Kirjoittaja Aihe: 2008 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 4876 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sulo

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 149
Lue myös: Käyttökokemukset - 2008


Kokemuksia 2008 vti82 kaivataan. Tytär haluaisi päivittää 307 2008 juurikin tuolla koneella. Onkos tässäkin samat ongelmat kuin vti120? Entä itse auto, katti/pakari ongelmia, mut niistä selvinnee. Jarrut ilmeisesti takana rummut? No huoltoo nekin kaipaa, entäs muuta? Kuulema n.90tkm ajettu olisi tiedossa, mitäs odotettavissa?

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 596
    • CitiX Oy
Vs: Kokemuksia 2008 vti82 kaivataan
« Vastaus #1 : 14.01.2019, 10:17:46 »
VTI 82 ei ole mitään tekemistä VTI 120 kanssa.
2008 ja VTI 82 kaikenkaikkiaan  toimiva paketti. Alkupään autoissa voi olla jakohihnassa murenemis ongelmaa, mutta hihnanvaihtohan tuossa tulee muutenkin kai kohta eteen. Ei ole käytännössä tullut katti ongelmia tuossa vastaan. Meillä ainakin levyt takana (suomen oloissa olisi hyvä asentaa jarrukilvet jos ei vielä ole)
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

le crossover

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: Kokemuksia 2008 vti82 kaivataan
« Vastaus #2 : 14.01.2019, 12:59:15 »
Hieman varsinaisen aiheen ulkopuolelta. Kaikki Vti-merkinnällä varustetut moottorit ovat vapaastihengittäviä. Näissä ei ole kummempia ongelmia.

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 421
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: Kokemuksia 2008 vti82 kaivataan
« Vastaus #3 : 14.01.2019, 14:36:17 »
Meillä 2008 juuri tuolla koneella. 50 tkm alkaa olemaan mittarissa. Jarrukilvet taakse asennettu takuuna. Ei muuta ropleemaa. Tankkaus, lasinpesunesteen lisäily ja normi huollot..
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

heinuu

  • Vieras
Vs: Kokemuksia 2008 vti82 kaivataan
« Vastaus #4 : 14.01.2019, 19:20:46 »
Mites hyvin lämpeää sisätilat? Mulla tuntuu ettei tule kunnolla lämmintä sisälle? :)

sulo

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 149
Vs: Kokemuksia 2008 vti82 kaivataan
« Vastaus #5 : 14.01.2019, 21:36:58 »
Tässä lienee epäsuora suihkutuskin, ei niin sotkeennu imusarja. Öljyä syönee, mutta onkos näissä ollut männänrenkaiden jumeja?
Remminvaihto vissiin lyhennettiin puoleen? Isokin homma? eli onnistuiskos vanhoilla muutaman remminvaihdon meriiteillä, vai vietävä pajalle?

Minä jo vähän kerkesin tytärtä opastamaan, jot psaalta ei enää löydy toimivaa bensakonetta :) Taidan vähän jo perua... ehkä

hessu208

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 258
Vs: Kokemuksia 2008 vti82 kaivataan
« Vastaus #6 : 15.01.2019, 07:18:44 »
Hyvin on toiminut 208:ssa kone. Paremmaksi muuttui kokonaisuus kun viimeisin auto tuli ETG:llä. Alaväännön puute ei haittaa niin paljon. Nettiautossa näyttäisi olevan muutama 208 ETG:llä. Kannattaa hakea pois, jos haluaa edullisen automaattivaihteisen auton. Vaihteistoa ei ole enää tarjolla uusiin (paitsi 108)? 208 ja 2008 on sama auto, paitsi 2008;ssa on konttiperä ja hieman korkeampi jousitus.

josiban

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 60
Vs: Kokemuksia 2008 vti82 kaivataan
« Vastaus #7 : 15.01.2019, 12:30:39 »
Meillä tuo sama moottori 308 2014 keulalla. Ajettu nyt 92tkm ja kone toiminut moitteetta. Meiltä tämä lähtee kuukauden päästä uuden Focuksen tieltä.
 

