Kirjoittaja Aihe: 607 -05 V6 Etupäästä kuivaa narinaa, lämmöt ei nouse + jakohinna 30tkm pitkänä  (Luettu 5523 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 174
Alustan suojaus alkaa olla jokseenkin tikissä, niiltä osin, mitä aion tehdä. Pientä täydennystä vielä ja muutamaan kohtaan ja sitten annan olla. Kohtuu runsaasti tähänkin on aikaa mennyt ja loimet on on yltäpäältä ruostesuoja aineisssa, kuten myös naama, kalju, käsivarret ja ylipäätään kaikki mihin tuo ruikku voi tarttua.



Etupään alapallojen kanssa oli melkoinen vääntäminen, että sain irti. Jotenkin taas loppuu ymmärrys, kun pitää avata 405 avaimella? Se suurempi avain on liian suuri => eli nystyrät menee ulos nivelestä?? Ota nyt näistäkin selvää, mikä kuuluu mihinkin. Ainakin tekstit ja mitat on ihan mitä sattuu.



Oikeasti kannattaa ottaa tuo kumi pois, niin se ei syty palamaan, kun kuumentaa napaa. Lisäksi piti vasaroida nivelen ympäriltä  kauttaaltaan. Onneksi avain pysyy hyvin paikoillaan, kun sen kiristää mutterilla niveleen. Sitten vain vääntöä reilun 1,5m varrella 35mm hylsyssä. Minulta repesi "rustuuki" irti puu pöydästä, kun oli vain neljällä 50mm kansiruuvilla kiinni. Toisessa avain tyssässi 5-6mm hahloja, ennen kuin aukesi. Veikkaisin sellasta n. 500Nm, ennen kuin aukesi ja varmaan oli 300-asteeseen lämmitetty. Aivan järkyn tiukka ja piti vain kääntää varressa pomppien. Onneksi naapurilla oli peltinen pöytä, missä ruuvipuristin pysyi kiinni. Avaimen hain paikallisesta varaosamyymälästä, ja olipas yllättävän laadukas 20€ avaimeksi, ja sai heti.



Laakereita pitää mennä painamaan prässillä, kunhan saan toisesta segeri-renkaan irti. Toisesta irtosi kohtuudella, mutta toisessa on segeri niin jumissa kun olla ja osaa. Lienee aivan alkuperäinen laakeri? Väkisinhän tätä ei saa irti. Ensin pitää saada se liikkumaan naputtelemalla ja liottelemalla, sitten irtoo. Tuurnaa ja vasaraa vain, muu ei auta.
Kävi mielessä, että veisin johonkin "korjaamoon", mutta todennäköisesti menee siellä viduiksi, kun eivät malta laittaa napaa suoraa, ja painavat laakeria mistä sattuu. Todennäköisesti eivät saa edes napaa purettua ilman vaurioita. Olisin mielellelläni väärässä tässäkin asiassa, mutta kun mikään aikaisempi kokemus ei puolla näiden hommien teettämistä ulkopuolisella.

-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

Laguna00

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 231
    • Oman 308:n osalta kuvat
Mulla oli toi 308:n laakeri pirun piukassa, mutta kuppi + kierretanko työkalulla irtos. Toki siis sellanen siihen tehty vehjes ihan käytössä. Tarpeeksi kun prätkytti 2000Nm pyssyllä niin läks vanha pois ja uus meni tilalle.

Muokkaus; tällainen tai vastaava setti siis oli kätevä tuossa hommassa.. https://www.tooloutlet.fi/fi/Tuotteet/Autoty%C3%B6kalut/Py%C3%B6r%C3%A4nlaakerity%C3%B6kalut/707/Py%C3%B6r%C3%A4nlaakerity%C3%B6kalusarja+BGS+26-osainen/3258
« Viimeksi muokattu: 05.08.2019, 23:22:14, kirjoittanut Laguna00 »
308 (4C) 110hv 1.6 16V HDI (9HZ) 5 vaihteinen manuaali (-C)
Renault Grand Scenic 2005 (JM0W) 2.0T (F4R-776) 6 vaihteinen manuaali (ND0-013)

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 174
Tilaamani etujousien yläpään tuet ja kääntölaakerit olivatkin sitten jotain muuta, mitä piti. Ei ole, eikä tule. Kääntölaakereitakaan ei sitten saanutkaan näihin sähköisiin alustoihin.

