2018, 14:08:10 »
Millä oot testannu tupakansytyttimen huonon kontaktin? Jotkut puhelimen autolaturit tuntuvat sopivan huonosti pösön liittimiin. Ja millä tavalla ilmastoinnin paneli on pimeä? Ootko polttimoita kokeillu vaihtaa? Siellä on 2kpl 1.2W lasikantaisia polttimoita. Paljonko siellä koneessa oli öljyä jos herjasi? Normaalia että THP kuluttaa öljyä ja taso hyvä tarkastaa ajoittain ettei pääse ihan minimiin menemään(ajotietokone herjaa vasta minimissä) Soitin ei mitään koodeja kysele. Soitin koodataan autoon korjaamotesterillä samoin kuin sumuvalot voidaan koodata pois käytöstä niin ei enää herjaa sumareista. Turbon imuputki kannattaa korjata pian. Turbo eikä moottori kestä jos sinne isompia partikkeleja ja pölyä pääsee.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 374
Vs: 207cc uusi omistaja.
« Vastaus #3 : 07.07.2018, 15:15:07 »
Terve! Ajattelin kirjautua tänne, kun ostin ensimmäisen ranskalaisen autoni, eli peugeot 207cc vm. 2007, 1.6 150 THP.

En tiedä, miten tiivis porukka täällä, tai miten pienet piirit on ylipäätään, mutta saattaahan tämä auto olla tuttukin, ja olis aika hauska, jos auton historiasta selviäis jotain..

Ostin auton siis muutama päivä sitten liikkeestä, ja saatiin siinä ostohetkellä selvitettyä, että auto on tuotu italiasta, ja ollut liedon suunnalla ajossa. Mällätty jossain vaiheessa kai melko ruttuun, ja aaveekoolta joku renaaja ostanu ja pistäny uudestaan läjään..

Autossa on jonkin verran vielä laittoa, ja en ole varma pidänkö auton vai en. Lähinnä riippuu siitä, onko auton korjaus tehty asianmukaisesti vai ei. (Onko hitsisaumat yms paljaalla pellillä, vai mikä on tilanne)

Tällä hetkellä mittarissa 122 000, ja pohjaltaan todella siistin näköinen. Muutenkin ikään nähden suht siistissä kunnossa.
Aina tietysti kiinnostaa, minkälainen historia autolla on, ja minkälaista ikuisuusvikaa missäkin on ollu.

Itellä oli 06vuoden fusion, jonka tiesin jo paremmin kun omat taskuni, ja oli varma auto. Kylkeen ajoi pappa, ja oli pakko luopua siitä, niin tuli sitten ostettua tämä pökötti.

Koskaan ei oo vielä leijonaa ollu, kun muiden kauhutarinat pelotellu riittävästi, mutta kai niitä huonoja yksilöitä on muissakin merkeissä.

Jos tää tuli nyt väärään paikkaan, niin saapi siirrellä. ::)
Tervetuloa foorumille!
Automalli (moottori) ei ehkä hurraahuutoja tuo eikä kolari- ja muuhistoria myöskään...luotettavammatkin lähtökohdat olisi voinut Peugeot-autoilulle valita, pakko sanoa.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Lintsi84

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: 207cc uusi omistaja.
« Vastaus #4 : 07.07.2018, 15:22:56 »
Tupakansytyttimen luulin olevan rikki, tai sulakkeen palanut, mutta varsinainen tupakansytytin kuumeni kuitenkin. Pistokkeen pohjan metallit ruosteessa------>kaatunut cocista tms? Putsasin hieman, ja kunnolla pohjaan painamalla puhelimen laturiin tuli valoa..

Ilmastoinnin paneeli, jossa siis näyttö(näyttää kuskin ja apparin puolet erikseen yms) näyttää vain oikeaa puolta, eikä  vasemmalla ruudussa näy mitään. Ei pyörimisnopeuksia eikä asteita tms. Tähän autom.ilmastoinnin säätöyksikköön lcd näyttöön tuskin polttimoita voinee vaihtaa.

Öljyn määrää en tiedä, mutta laskin uutta öljyä koneeseen noin 0,5litraa, jolloin tikun ylempikin helmi oli varmasti märkä.Onko anturi vika, tai jotain muuta.
Nyt ei herjannut enää.

Eli siis voin vaihtaa akun yms toimenpiteitä ilman, että mankka kyselee koodeja? No hyvä.
Aux piuha ois tarkotus asentaa, että saa tabletit ja puhelimet soimaan kanssa ;D
Siihen kai pitää poiketa tietokoneella, että tunnistaa liitännän.

Lintsi84

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: 207cc uusi omistaja.
« Vastaus #5 : 07.07.2018, 15:24:39 »
PgPete

Juu kiitosta vaan.  :D
No niin vähän aattelinkin, että heitänkö kirveen heti kaivoon tän auton kanssa, mutta katotaan nyt :-X

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 374
Vs: 207cc uusi omistaja.
« Vastaus #6 : 07.07.2018, 15:37:19 »
Joo parempi katsoa kuin katua...
Hyvä kun olet ymmärtänyt että kyseessä ei ole helpoin tie Peugeot-autoilussa; THP by BMW, tuontiauto, kolaroitu cc, vähän kilometrejä, ym.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Teemuxs

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: 207cc uusi omistaja.
« Vastaus #7 : 07.07.2018, 15:42:41 »
Ilmastoinnin paneeli, jossa siis näyttö(näyttää kuskin ja apparin puolet erikseen yms) näyttää vain oikeaa puolta, eikä  vasemmalla ruudussa näy mitään. Ei pyörimisnopeuksia eikä asteita tms. Tähän autom.ilmastoinnin säätöyksikköön lcd näyttöön tuskin polttimoita voinee vaihtaa.