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 421
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: Kokemuksia 2008 vti82 kaivataan
« Vastaus #8 : 15.01.2019, 18:56:19 »
Just kävin merkkikorjamolla tilaamassa huoltoajan. Kysyin jakohihnan vaihdosta. Ei ole muutettu remminvaihtoväliä. 2014 -> käytössä normaaliolosuhteissa verrattavaa huoltoa ja jakohihnan vaihtoväli 10 vuotta tai 175 tkm. Jos epäilee kestävyyttä niin toki aiemmin saa vaihtaa.
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 057
Vs: Kokemuksia 2008 vti82 kaivataan
« Vastaus #9 : 15.01.2019, 23:36:50 »
Harmi kun on niin "huono" remmi, ettei se kestä aikaa. Meidän 208 VTi 82:seen kertyy kilometrejä sellaista tahtia, että tuo kilometrimäärä tulisi jossain 25 vuoden kohdalla.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 596
    • CitiX Oy
Vs: Kokemuksia 2008 vti82 kaivataan
« Vastaus #10 : 17.01.2019, 19:42:25 »
Alaväännön puute ei haittaa niin paljon.

Hyvinhän tuo kone vääntää. Hyvin voi kadunkulmat mennä 3. vaihteella...
Nykyisin: Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Alfissimo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 338
  • Nyt vain Alfoja. Ehkä taas joskus pösö.
Vs: Kokemuksia 2008 vti82 kaivataan
« Vastaus #11 : 18.01.2019, 08:48:21 »
3. vaihteella risteys pitää joko ajaa aika vauhdikkaasti tai varautua hitaaseen poistumiseen, kun jaksaa kiihtyä kovin laiskasti. Siinä on alavasemmalla 2. vaihde ripeämpää, ei silti ripeää, liikehdintää varten ;).

Omaa perstuntumaa tuossa 82:ssa ärsytti eniten se, että moottorista ei saanut ulos sitä tehoa, mitä kuski milloinkin halusi. Sai ulos sen, mitä auto halusi antaa, eikä se useinkaan ollut sitä mitä yritettiin pyytää. Voi olla, ettei 208 olisi edes vaihtunut pois, jos moottori olisi totellut kuskin pyyntöjä paremmin.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2019, 08:52:58, kirjoittanut Alfissimo »
Älä tee tänään sitä, minkä voit jättää vielä huomennakin tekemättä.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 11 519
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Kokemuksia 2008 vti82 kaivataan
« Vastaus #12 : 18.01.2019, 12:34:31 »
Mitä 208 VTi82 ja vastaavan tehoisilla muilla vapaasti hengittävillä energian säästökoneilla on tullut ajettua niin ei se tehon ulos saanti ongelma ole lainkaan pahimmasta päästä tuossa pösön koneessa. Sillä sentään pärjää normiajossa ilman että joutuu vinguttamaan kierroksia ihan poskettomasti.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Alfissimo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 338
  • Nyt vain Alfoja. Ehkä taas joskus pösö.
Vs: Kokemuksia 2008 vti82 kaivataan
« Vastaus #13 : 18.01.2019, 14:16:25 »
Tuo on totta kyllä, ettei varmasti pahimmasta päästä ja normiajossa pärjäsi vallan ok. Se tuntuma pyydetyn ja toteutuneen välillä vaan jäi liian kauas toisistaan silloin, kun yritti pyytää vähän enemmän.

Edit: vertailupohjakin oli, kun kaverin yli 10v vanhempi 1.2 80-heppainen kierrosherkkä kone teki pyydetyn paljon iloisemmin, niin latisti aina fiilistä omasta. Ei välttämättä paljon kellossa, mutta juuri tuntumassa.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2019, 14:20:57, kirjoittanut Alfissimo »
Älä tee tänään sitä, minkä voit jättää vielä huomennakin tekemättä.

hessu208

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 258
Vs: Kokemuksia 2008 vti82 kaivataan
« Vastaus #14 : 18.01.2019, 16:09:50 »
Kyllä se paras vääntö on siinä 2500 kierroksen paikkeilla, jo paperillakin. Minusta varsinkin manuaalillla oli ikävä ajaa. Robotti on vähän helpompi. Kierrosherkkä tuo kyllä on ja liikkeelle pääsee ei siinä mitään. Mutta jos tuota vääntäväksi väittää, niin ei voi olla samaa mieltä.