Avasin toisen kääntölaakerin (aivan tahattomasti) ja 30 kpl kuulia pomppi pitkin tilaa ja avaruutta. Keräilin ne ripeästi 2h aikana mangeetilla kokeillen, ja kun laakeri on varsin ehjä, niin rasvaan sen ja jatkan elämää vanhalla kääntölaakerilla. Tämän monistan sitten myös toiseen tolppaan.

(Jostain saksasta olisi löytynyt tuki n 60€/kpl ja marmoritiskiltä 128€/kpl, mutta toimitusajat oli mitä sattuu. Kääntolaakerista ei mitään hajua, vaikka tämä ei sähköiseen alustaan näyttää aivan sopivalta sähköiseen alustaan?)


Harmillisesti I  toisessa iskarin yläpään tuessa 2/3 kiinnityspulteista katkesi avatessa => pitää avata kierteet
Harmillisesti II minun katkenneen pultin työkalut hajosivat kun yritin poistaa tukivarresta katkennutta M10 pulttia.
Ratkaisu edellisiin =>  tämä vaatinee yhden*Jallun, eli ns. Sheriffin ja sopivan välin kapitalistin tuotannosta, että tuntemani koneistaja korjaa kierteet. Tarvinnee holkittaa.
Harmillisesti III en vieläkään saa toisesta navasta seger-rengasta irti, on siis varsin ruostunut kiinni.

Eli pelkkää tumputusta tämän päivän hommat. :-\
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 554
  • 407 3.0 V6 Sport
Oi. Iskarin männän varsi on paksumpi V6:ssa, kuin muissa-
Varren sisään on istutettu tappi, jota kääntömoottori kääntelee AMVARin käskemänä ja iskarin vaimennusteho muuttuu millisekunttien aikana. Hyvää jumppaa tuo fortuna  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 462
Ihan ne osaa samalla tavalla vaihtaa ne laakerit korjaamolla kun kotonakin,riippuu ihan asentajasta.

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 174
Ihan ne osaa samalla tavalla vaihtaa ne laakerit korjaamolla kun kotonakin,riippuu ihan asentajasta.

Tottahan tuokin ja hyvät heillä vehkeet, induktiolämmittimet, kunnon data-pankit ja ohjelmistot hyvine ohjeineen, auton saa nosturille ja useampi ammatti-kundi samassa hallissa tukemassa toisiaan. Asialliset hommat hoituu hetkessä, eikä sen tarvitse ihan ilmaistakaan olla. Saatika sitten kun oma sormi menee suuhun ja sitten peppuun ja vaihtaa paikkaa, niin kunnon resursseilla homma onkin aivan kohtuullinen suoritus. Osat sopii ja ovat oikeita.

Omia päinvastaisia kokemuksia lähi historiasta:
Minulle väittivät viimeksi, ettei 607 aurauskulmia voi säätää, kuin edestä ja ratin kuuluu olla vinossa, jäähdysneste vuosi toista vuotta vaihdon jälkeen, kun automaatin lauhdittimen letku ei ollut paikallaan ja en tuota keksinyt kylmästä koneesta muovien alta, 4l automaatti öljyn vaihtoon menee tunteja ja öljy maksaa 100€/litra, sitten kuin se toisessa korjaamossa tehtiin huuhtelemalla, niin asentaja kertoi tehneensä sen lauhduttimen "letkulta" => miksi ei, mutta jälkeäkään ei lauhduttimeen jäänyt ja kun siinä ei minusta ainakaan ole yhtään öljyletkua. Eli normaalita huoltoja yrittänyt kaksi kertaa ja molemmat pieleen.

