Kirjoittaja Aihe: 607 - Käynnistinmoottorit  (Luettu 899 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 265
  • Ravintoketjun huipulla.
607 - Käynnistinmoottorit
« : 11.11.2018, 16:43:02 »
Auto: 2007 607 2,2 (6-vaihteinen manuaalivaihteisto, EW12J4).

Startti vinkaisee. Osaaku joku kertoa mikä on startin varaosanumero ja montako hammasta tuossa? Mistä tuollainen kannattaa ostaa ja minkä merkkinen, tarjontaa on ihan liikaa.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

aapelih

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 45
Vs: 607 - Käynnistinmoottorit
« Vastaus #1 : 11.11.2018, 17:51:46 »
Service boxin mukaan näyttäisi olevan 5802W5 / 5802CY (Class 4) tai 5802V7 / 5802CW (Class 3). VINillä saisi varmistettua tuon "luokituksen", jostain syystä autoon saa 3- tai 4-luokan starttimoottoria. Tiedä sitten mitä eroa näillä on?

Itse kokeilisin aluksi putsailla ja rasvailla startin sisuskaluja, jos pitää pientä meteliä. Ainakin nelipyttyisissä HDi-koneissa startti on helposti irroitettavissa heti koneen edessä.


Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 889
Vs: 607 - Käynnistinmoottorit
« Vastaus #2 : 11.11.2018, 19:30:52 »
Class 3 tai class 4 viittaa startin tehoon. Olisiko että näissä kylmän alueen kulkineissa olisi tuo tehokkaampi?
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 265
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Käynnistinmoottorit
« Vastaus #3 : 11.11.2018, 19:36:20 »
Näkyy olevan alle kilowatin ja 1.4 kilowatin startteja myynnissä. Motonetti tarjoo 1.4kW 119 eurolla.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 265
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Käynnistinmoottorit
« Vastaus #4 : 17.01.2019, 18:17:04 »
Niin se vaan tuli startti vaihdatettua, vaati imusarjan irroituksen ja samalla putsattiin huohottimen letkujakin. Alkuperäinen startti oli pienikokoinen 13 hampainen mitsubishi, tilalle meni huomattavasti mitoiltaan isompi 10 hampainen lucas joka on 1.8 kW tehoinen.
Nyt moottori menee ympäri lujaa, ja sivuääni katosi.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 395
Vs: 607 - Käynnistinmoottorit
« Vastaus #5 : 17.01.2019, 19:22:32 »
Oliko minkä hintainen ja mistä ostit?

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 265
  • Ravintoketjun huipulla.
Vs: 607 - Käynnistinmoottorit
« Vastaus #6 : 17.01.2019, 19:41:23 »
120e vaihtolaite. Motonet
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07