Kirjoittaja Aihe: Nokka-akselien asema ja koodi 1335  (Luettu 133 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tk607

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Nokka-akselien asema ja koodi 1335
« : 15.05.2019, 21:19:56 »
 Peugeot 607 v6 3.0 oli jakohihnan vaihdossa, samalla vaihdettiin vesipumppu ja nokkien stefat.Nokkien stefoja vaihdettaessa nokkapyörän keskipultti ( ainakin yksi)oli mennyt poikki)en tiedä oliko käännetty väärään suuntaan vai kuinka oli mennyt.No,alavääntöä ei ole ja tuntuu muutenkin tehottomalta 1335 koodia lykkää jatkuvasti(eli nokkien asema ei ole sama).Nyt on tutkittu että jako on kohdallaan hyvinkin tarkasti,uudet nokkien anturit vaihdettu,johdotukset testattu ettei niissä ole vikaa sekä solenoidit pitäs olla kunnossa ja myös tarkistettu ettei nokka-akselien kummassakaan päässä sakarahärdelit on kunnossa.Jospa nokka pyörät olisi  irroittettaessaan vaurioituneet ..niin kuinka..mitä siellä olisi voinut mennä rikki että tuo edelleen on tehoton ja antaa koodia 1335.
Kiitos etukäteen jos löytyy hyviä ideoita.
« Viimeksi muokattu: 15.05.2019, 21:47:15, kirjoittanut Tk607 »

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 664
Vs: Nokka-akselien asema ja koodi 1335
« Vastaus #1 : 15.05.2019, 22:16:07 »
Oliko hihnan vaihto tehty oikein lukitustapeilla ja nokkien hihnapyörien kehät löysytettynä hihnan kiristyksen ajaksi?
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01

Tk607

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: Nokka-akselien asema ja koodi 1335
« Vastaus #2 : 15.05.2019, 22:39:02 »
Tämä on ollut eräässä korjaamossa laitettavana ja kysyin asentajalta asiasta ,tapeilla kohdistettu ja hihnapyörät ollu kokonaan irti kun stefat on vaihdettu ja siinä ,
kun hihnapyörää otettu irti ,niin mennyt keskipultti poikki ainakin toisesta imun nokkapyörästä,ajoitus katsottu nyt kahdessa eri liikkeessä ,että kohdallaan on.Niin ja ecu pelittää niinkuin pitääkin.
« Viimeksi muokattu: 15.05.2019, 23:34:47, kirjoittanut Tk607 »

fluxpur

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 299
Vs: Nokka-akselien asema ja koodi 1335
« Vastaus #3 : 16.05.2019, 00:24:25 »
Vikaa on, se on selvä ja liittyy jotenkin stefanvaihtoon. Mutta mitä, voiko ajoitettu akseli olla rikki...eli voiko ajoitussysteemi olla epäkunnossa? Kun ajoitusreiät on ilmeisesti hammaspyörässä, sen perusteella ajoitus olisi ok mutta jos akseli on ilman kilaa niin se voi olla jonkinverran pielessä. Voiko varmistaa, kuuluuko siellä olla kiila? Aikoinaan VW-dieselissä oli ilman kiilaa, muistaakseni erikoislatalla akseli lukittiin ja hihnapyörä lukittiin tapilla ja sitten kiristettiin napapultti, tarkka homma. Jos kiila on ja se on jämpti, niin sitten katse kääntyy siihen ajoitushässäkkään.

Tk607

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: Nokka-akselien asema ja koodi 1335
« Vastaus #4 : 16.05.2019, 02:12:01 »
Tuossa on se VVT systeemi vielä,en tunne täysin tuota toimintaperiaatetta,kulkeeko siellä vvt systeemissä oljy jotenkin kun ne vvt solenoidit siinä päällä oljyn kaanssa toimii.?