Muissa merkeissä:
Myytiin (yritettiin myydä) 200€ osaa 400€ ja kun hiukan asiaa ihmettelin, niin öhöm! Öljytulppa löysällä=> öljyt pihaan, jarrujenesteiden vaihto perseeleen ja kundi jätti vielä työkalunsa auton konehuoneeseen, jarruhuollot tekemättä, mutta x oli huoltokirjassa (palat vain olivat kuluneet niitteihin), yksi urpo käski ajaa puolavikaisella autolla, kun onhan tuossa se liikkumisturva, erääseen merkkihuoltoon kerroin, missä on sähkövika, eivät uskoneet 560€ meni rahaa, ja pääsin n. 30km kun auto hajosi (olin oikeassa), yksi nikkari kertoi moottorin olevan todennäköisesti vaurioitunut pahoin, no minä korjasin koko paskan kiristämällä vaihdelaatikon pultit (luulin, että kundi nostaisi auton nosturille ja katsoisi mistä ääni tulee), eräässä merkkihuollossa (sininen ovaali) loppui koko palvelu, kun kyseenalaistin tekemättömät huollot, tosin vain niiltä osin mitä huoltokirjassa mainitaan, mutta yrittäjä oli sitä mieltä, että ne pitää aina tilata erikseen esim. ilmastoinnin huolto. Kun kysyin, että miksi et sitten maininnut asiasta (vaikka huoltokirjassa lukee, että sen ajankohta on nyt), niin vastausta en saanut. Hiukan harmitti kun ilmastoinnin toiminta ei ollut tyydyttävää, vuotavaa suutinta ei havaittu testerillä (commonrail paineet ihan persiillään), kunnes se kilahti ja jumahti kanteen ihan huolella , yksi dieselasentaja kertoi jakajapumppuun menneen happoa ja siksi sieltä on kaikki männät tuhoutuneet???? pumppu oli purettuna osiin ja minulle esiteltiin mäntiä ( mistähän vitusta nekin osat oli siihen raahattu) Syy oli kuitenkin käynnistymis ongelmiin, että pa-paine ei pysynyt ja aine valui kylmässä koneessa takaisin, oli korjattavissa ihan takaiskuventtiilillä mutta pakkohan tuo pumppukin oli autoon saada.

Nuo esimerkit ovat monesta eri autosta vuosien varrelta, mutta yleensä öljyn vaihto on onnistunut ja huoltovalo on sammunut. Toki kerran oli tuo koko öljyn vaihto jäänyt tekemättä, mutta silloin oli vain unohtunut auto pihaan ja ei oltu tehty mitään. Ei kyllä ollut laskuakaan.

Tästä tulikin mieleen tapaus II,  BMW merkkihuolto Tampereen Lielahdessa missä hukkasivat koko auton ja väittivät, että ei heillä sellaista 525 olekkaan. Kerroin sitten lähtevänikin tuonne poliisilaitoksen suuntaan Sorille. Istuin nysessä, kun soittivat, että onhan se auto sittenkin tuolla hangessa. Oli ollut toista viikkoa. Minä olin odotellut ilmoitusta valmistumisesta ja kun sitä ei ruvennut kuulumaan niin kyselin vain omaisuuteni perään. Tuo korjaushan meni sitten ketuiksi, niiltä osin että autossa oli km-lukema 0km huollon jälkeen ;D. Eivät osanneet syöttää testerillä oikeaa lukemaa mittariin, joka oli vaihdettu. Tai se joka osas, teki jotain 850-mallin vien etsintää. Tai näin se hyypiö (palveluneuvoja) kertoi.

Olen saanut hyvää ja asiallistakin palvelua mm 607:n BSM-poxiin liittyen ja Mese hommissa useasti sekä myös erittäin järkeviä vianhaku ohjeita, kehoituksella, että katso nämä ja jos et itse selviä tokihan täältä apuja saa.

Olin ammoin jokuisen vuoden hommissa raskaan kaluston korjaamolla ja kun maailma ei ole ihan vieras, niin rohkenen olla hiukan kriittinen. En ole mikään huippu osaaja, ihan vain kotipihassa  vaatimattomasti nikkaroin. Tiedän, että on aivan pätevää porukkaa monessakin hallissa, mutta työnsuunnittelu, ja -ohjaus sekä valvonta pettää. Ohjeajat saavutetaan tavalla tai toisella. Surkeimmillaan porukka selaa puhelimiaan asiakkaan piikkiin, sekin on nähty.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 174
Hiukan näytti mennee OT:ksi tuossa edellisessä viestissä, mutta koitetaan vastedes pysyä paremmin asiassa, vaikka kovin ohkoista nämä minun arkiset taistelut ovat. Jotenkin tuntuu, että räväkämpi ukko pärjäisi paremmin ja kun minulla on tämä Aku Ankan karma näissä nysväämisissä niin minkäs teet, laahustaen eteen päin.

Segeri-rengas irtosi vihdoista viimmein useamman päivän liottelun perästä + toistuvaa vasarointia. Oli muuten tiukassa. Jostain syystä, mitä en tiedä, oli tässä 85mm renkaassa pienemmän lukkorenkaan reiät => eli normaali 3,2mm pihti ei mahdu noihin reikiin. Porasin niitä sitten suuremmiksi, mutta tuo jousiteräksen poraus on hiukan pimmppimäistä ja syö terää varsin hanakasti. Olisihan se nyt ihan pyllystä, jos Knipexit olisivat suoraan käyneet. Toisaalta miksi mikään olisi kohtuullista tai edes normaalia tässä projektissa? Ranskalainen insinöörityö ei enään yllätä yhtään. Toki lopputulokseen päästiin, lopultakin.



