Kirjoittaja Aihe: 607 -05 V6 Etupäästä kuivaa narinaa, lämmöt ei nouse + jakohinna 30tkm pitkänä  (Luettu 5704 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 175
Alla runka 607!

Viikon verran tässä käynnistelty, hinkattu ja rukoiltu. Tänään jo 3 km koeajo ilman ESP/ASR vikaa. Pitää hakea puuhakilvet niin uskaltaa pitemmälle reissulle ehkä jo 10 km.
Uusilla ABS antureilla päästiin eteen päin seuraavaan vika kiteytymään. Eli ABS ongelma toistaiseksi selätetty ja sitten seuraavaan käsiksi. Alkaa PP2000 olemaan aika tuttu mutta kun se ei kerro mitään muuta kuin yhteneväisvikoja ja muuta terävää. Ei ole yhteneväinen ESP ei mutta minkä kanssa? Välilla on CAN-väylä poikki ESP:stä automaatin ohjausyksikköön? Väittäisin, että tuskin on, mutta mistäs tiedät, kun ei ole johdotus kaaviota.

-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 175
Puuhakilvillä tempaisn sellaisen 40km pikataipaleen repien ja rääkäten ihan tappiin asti, Ei lisää koodeja.
Ainoastaan valot tuntuvat olevan sekaisi? Ei tule vika koodeja mutta jotenkin tuntuu kuvio olevan ihmeellinen ja suuntaus outo. Ainakin oikea valo liikkuu mutta vasen ei juurikaan. Vika ilmoitusta ei tule.
Olihan minulla  ksenoni kädessä, mutta ei kai sitä nyt sinne väärin saa koloonsa?
Mihinkään korkeuden säätöön en ole koskenutkaan. On tämä ihmeellinen viritys.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 175
Selvisihän se lamppu ongelma! Suuntamoottorin tappi ei ollut hahlossa. Eli kun olin taistellut polttimon niin olin tuupannut moottorin tapin pois hahlosta. Takaisin laitto menee niin, että pitää polttimon aukosta vataan ja työntaa moottorin tapin uraansa => naps ja alkaa toimia

Paitsi minulla, koska olin rääpäissyt sähköliittimen irti. Tämän tosin havaitsin kohtuudella. Sittemmin valot alkoivat suuntautua toivotusti ja PP:n toimintotesti heilutteli niitä sekavaan tyyliinsä.

Economy tilan johdosta jouduin käynnistämään auton ja sain kylkiäisiksi terhakan napseen juuri remontoimani jakopään suunnasta! karjuin kartanolla suoraa huutoa muutaman keuhkollisen. Kaasun painallus hävitti napseen ja sittemmin se palasi.

Onneksi Ranskikset on tehneet riittävät tilat jakopään ja lokarin väliin, niin ei ole mitään ongelmaa paikallistaa vikaa. Itseasiassa naurettavan helppo. Piti vain kiristää ohjaustehostimen hihnapyörä. Se oli vain sormikireydessä ja sittemmin pultit olivat löystyneet. Rakonen oli riittävä 10mm piippuavaimelle ja napse oli tiessään.

Vapaapäivän kunniaksi huristelin katsastukseen ja sain repästä puuhakilvet pois. Nyt on auto leimassa.

80h työtä ja reilu 1k€ osiin. Kannattiko? Ei, mutta nyt:
ei enään narise, lämmöt ok, jakohihna kiristimineen uusittu uuden vesipumpun päälle, uusi apulaite hihna kiristimineen pyörittää uutta laturia, uudet kääntölaakerit iskareissa, uudet alapallot, uudet ulommat raidetangon päät, uudet pystyvakaajan tangot, uudet etupyöränlaakerit, uudet ABS-anturit edessä, etu jarrusatulat fixattu ja männissä uudet kumit ja tiivisteet, alustan ruosteet suojattu eri ruosteen torjunta ja esto aineilla, helmat maalattu ja lakattu, myös muuten maalattu pikku jälkiä/osia alustasta, uudet puolat imusarjan alla (Hüco 5v takuu) ja eturivistäkin uusittu 2 kpl motonettejä Valeoiksi, joten kaikki ovat siinä Valeota, takaa pakarin lämpösuoja on taas kiinni jotenkin, Webastossa uusi palopesä ja se tohottaa lämmintä, uutta jäähdytysnetettä, kiertoon, jota ohjaa uusi termostaatti. 4 pyörä suuntaus tehty, ratti on suorassa. Runsaasti huollettuja ja tarkastettuja sähköliitoksia. Moottorin huohotin korjattu uudestaan. Uudet öljyt moottorissa ja vaihteistossa sekä jarrujärjestelmässa uudet nesteet ja PP2000 laitteella tehty ilmaus. Kaasuläppä puhdistettu.

