Kirjoittaja Aihe: Puretech 130 - Moottorin imuventtiilien karstoittuminen ja sen puhdistaminen  (Luettu 8343 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

-MH-

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 19
Kampanjassa tehdas päivittää moottorinohjelmiston, mikä vaikuttaa merkittävästi karstoittumiseen.

Kerrotko lisää faktaa tästä, miten uusi moottoriohjelmisto vaikuttaa merkittävästi karstoittumiseen?
« Viimeksi muokattu: 09.08.2018, 01:43:36, kirjoittanut -MH- »

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 105
  • Kuolema kuittaa univelat...
Jos auto on huollettu huolto-ohjelman mukaan, niin tällä ongelmalla on jatkotakuu. En muista tarkkoja aikoja ymv. Mutta selvitän ja kerron jossain vaiheessa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Bigbear

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 23
Olis hienoa jos voisit selvitellä tuon asian

Bigbear

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 23
ObdII testeri ja torque softa antaa seuraavat tiedot.*liitteenä
Eli pari testiä epäonnistui. Onko noista lisäinfoa mistä johtuu?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 105
  • Kuolema kuittaa univelat...
Jos auto on huollettu huolto-ohjelman mukaan, niin tällä ongelmalla on jatkotakuu. En muista tarkkoja aikoja ymv. Mutta selvitän ja kerron jossain vaiheessa.

Jatko takuu on, vaatii aukottoman huoltohistorian, tietyt vikakoodit merkkitesterillä, edelleen toi homma toimii kuluttajasuojan virhevastuun mukaisesti. En tiedä onko mitään vuosi/kilometri rajaa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 436
    • CitiX Oy
Minun mielestä imusarja pitää ottaa irti että yleensä pääsee karstat edes näkemään puretechissä. Itse imusarjaahan ei putsata vaan imuventtiilit.

Päivityksen sisällöstä en tarkemmin jaksa selittää muuta kun että rasituksen/lämpötilojen hallinnalla on iso vaikutus. (sytytysennakko mm.)
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

EFL605

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 854
Onko tässä nyt se nakutus joka tulpat rikkoo, nakutus saadaan varmaan softalla estettyä. Karstan aiheuttamaan tulpan hajoamiseen en usko alkuunkaan, karstasta aiheutuvaan nakutukseen kyllä.

CJ

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 50
No, mulla on mennyt sytytystulppa kahdesti, enkä mitään nakutusta ole kuullut kumpanaan kertana. Myöskään mitään imupuolen puhdistuksia ei ole tietääkseni tehty. Noin kaksivuotias bilika on parhaillaan kolmatta kertaa pajalla. Tällä kertaa ei tiedetä miksi ja arvuutellaan. Kun kysyin erikseen, niin väittivät, ettei syy ei ole tulppa tai karstoittuminen. Kuulemma vaihtavat jakohihnan torstaina maahantuojan ohjeiden mukaan ja katsovat sitten, tuleeko virheilmoituksia uudestaan.
308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16
Ex-PSA:
Citroën C3 VTi68 Confort -14
Citroën Xsara Picasso 2.0 A Exclusive -03

Bigbear

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 23
Miten rikkoontunut tulppa oireilee. Lähinnä se, että hajoaako se kokonaan eli sylinteri tippuu kokonaan pois vai jotenkin muuten

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 105
  • Kuolema kuittaa univelat...
Ensin nykii, sitte loppuu meno.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

CJ

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 50
Just näin. Kone käy sen verran epätasaisesti, ettei sitä viitsi pitää käynnissä yhtään.
308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16
Ex-PSA:
Citroën C3 VTi68 Confort -14
Citroën Xsara Picasso 2.0 A Exclusive -03

Bigbear

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 23
Ok. Nyt olen suihkuttanut kolme purkillista siyä crc valve cleaneria moottoriin. Vika edelleen päällä. Vika koodeja ei torque softa havaitse. Moottorin ohjaus ei anna ahtopaineiden nousta 6-9psi ylemmäs. Jos oikein laskin niin maksimi paineen pitäisi olla 20psi. Ei se kai muu auta kuin viedä auto pajalle... liike tuli hiukan vastaan korjauksessa mutta täytyy vielä keskustella jatketusta takuusta. Aikanaan jakopään hihnan remonttiin meni myös pitkä penni vaikka jouduin maksamaan vain 40% koko remontista... Käy lompakolle tämä autoilu.

tmex

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 850
  • 307
^Autostasi puuttuu on jokin huoltoleima ja jatkettu takuu ei ole voimassa?

tk-

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 23
Ok. Nyt olen suihkuttanut kolme purkillista siyä crc valve cleaneria moottoriin. Vika edelleen päällä. Vika koodeja ei torque softa havaitse. Moottorin ohjaus ei anna ahtopaineiden nousta 6-9psi ylemmäs. Jos oikein laskin niin maksimi paineen pitäisi olla 20psi. Ei se kai muu auta kuin viedä auto pajalle... liike tuli hiukan vastaan korjauksessa mutta täytyy vielä keskustella jatketusta takuusta. Aikanaan jakopään hihnan remonttiin meni myös pitkä penni vaikka jouduin maksamaan vain 40% koko remontista... Käy lompakolle tämä autoilu.

Olikos torquessa ne vikakoodit kuitenkin mahdollista "nollata" vaikkei niitä löydy? Itse olen thp:n kanssa käyttänyt piston-nimistä ohjelmaa ja sillä on saanut aina moottoriohjauksen nollattua vaikkei koodeja ohjelma näyttäisikään.

Bigbear

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 23
^Autostasi puuttuu on jokin huoltoleima ja jatkettu takuu ei ole voimassa?

Käytännössä kaikki huollot tehty Länsi-autossa. Hiukan voinut joskus venähtää huolto, mutta ei paljoa. Täytyy selvitellä vielä tilannetta..