Sittemmin vielä kiillotetut männät satuloihin uusien kumien kanssa. Mikähän siinä on että 3/4 meni nopeammin kuin se 1/4? Eli kaksi ensimmäistä jokseenkin normaalilla nuljaamisella, ja sitten ei millään? Tunnin nysväämisen jälkeen mäntä meni paikoilleen ja kumin helma jäi uraansa. Sitten taas vain 15min asettelu ja plop se oli siinä. Samalla uusin kiinni leipuneen ja nysväytyneen ilmauspropun toisesta satulasta. Sain kuumentaa ihan punaiseksi, enne kuin irtosi putkareilla vääntäen. Sai huoletta kuumentaa, kun ei ollut kumeja käryämässä.



Tässä ihan siistit, mutta aika näyttää miten kestää suolakylpyä, vaikka eihän tuo nyt kovin kriittistä ole.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 174
Tuli pidettyä pätkä kesälomaa ja sitten oli pientä "juomataukoa". Nyt pääsin taas jatkamaan.

Laakerit pyörän navoista lähti kohtuudella, ainoastaan perinteinen laakerin sisäkoolin jumiminen pyörän akseliin oli hiukan vaativampi. Kuumentamalla ja ulosvetimillä tuo  irtosi. Joku aikaisempi seppä oli tosin koolia pätkiessään hionut katkaisulaikalla akseliin. Noita tuhoja sitten yritin pyöristellä pois.
Hiukan hämmästytti tuo yli 9-10tn voima, mitä tarvittiin ulkokoolin ulos painamiseen navasta. Ei olisi tainnut kierretangolla lähteä?

Uusi laakeri meni napaan 5tn voimalla ja akseli n. 2tn voimalla.

Alatukivarret mälväsin alustavasti paikoilleen apurunkoon ja kiinnittelin niihin nuo alustan anturit. Toiseen piti tehdä uusi M10 kierre tätä varten, kun pultin perkule katkesi pois ottaessa. Vastakierretappi olisi katkennut ja se 8-kulma tappi systeemi hajosi kahteen kertaan.

Jousijalkojen yläpään kuppeja ei siis ollut saatavissa, eikä myöskään kääntölaakereita. Tai ainakaan kukaan liikkeistä ei pystynyt kertomaan toimitusaikaa ja hintakin oli ihan tolkuton. Avasin laakerit ja rasvasin ne. Nyt nitä pystyy kääntelemään kasin, mutta ihan virheetön saundi niistä ei lähde. Pitänee hankkia jostain ajan kanssa. Toiseen tukeen katkesi kaksi pulttia ja niihin piti tehdä uudet jengat. Tämä vaati hiukan enemmän, kun pultit ei tule tukiin suorassa vaan kulmassa. Piti turvautua vieraan apuun.

Laittelin pohjamuovit paikoilleen pl. apurungon muovit, jos tulee säätöä. Hiukan oli haasteita, kun kaikki oli ruosteessa tai katki. Käytin perinteista kattoruuvi kikkaa vetelin ruuvikiinnitykset niillä. Mutteri kiinnitykset korvasin M6 6-kantamuttereilla ja korialuslevyillä. Tuli pirun hyvät. Muutamat katkenneet jää sellaiseksi kun on.

Kaadoin öljyä koneeseen ja jäähdytysnesteet. Nyt en enään malttanut, oli pakko käynnistää kone. Arvatkaapa miten kävi?

No lähtihän se käymään. Yksi nostin kalkatti kohtuu pitkään, mutta sitten jokin hiukkanen poistui ja/tai nostin täyttyi. Kalinat ja kolinat lakkasivat ja käytin moottorin kuumaksi. Läpenee mukavasti, ja termostaattikin vissiin toimii mutta kabiiniin ei tule lämpöä ja Wepasto on mykkä. Pelkäämääni oranssia moottorin häiriövaloa ei syttynyt. Mitään vuotojakaan en havainnut, mutta senhän näkee sitten myöhemmin.

Onkohan jossain vesiletkut ristissä?

Pitänee myös tutkia Webaston virtaa. Siinä sen täytyy olla, kun ei edes kelloon tule valoa. Maadoittuukohan se omasta rungostaan auton runkoon? Kattila oli meinaan laitettu murjotun alumiinilevynpäälle ja vedetty siitä runkoon kiinni. Otin ihme romu levyn pois ja kiinnitin kattilan suoraan auton runkoon.