Auto käy ja kukkuu ilman ylimääräisiä singaaleita mistään.

Omana kokemuksena runsaasti oppia PP2000 sielun elämästä miten viat nivoutuvat toisiinsa esiintyen mitä ihmeellisimpinä kokonaisuuksina.

Tänään kun läksin pihasta, niin odotin sydän syrjällään jotai vika valoa => ei tullut. Sydän meinaa pysätyä aina kun käynnistää.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

Pajari

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 40
Olipas melkoinen työvoitto kaikkine lisälöytöineen! Onneksi olkoon ja Pösölle toivotellaan viellä runsaasti (huolettomia?) mukavia kilometrejä. Ja kuten armeijassa sanottiin: "Jatkakaa!"

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 840
Tarjoan 3200€.
Citroen Cactus 1.5 BlueHDi EAT6 '19
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 599
  • 407 3.0 V6 Sport

Tänään kun läksin pihasta, niin odotin sydän syrjällään jotai vika valoa => ei tullut. Sydän meinaa pysätyä aina kun käynnistää.

Onnittelut ja mukavia ilometrejä tuoreen leiman kera. "Hyppää löysin rantein vaan 607:n rattiin", aikanaan piippaa varmasti, sillä autohan on viisas kertomaan vaivoistaan  :). Myös hyvää dataa muille korjaajille hauskasti kuorrutettuna tarjolla.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Todellakin.
Kiitokset Fantomille.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 175
No niin 1000km testiajo survottu ja . . . . .
Eihän se täysin onnistunut. Kuumasta koneesta tiputtaa jotain. Pukeille vain ja järkytys . . . . oli varsin vaatimaton, kuten vuotokin, mutta en halua sietää mystistä neste pisaraakaan tuon pikku rempan jälkeen.



Eli automaattivaihteen lauhduttimelta jäähdyttimelle menevässä letkussa on "vuoto" siinä liitoksessa, mikä yhtyy termostaattikotelolta tulevaan letkuun.
En pysty sanomaan onko jäähdytysneste menossa jäähtymään vai tulossa jäähdytettynä tuossa kohtaa, mutta vuoto on siinä. (osa 3. Radiator outlet hose 1351KS). Luulisi nesteen olevan tulossa syyläriltä.

Pitänee nypätä koko letkuyhdistelma pois ja ihmetellä, miten tuo tiivistetään. Letkut on ihme muovi syteemillä koottu. Eiköhän tuohon joku tolkku saada.

Samalla laitoin uutukaiset nastarenkaani myös Pögötin alle, joten kun saan tilkittyä kiusallisen vuodon voi talvi tulla. Talviautohan tämä kuningasleijona minulle on.
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-

mustanaamio

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 175
Letkukikka tehty. Omavalmiste metallinen t-haara 32mm letkulle, johon keskelle 16mm liityntä lauhduttimen letkulle.
Biltemansta  32mm haitariputket 375/190mm ja 16mm letkua. Haitariputket paikoileen sellaisenaan ja letkusta mallaten sopivan pitkä  pätkä, ettei mene luttuun mutkasta. Lemmareilla letkut kiinni ja taas uudet jäähdytysnesteet (n 3l.)

Ilmatessa tietenkin katkesi se alempi ilmausruuvi, joka osoittaa vasemmalle ajosuunnassa. Kierre jäi sisään ja kiehuvaa ruikkua lensi kynsille.

Konehuoneessahan on runsaasti tilaa yrittää tuota nysää pois, eikä termostaattikotelon kylki ole ollenkaan lähellä tuota reikää. Eli ihan mittanauhalla tarkistin 90mm leveyssuunnassa ja melkein 4mm jää sivulle tilaa kotelon kylkeen.

Porasin sittemmin nysän pois ja avasin kierteen ja laitoin uuden ruuvin. 
-Kun asiat menevät hyvin, jotain on menossa pieleen-
-Kun asiat eivät enää voi mennä huonommiksi, ne menevät-
-Aina, kun asiat vaikuttavat paranevan, jotain on jäänyt huomaamatta-