Kirjoittaja Aihe: 3008 - Virheilmoitus "Engine fault - repair needed" ja useita vikakoodeja (HDi)  (Luettu 497 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Leijonamies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Auto: 2011 3008 1,6 HDi.

2011 3008 1,6 HDi herjailee säännölliseti "Engine Fault: Repair needed", "ABS/ESP fault" ja "Parking brake fault". Menee tämän johdosta limp modeen, eikä ota yli 2000rpm. Auton kun sammuttaa ja käynnistää, niin toimii ja viat häviävät parin uudelleenkäynnistyksen jälkeen. Käytin vikakoodien luvussa ja herjailee suutinvikaa (vaihtelee suuttimesta toiseen). Käytin auton viimein suutimien vaihdossa, kun käyntikin oli epätasaista ja samalla vaihdettu Common Rail paineensäädin (paine heilui). sekä löpösuodatin. Melkein sata kilsaa pääsi tämän jälkeen, ja taas pomppasi samat hälyt. Olisikohan kenellä vinkkiä mistä ruveta seuraavaksi etsimään ongelmaa? Johto/liitinvialta tuo vaikuttaa...

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 814
Laitahan kaikki vikakoodit esille niin on helpompi jatkaa. Onko viat luettu merkkitesterillä?
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'

Leijonamies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Nämä koodit löytyi Boschin testerillä ennen suuttimien/painesäätimen vaihdattamista:
P0190 Korkeapainevaraajan paine, Arvo/signaali yli MAX-alueen
P0269 Korjausmäärä sylinterille 3, Arvo ylittää toleranssin (tämä vika vaihdellut eri sylintereissä)
P1621 Moottorin ohjainlaite, Tason 2 valvonta: vika
P16A3 Käynnistyksen estopiiri, Tason 2 valvonta: vika

Uusia koodeja en saa ennen arkipäivää esille.

SEL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 141
Jos akulla jo ikää, vaihtaisin sen uuteen. Eri alueilta tulevat vikailmoitukset viittaa sähkövikaan.
Saab 96 -65, Fiat 128 -75, Ford Escort Mexico -74, Toyota Crown dsl. -74, Opel Ascona dsl. -80, Renault 18 -84, Mazda 323 -87, Toyota Carina Farmari -89, Peugeot 605 -91, Peugeot 406 HDi ST GW -00, Peugeot 406 HDi ST GW -01, Peugeot 406 HDi GW Executive Automatic -04, Peugeot 3008 e-HDi 2Tronic 2012.

Leijonamies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Akku uusittiin viime syksynä. Ei muuten AGM:stä huomaa normaalissa käytössä, että vetelee viimeisiä. Ainut poikkeus oli ettei Start/Stop-toiminto juurikaan sammutellut autoa. Olen nyt lueskellut aiheesta ulkomaisilta foorumeiltakin ja vastaavia ongelmia on ollut, mutta ei löydy tietoa, mikä sen aiheuttaa. EGR:ää ei ole vielä vaihdettu, mutta ei siitä ole vielä vikakoodia tullutkaan. Yksi syy voi olla jarruvalokytkin, sekä ABS-anturit.
« Viimeksi muokattu: 19.08.2018, 12:55:35, kirjoittanut Leijonamies »

Leijonamies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Sain nyt luettua uudestaan vikakoodit ja sieltä löytyi:
P1621 "Sofware redundancy fault at the injection (level 2)"
P16A3 "Monitoring fault on the starter inhibitor (level 2)"

Auto tosiaan toimii toisinaan toista sataa kilometriä ilman ongelmia, kun taas välillä "piippailee" useita kertoja lyhyen matkan aikana. Hankin nyt FAP-nimisen softan tabletille Amazonin appstoresta ja paritin sen ELM327-purkin kanssa, jotta voin seurata ajon aikana mitä autossa tapahtuu.

Onkohan noille Peugeotin vikakoodeille olemassa listaa, josta voisi tarkistaa ovatko nuo sanalliset selitykset oikeita? Pikaisen Guuglauksen perusteella tuolle P1621 koodille on toinenkin selitys "Control Module Long Term Memory Performance"

Leijonamies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Tänään sain auton Boschin testeriin kiinni, kun oli vika päällä (ESP- ja automaattinen käsijarru-valot mittaristossa, sekä aiemmin mainitut vikailmoitukset infonäytössä). Testeri löysi vanhojen vikojen lisäksi koodin "U1208 CAN-viesti moottorin ohjainlaite", jota omalla ELM-palikalla/FAP-softalla ei näkynyt. Auto menee nyt tutkittavaksi autosähkärille johtosarjavian epäilyn takia. Jokohan alkaisi syy löytymään... hieman alkaa sapettamaan, jos marmorin antaman tuomion suutinviasta syy onkin huono liitos...

Leijonamies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Nyt on auto tutkittu johtosarjankin puolesta, ei löytynyt mitään poikkeavaa. Syyllinen lie tuo aiemmin mainitsemani vikailmoitus, joka viittaa CAN-väylän pätkimiseen ABSin kanssa. Olenkohan oikein ymmärätnyt, että ABSin "äly" on pumpun kanssa samassa paketissa, ja koko pumppu pitäisi silloin vaihtaa?

Hartsa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Tuohon U1208 Can väylän vikakoodiin suhtautuisin varauksella. Omalla muutaman euron ebay-testerilläni saan tuon vikakoodin aina koodeja lukiessa, mutta merkkiliikkeen testerillä sitä ei näy.