Kirjoittaja Aihe: 607 - Ei aina käynnisty (V6)  (Luettu 1763 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 800
607 - Ei aina käynnisty (V6)
« : 09.03.2019, 15:39:36 »
Auto: 2008 607 3,0 V6 (ES9A, 135 000 km).

Satunnaisesti startti vain napsahtaa, joskus pysähtyy kesken käynnistyksen. Toistuu peräkkäin kerran tai useammasti. Ei koodeja. Uusi akku. Onko vika virtalukossa, startissa vai muualla?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 212
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 607 - Ei aina käynnisty (V6)
« Vastaus #1 : 09.03.2019, 17:07:47 »
Minä ainakin epäilisin ensin starttimoottoria ja lähtisin vian etsintään sieltä.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 526
Vs: 607 - Ei aina käynnisty (V6)
« Vastaus #2 : 09.03.2019, 17:36:31 »
Samoin.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 133
Vs: 607 - Ei aina käynnisty (V6)
« Vastaus #3 : 09.03.2019, 17:43:21 »
Akkukengät ja johdot ynnä maadoitus kannattaa myös tarkistaa.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 800
Vs: 607 - Ei aina käynnisty (V6)
« Vastaus #4 : 09.03.2019, 19:31:07 »
Peräkontin johdot on ainakin kunnossa, katottu ja viimeistelty samalla kun akku vaihdettu.

Jos startti niin korjaus vai vaihto?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 526
Vs: 607 - Ei aina käynnisty (V6)
« Vastaus #5 : 09.03.2019, 20:03:18 »
Eikös noi startit ole sen verran halpoja että vaihtoa vain. Näin olen itse toiminut. Mutta tekijämiehet on erikseen.  8)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 378
Vs: 607 - Ei aina käynnisty (V6)
« Vastaus #6 : 09.03.2019, 20:33:29 »
Voisko noilla kilometereillä startti mennä? Onkos tämä ollut uudesta asti tämä auto?

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 212
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 607 - Ei aina käynnisty (V6)
« Vastaus #7 : 09.03.2019, 21:34:55 »
Voisko noilla kilometereillä startti mennä? Onkos tämä ollut uudesta asti tämä auto?

Satunnaisesti startti vain napsahtaa, joskus pysähtyy kesken käynnistyksen. Toistuu peräkkäin kerran tai useammasti. ...

Vaikka onkin niin vähän kilometrejä niin silti tutkisin ensiksi startin. Perusteena tälle se, että startti toimii vikaantuessaan eri lailla eri kerroilla. Jos vika olisi esim virtalukossa niin veikkaisin tuon vian olevan aina samanlainen. Ja toiseksi, niin vielä vähemmin itse epäilisin virtalukon viallisuutta noilla kilometreillä.

Edit: Ja jos pitää tarkemmin veikata niin varmaan vikaa solenoidissa tai koskettimissa. Ja tuskin on muusta kysymys kuin että tuo on jotenkin likainen ja putsausta vailla, tuskin on kovin kulunut vielä.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2019, 21:38:11, kirjoittanut Timppa71 »

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 800
Vs: 607 - Ei aina käynnisty (V6)
« Vastaus #8 : 09.03.2019, 21:53:56 »
Kaupungista Güntheriltä tullut auto ja luultavasti siten starttailtu tiheämmin. Solenoidi mullekin tuli mieleen, käynnistinmoottorivikoja sattunut kohalle muistaakseni vain yksi niin vähäiset kokemukset.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 548
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: 607 - Ei aina käynnisty (V6)
« Vastaus #9 : 11.03.2019, 10:14:03 »
Minulla teki juuri tuota samaa ja ajan myötä piti "napsutella" useammin ja useammin ja pitempään. Lopulta vaihdatin startin ja siihen loppui napsuttelu.

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 444
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: 607 - Ei aina käynnisty (V6)
« Vastaus #10 : 11.03.2019, 11:10:29 »
Meillä 206 teki just kuukausi sitten samaa (180 tkm). Ostin ensin uuden akun, sitten uusittiin startti. Motonetistä haettiin tehdaskunnostettu hintaan 69 € (vanha vaihdossa). Autodocin hinta 55 €. Ei hirveesti siis halvempi ja kestää n. viikon tulla.
« Viimeksi muokattu: 11.03.2019, 11:30:48, kirjoittanut megaman »
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309...

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 526
Vs: 607 - Ei aina käynnisty (V6)
« Vastaus #11 : 11.03.2019, 11:48:21 »
En ole itse pitänyt pahana tuota startin hintaa, ei niitä montaa yhdelle ihmiselle osu vaikka useampi auto käsien läpi menisikin.
Nimim. 3 starttia vaihdattanut allekirjoituksen vehkeisiin. Kilometrejä melkoisesti.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 444
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: 607 - Ei aina käynnisty (V6)
« Vastaus #12 : 11.03.2019, 13:10:14 »
Joo, tais olla eka starttimoottorin vaihto reilun 30 vuoden aikana...  8)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309...

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 800
Vs: 607 - Ei aina käynnisty (V6)
« Vastaus #13 : 11.03.2019, 14:55:56 »
Jos ite tekee niin miksi ei korjaisi, teettäen ei kannata etenkään halvemmilla vaihtoehdoilla. Purkuosistakin pyydetään samoja.

SB antaa Valeon 5802 W6. Mitähän eroa tarjokkaissa on keskenään kun autodocissa eri hinnoilla ja tiedoissa heittää vain painossa? Liitin NO?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 133
Vs: 607 - Ei aina käynnisty (V6)
« Vastaus #14 : 11.03.2019, 17:25:23 »
Jos starttiin vaihtaa laakerit ja hiilet ja sorvaa kommutaattorin, ei taida hirveästi työpalkkaa/tunti tulla, mutta onhan starttimoottori sitten todennäköisesti kunnossa. Jos ei ole koskaan hommaa tehnyt, saattaa siinä jokunen tovi vierähtää, mutta oppiihan sitten senkin homman ennen kuin siirrytään sähkömoottorivetoisiin autoihin. Silloinhan käynnistysmoottorien käyttö loppuu ja ajomoottori, vaikka onkin sähkömoottori, on täysin erilainen.