Kyllä siellä LCD-paneelin takana on kaksi 1.2 wattista hehkulankapolttimoa taustavalona.
Nykyisin Peugeot 208 GTi by PSP -17

Ex PSA: Peugeot 207 GT -07

Lintsi84

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: 207cc uusi omistaja.
« Vastaus #8 : 07.07.2018, 15:53:18 »
PgPete:
Juu, ainoo huono puoli, kun tartten hyvän ja luotettavan käyttöauton ::) ja sit ostin tän. Nooh pitää koputtaa puuta...

Teemuxs:

Aijaa? Siis tuo vehje vois olla korjattavissa?
Valo on siis kyllä paneelissa, mutta näyttöön ei ilmesty kuvakkeita, kun niitä vastaavia nappeja painelee :o  Ebayssa näytti olevan uusi mööpeli 150 puntaa.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 984
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 207cc uusi omistaja.
« Vastaus #9 : 07.07.2018, 22:21:07 »
Onnittelut tyylikkään CC:n hankinnasta! Pikku vikoja, eli yksi kerrallaan ja osa korjauksista vaatii testerillä operointia. Varaosia tarjolla Suomessakin, esim. Tonys Takeoverista kannattaa kysellä.

Sumuvalojen paikalle voit asentaa 10 ohmin / 10 Watin vastukset, ei herjaa sitten.
Muut kohdat onkin jo avustettu, eli komppaan niitä  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 200
Vs: 207cc uusi omistaja.
« Vastaus #10 : 08.07.2018, 02:55:58 »
Jos ei halua sumuvaloja koodata niin voi olla että 1kohm perus vastukset riittää vikailmon poistoon. Kannattaa ilmastoinninsäädön polttimot tarkastaa ensin. Näytölle tosiaan on 2kpl 1.2W lasikantaisia polttimoita. Painikkeiden takana on ledit.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Lintsi84

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: 207cc uusi omistaja.
« Vastaus #11 : 08.07.2018, 10:22:36 »
Kiitti JPL. Auto on kyllä omaankin silmään nätti, vaikka vähän ahdas onkin. Onneks on ite tällanen persjalkanen ::)
Ja kiitti vinkistä! Täytyy kysellä siitä lafkasta palikoita...

 Mitä noihin sumuvaloihin tulee, niin aattelin hakea jotkut sumuvaloumpiot, ja tehdä paikat niille puskuriin.. Se on kai ihan sama, minkälaiset polttimot ja sumarit siellä on loppuviimein..

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 984
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 207cc uusi omistaja.
« Vastaus #12 : 08.07.2018, 13:33:27 »
Sumareilla harvoin käyttöä...romikselta kromikehykset vaikka 307 fllästä.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Lintsi84

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
Vs: 207cc uusi omistaja.
« Vastaus #13 : 09.07.2018, 10:11:45 »
Juu, eipä niillä sumareilla kyllä ihmeempää virkaa ole...

Mietin tuota jakoketju hommaa, että jos ennalta ehkäisevästi vaihtelis, mutta tonis takeoverin huollossa meinasivat, että ehkä ei tarvetta, mikäli ei vilkuta moottorin vikoja, ja käy hyvin... Jakoketjun vaihto Kustantaa jotain 700-800e.

Toinen on tuo imusarjan puhdistus. Täytyy nyt tutkia, mutta onko tosiaan niin, että täytyy koko motti pudottaa irti, että imusarjan saa pois tuosta 150THP vehkeestä? :o
Voi kikkare ::)

-Tupakansytytin pistoke toimii, kun hain uuden kännylaturin, missä pitempi nasta pohjassa.

-Otin myös irti sen imusarjan putken, mikä näytti murtuneelta pannan vierestä turbon päästä. Ei se ole läpi asti murtunut. Näyttäis siltä, että siinä on sisempi ja ulompi kerros erikseen. Ulompi aine vissiin turbon vieressä vaan saanu liikaa kuumaa, ja murtunut. Vedin siihen vulkkista ympärille pannan alle vähän vahvistamaan.

Tietääkö joku, mikä sähköheebeli/anturi on siinä tämän imuputken yläpuolla, siinä turbon kyljessä? Siitä on liitin kans hapertunut olemattomiin, niin vulkkiksella sitäkin oki pakko tukea..

Teemuxs

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 62
Vs: 207cc uusi omistaja.
« Vastaus #14 : 09.07.2018, 16:29:33 »
Toinen on tuo imusarjan puhdistus. Täytyy nyt tutkia, mutta onko tosiaan niin, että täytyy koko motti pudottaa irti, että imusarjan saa pois tuosta 150THP vehkeestä? :o

Ei tarvitse, ahdas välihän se vähän on, mutta kyllä pystyy tekemään ilman että pudottaa moottorin pois.

-Otin myös irti sen imusarjan putken, mikä näytti murtuneelta pannan vierestä turbon päästä. Ei se ole läpi asti murtunut. Näyttäis siltä, että siinä on sisempi ja ulompi kerros erikseen. Ulompi aine vissiin turbon vieressä vaan saanu liikaa kuumaa, ja murtunut. Vedin siihen vulkkista ympärille pannan alle vähän vahvistamaan.

Tietääkö joku, mikä sähköheebeli/anturi on siinä tämän imuputken yläpuolla, siinä turbon kyljessä? Siitä on liitin kans hapertunut olemattomiin, niin vulkkiksella sitäkin oki pakko tukea..

Ahtimen dumpin mangneettiventtiili.
Nykyisin Peugeot 208 GTi by PSP -17

Ex PSA: Peugeot 207 GT -07