Seuraavaksi iskarit ja navat  paikoilleen ja sittenhän ei juuri muuta olekkaan jäljellä, paitsi tuo lämpö- ja Webasto-ongelma ja jarrujen kasaus + jarrunesteen vaihto.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

EFL605

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 984
Kääntölaakeri on sama kuin 406:ssa ja 605:ssa, saa mistä vaan.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 554
  • 407 3.0 V6 Sport
Tuli pidettyä pätkä kesälomaa ja sitten oli pientä "juomataukoa". Nyt pääsin taas jatkamaan.

Laakerit pyörän navoista lähti kohtuudella, ainoastaan perinteinen laakerin sisäkoolin jumiminen pyörän akseliin oli hiukan vaativampi. Kuumentamalla ja ulosvetimillä tuo  irtosi. Joku aikaisempi seppä oli tosin koolia pätkiessään hionut katkaisulaikalla akseliin. Noita tuhoja sitten yritin pyöristellä pois.
Hiukan hämmästytti tuo yli 9-10tn voima, mitä tarvittiin ulkokoolin ulos painamiseen navasta. Ei olisi tainnut kierretangolla lähteä?

Uusi laakeri meni napaan 5tn voimalla ja akseli n. 2tn voimalla.



Perusteellista korjausta, olisiko laakerin pakkaseen heittäminen ja sitten supistuneena loksahtanut paikoilleen vai oliko?
Kone kukkuu ja  käy, on hyvä välitavoite saada limusiini liikenteeseen.

- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 174
Kääntölaakeri on sama kuin 406:ssa ja 605:ssa, saa mistä vaan.

Miksiköhän ne ilmoittaa, että ei sähköiseen alustaan?? Kääntölaakereita on kyllä  tarjoila. Pitänee hiukan tutkia, mutta kun pitäisi saada auto ajoon. Pirun harmillinen tämä Kuningas Leijona näiden varaosa hommien suhteen. Tuntuu, että kokoajan tökkii, kun Koivunen Oy ei oikein tarjoa tavaraa, Pitää kaikki hankkia mutkien kautta ulkomaailmasta, jos ei hakua maksaa esim. 130€ etujarrujen liukutapeista => 30€ postikuluineen toisaalta.

Webasto heräsi henkiin, kun han sai maadoituksen kuntoon ja nyt tuli kuumaakin sisälle, kun aamutuimaan hiukan ilmailin järjestelmää. Yritin selvittää vedenkiertoa, mutta kun se vissiin kopioitu sammakolta, niin en tullut hullua hurskaamaksi, etenkin kun virolainen monttööri on katkonut putket ja liittänyt Webaston tulipellin välissä vesikiertoon. En ole ihan sata varma onko nuo lämmittimen meno ja tulo oikein päin. Jotenkin tuntuu, että kennolla virtaava vesi elää omaa elämää lohkon suhteen ja syylärille menee mitä menee ja automaatin lauhdutin on siinä lohkon ja syylärin välissä. Termostaatin letku kokoelma on kyllä identtinen varaosakuvaston suhteen mutta muusta en vain osaa sanoa. Pitänee katsella laser-lämpötilan mittarilla, mikä lämpiää ja mihin suuntaan. Jos tuolla tajuaisi jotain.

-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 174
Kääntölaakeriasia saikin sitten uuden vivahteen, kun toisesta laakerista irtosi palanen pyörittelyssä ja kuulat pilkistävät iloisesti näkyviin. En minä tälläisillä viitsi vehjettä kasata.



Tuo jousen pidin 5 on koodiltaan 5038CO Catcar kuvastossa sähköiselle ja tavalliselle alustalle => ne eivät todellakaan ole samanlaisia. Tämä on nähty. Joten tälläistä ei viitsi tilata ulkomaasta, kun lopputulemma on tiedossa. Siihen ei saa kiinni AMVAR sähköhärpättimiä.

Kääntölaakeri 4 / 503554 on kuvaston mukaan sama molemmilla alustoilla, mutta esim SKF ilmoittaa (joillain myyjällä), että SKF VKD 35007 T ei käy sähköiseen alustaan. Kuten myös Mapco. V...u mitä p....a.

Nyt pitää vain tilata jostain kääntölaakeri (mistä on unohtunut tuo maininta)  ja laittaa se paikoilleen ja toivoa parasta?

