Kirjoittaja Aihe: Puretech 130 - Moottorin imuventtiilien karstoittuminen ja sen puhdistaminen  (Luettu 11878 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jw308

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
- 308 puretech 130, automaatti
- Active
- Ajettu 50 000 km
Omasta pösötä puhdistettiin juuri nuo imuventtiilit, onneksi oli vielä takuu voimassa ja hoiti kustannukset.
Koko päivän oli pajalla, taitaa olla aika hinnakas operaatio jos joutuu itse maksamaan.
Se harmittaa kun autonavalmistajien on ollut pakko lisätä moottoriin tämä EGR-venttiili joka on kaiken haitan alku.
Onko kukaan ohjelmoinnut tuota EGR- venttiiliä pois käytöstä?
Ohjelmoimalla kun sen tekee niin ei tule ymmärtäkseeni vika ilmoitusta.
Tietääkö kukaan miten vaikuttaa päästömittauksiin?
Netistä löytyy yrityksiä jotka poistavat EGR-venttiilin ohjelmoimalla pois ja sanovat ettei poisto vaikuta päästömittauksiin.
Veikkaan että EGR- venttiilin poiston hinta on paljon halvempi kuin imuventtiilien puhdistus

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 256
  • Ravintoketjun huipulla.
Ei ole EGR-venttiiliä puretecissa
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

mafura

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Liityn "karstakerhoon", autolla ajettu kahdessa vuodessa alle 17 000 km! Menossa hoitoon ensi viikolla.
Peugeot 308 Allure Edition 1.2L 130 Puretech EAT6 vm. 2016, ex. Peugeot 3008 Sport 1.6 HDi 2tronic vm. 2009

Skodisti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 91

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 843
Sijoitettuna vähän vielä hankalampaan paikkaan kuin ennen... :)

CJ

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 49
Nyt itseäkin jännittää, minkä vuoksi tämänaamuinen service-valo syttyi. Ensin tuli engine fault vikailmoitus, jonka jälkeen jäi palamaan service-valo. Moottorin vikavalo ei siis pala. Ilmoitus tuli pienessä ylämäessä vakkarilla ajettaessa. Ennen ilmoitusta ei tuntunut mitään, eikä ilmoituksen jälkeen. Kohta pitäisi lähteä duunista hakemaan tyttöä treeneistä himaan. Pitää huomenna soitella auton myyneelle Länsi-Autolle ja kysyä toimintaohjeita...
308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16
Ex-PSA:
Citroën C3 VTi68 Confort -14
Citroën Xsara Picasso 2.0 A Exclusive -03

Jw308

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Samalla tavalla tuli myös minun pösöön engine faiult ilmoitus vakkarilla ajaessa ja service valo jäi palamaan. Eli menee sinunkin pösö imuventtiilien puhdistukseen

Bigbear

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 20
Oma auto puhdistettiin ja moottorissa taas normaali puhti. Sitä kesti alle 2vk ja nyt auto taas pajalla samasta viasta. Eivät osaa sanoa mistä vika johtuu. Valmistaja selvittelee asiaa. Sinänsä kyse voisi olla polttoaineesta. Tankissa oli bensaa noi  100km verran jäljellä ja sitten tsekkasin Piihovin  ABC:llä 95:ta tankin täyteen ja noin 150km jälkeen alkoi ongelmat.

eugen7

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 18
Karstaa, liekö tällaista.
308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 453
    • CitiX Oy
Tuossa kuvassa ei ole karstaa oikein nimeksikään :)

Täsä alkaa olemaan THP:n mallia jo.
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 843
Vai oisko vaan puretechin malliin? Eikö se THP oo jo todettu sudeksi, todetaan nyt tämäkin made and designed by psa ja juuri tuossa järjestyksessä

ikiteekkari75

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 284
Onko Buusballa tai jollain muulla tieto, millainen on tuo piezosuuttimen avausjännite, virta, signaalimuoto, mahdolliset kerrossuikutus (?) jaksot jne, jos alkaisi miettimään ohjauksen tekemistä imusarjaruiskutukselle? En ole omasta mitannut vielä. Pitäisi lainata joku päivä töistä oskilloskooppi...
-jarno

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 453
    • CitiX Oy
Tuo kuva on ihan Minin keulalta olevasta prince moottorista eli 1,6 THP. Jos sitä tarkoitit...

Suuttimista ei ole mitään käsitystä...
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Jw308

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
- 308 puretech 130, automaatti
- Active
- Ajettu 50 900 km

Oma 308 oli tosiaan huolossa imuventtiilien puhdistuksessa tuolloin 11.9.2018 ja tänään ( 30.9.2018 ) tuli näyttöön sama vika ilmoitus Engine Fault
tilattu huolto Länsiauto Vantaa:lle 2.10.2018 saas nähdä mitä tällä kertaa sanovat vian syyksi ja saako vääntää kättä kustannuksien maksajasta koska auton takuu päättyi 29.9.2018
ilmoittelen mitä löytyi ja miten muuten meni huolto.
Mulle ei kyllä auton osto tilanteessa myyjä kertonut että autossa eräs ominaisuus nimittäin täytyy puhdistaa imuventtiilit silloin tällöin

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 111
  • Kuolema kuittaa univelat...
Pikkusen haisee siltä että joillakin merkkihuolloilla ei ole mitään aavistusta mistä engine fault häly milloinkin tulee. Putsataan venttiilejä, ja asiakas on viikon tai kahden päästä uudestaan saman vian kanssa korjaamolla. Ehkä ensimmäinenkään käynti ei johtunut siitä mitä oletettiin.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.