Kirjoittaja Aihe: 508 - Satunnaisesti ilmestyvä/poistuva "Risk of particle filter clogging" (HDi)  (Luettu 2112 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

DonJFO

  • Vieras
Aiheeseen liittyvää keskustelua: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)


Auto: 2011 508 SW 1,6 eHDi.

Hommasin muutama viikko sitten kyseisen auton, täydellä huoltokirjalla. Ajettu 198tkm.

Minulle ajosta riippumatta ilmestyy kyseinen vikailmoitus näytölle ja joskus se katoaa ennenkuin se on ehtinyt edes piipata, vaan vilahtaa n. sekunnin verran näytöllä.

Välillä kyseinen viesti piippaa tuon kolme kertaa ja "service" valo palaa hetken. Ohessa videota: https://www.youtube.com/watch?v=tUARjhA5vNM
Sorry, ääntä ei ole kun luuri oli kiinni auton Auxissa :)

Lisäaineet oli vaihdettu n. 20tkm sitten ja autolla ajettu lähestulkoon pelkästään motaria.

Myöskin pakotettu regenerointi epäonnistui.

Onko kaartilla käynyt kellään samaa? Koitin etsiä, mutta vastaavaa "ilmestymistä ja poistumista" ei mielestäni löytynyt foorumilta.

Mistä etsiä vikaa ja mitä ehdotatte?

Kiitos!

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 143
Auton myyneeseen liikkeeseen yhteyttä hetimiten ainakin.

DonJFO

  • Vieras
Morjensta,

Tehty heti, pesevät käsiään ja ilmoittivat, että heille tuntematon vika ja että moista on vaikea ennustaa. Ajattelin kyllä reklamoida asiasta..

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 948
Vikakoodien lukemisella voisi lähteä liikkeelle, niin saisi vähän vihiä missä lie vika.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 694
Kuten Aksu kirjoittaa, mutta tukossa olevan hiukkasuodattimen ennustaminen ei ole kovin vaikeaa noilla kilometreillä, eikä sillä sinänsä ole mitään väliä onko vika ollut ennustettavissa vai ei, myyjäliikkeen vastuu on selkeä.

Coyote Ugly

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 61
Mulla teki vuoden päivät samaa ja välillä meni vikatilaankin rauhotu aina pariksi kuukaudeksi kun pakotteli pakkopolttoa muutaman kerran putkeen. Lopuksi sitten ei pakkopolttokaan suostunut käynnistymään ja pönttö oli niin tukossa että auto kulki kaasupohjassa 60km/h korjasin lopullisesti rälläkällä hiltillä ja kiviterällä. Kulutuski tipahti ~6-7dl. Mulla siis 2.0 hdi140

Noilla kilsoilla myyjäliike tuskin korvaansa lotkauttaa, toki aina kannattaa yrittää.

Hartsa

  • Vieras
Eihän tuossa nyt ole mitään epäselvää. Vika ilmennyt viikko ostamisesta eli ollut autossa jo varmasti myyntihetkellä. Kuluttajansuojalain mukaan myyjäliikkeen on korjattava virhe tai tultava hinnassa vastaan, mutta koska auto tulee todennäköisesti korjaamalla parempaan kuntoon kuin vastaava, niin joku osuus jää sinullekkin maksettavaksi. Kuluttajariitalautakunnan vastaavista päätöksistä voit arvioida sinun osuuttasi. Heitän hatusta ja tarkemmin perehtymättä, että noin 1/3 jää sinulle.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 051
Mulla teki vuoden päivät samaa ja välillä meni vikatilaankin rauhotu aina pariksi kuukaudeksi kun pakotteli pakkopolttoa muutaman kerran putkeen. Lopuksi sitten ei pakkopolttokaan suostunut käynnistymään ja pönttö oli niin tukossa että auto kulki kaasupohjassa 60km/h korjasin lopullisesti rälläkällä hiltillä ja kiviterällä. Kulutuski tipahti ~6-7dl. Mulla siis 2.0 hdi140

Noilla kilsoilla myyjäliike tuskin korvaansa lotkauttaa, toki aina kannattaa yrittää.
Noinhan siinä käy kun ei huomioi ko ilmoitusta. Kulutuskin kasvaa kun hiukkasloukku tukossa. Putoaa toki taas kun on putki avattu. Pesemällä asia on korjattavissa. Puhdistusaineitakin myydään nykyisin eikä tarvitse irrottaa loukkua autosta.

Coyote Ugly

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 61
Niin kulutus tippui siis ehjään autoon verrattuna tuon verran, pönttö tukossa veteli kymppiä. 
En sitten tiedä miten olisi pitänyt enemmän huomioida kuin aktivoimalla nuo pakkopoistot, kun eolysiakin oli vielä reippaasti, virallinen ohjeistus on tuossa kohtaa = uusi loukku. Mutta moisia rahasummia en tuollaiseen parin tonnin romuun ole valmis laittamaan, vanhempiin saa tarvikkeena sentään kohtuulliseen rahaan mutta ei tuollaiseen ja ainakin tuossa 2l hdi:ssä peseminen on hankalahkoa verrattuna vanhempiin koska fap ei enää katkea keskeltä vaan putkisto on yhtä puuta joustoliitoksesta takavaimentajalle asti.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 143
Toimiiko BG:n laitteistolla pesu sitten?