Tälläiset romut saa tunkea suohon, GayRaskalaistasontaasaatana. Ikinä en enään ryhdy mihinkään tälläiseen. Kettu kenenkään aika riitä tälläiseen vajakkien kikosteleman vitsin ylläpitoon, missä edes valmistaja ei tiedä mitä se on tehnyt, kun on kulunut vikko siitä, kun se lähti tehtaalta.

Älkää hyvät ihmiset lyökö kättänne tälläiseen läjään. Merkkiliikkeessäkin on ihan turha mennä käymään, kun edustus vaihtuu viikon välein ja työläiset siellä eivät tiedä näistä vanhoista muuta kun että voidaan yrittää tilata, mutta ei tiedä koska tulee. Suomessa ei ole osan munaakaa, kun Koivusella ei ole tukussa, niin ei ole sitten kellään missään. Tuollakin perseellä lienee monopoli.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 554
  • 407 3.0 V6 Sport
Miksiköhän ne ilmoittaa, että ei sähköiseen alustaan?? Kääntölaakereita on kyllä  tarjoila. Pitänee hiukan tutkia, mutta kun pitäisi saada auto ajoon.

En ole ihan sata varma onko nuo lämmittimen meno ja tulo oikein päin. Jotenkin tuntuu, että kennolla virtaava vesi elää omaa elämää lohkon suhteen ja syylärille menee mitä menee ja automaatin lauhdutin on siinä lohkon ja syylärin välissä.

Sähköisen iskarin varsi on paksumpi ja joustintuen kumissa olevassa holkissa vastaavasti suurempi reikä.

Positiivisesti vaan, katso kierrätyspumpun virtaaman suunta. Putki on laitettu poikki lämmityslaitteen kennosta. Moottorilta kennolle menevään kuumaan putkeen. Imee moottorista kylmempää ja työntää kennoon lämpimämpää, simple.


- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

EFL605

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 984
Kääntölaakeri on sama kuin 406:ssa ja 605:ssa, saa mistä vaan.
Ihan samaa kääntölaakerin varaosanumeroa näyttää sähköiselle ja tavalliselle jousitukselle.
Erittäin hölmöähän tuohon olisi erilaista laakeria alkaa suunnittelemaan, kun autojen valmistusmäärät ovat olleet minimaaliset. Jopa alla oleva kuppi on sama molemmissa.
DT17TED4 TURBO DIESEL AND VARIABLE SUSPENSION 4   5035 54    02   
THRUST BEARING
DT17TED4 TURBO DIESEL AND WITHOUT VARIABLE SUSPENSION 4   5035 54    02   
THRUST BEARING
 
 
« Viimeksi muokattu: 27.08.2019, 20:51:09, kirjoittanut EFL605 »

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 174
Jep! Kääntölaakerit ja raidetangonpäät saapuivat. Auto on nipussa käy ja kukkuu. Sisään tulee lämmintä ja kylmää halutusti. Lämmöt toimii ja jäähdytys hoitaa kaiken kuten pitää, eli termostaatti toimii ja koneen lämpö pysyy 90-asteessa

Jostain syystä takaa ei tule kummastakaan navasta nopeustietoa. En edes koskenut noihin napoihin

Vasen etu iskari on 0,9v jänniteessä. kun muissa se on n. 2.5-3.2V ja PP kertoo suspensionin olevan vika tilassa pysyvästi. Oli siinä jokin muukin murjotuksen syy.

Vasen nopeustieto puuttuu eturenkaalta ja syynä sähkövika => tämän uskoisin olevan ABS-anturi ja sillä sitä lähden paikkaamaan, eli uusi letku tilaukseen.

Lisäksi mootorin ohjauksen ja automaatin ECUissa tsiljoona vikatietoa aina oikusuluista alkaen. Hiukan haastava korjattava, etenkin kun auto käy ja liikkuu moiteettomasti.

Akku oli irti kun vaihdoin laturin, mutta sittemmin kyllä laturissa kiinni lähes kokoajan. Uusi laturi lataa 14,4V ja mitään virta ongelmaa ei tunnu olevan. Ei mene economyyn pitemmästäkään seisotuksesta.

On vain pysyvä ABS ja luistonestovika kaikista navoista, tai etupäästä se on yhdistetty mutta takaa saa infoa molempien napojen yhtäaikaisesta pimenemisestä? Tuskimpa vain molemmat ABS:t yhtäaikaa, kun autolla ei ole edes ajettu sen jälkeen kun se telakoitiin keväällä.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-