Kirjoittaja Aihe: 407 ABS  (Luettu 457 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juhu1

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
407 ABS
« : 03.06.2019, 12:05:32 »
Ongelmia 407 ABS systeemissä,useita antureita vaihdettu ja vika vaan uusiutuu,nyt koodinlukija ilmoittaa vikaa oikeassa etusessa. ABS vikavaloo sytty välittömästi kun rattia kääntää vähänkin vasemmalle ja auton ei siis tarvitse välttämättä liikkua lainkaan,ratin kääntö riittää sytyttämään vikavalon. Ja autohan on 407 vm 2009  diesel 1.6 sedan.Missähän on vikaa?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 205
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 ABS
« Vastaus #1 : 03.06.2019, 19:11:05 »
Ratin kääntöanturin spiraalijousessa katkos, eli muovifoliossa oleva kuparijohdin poikki tai tehty alustaremonttia, jolloin kääntökulman kalibrointi siirtynyt väärään positioon. Varmistuksena toki ensin ajoa ja nopeustietojen tarkistus pyöriltä, sitten kääntökulma ja vikakoodi.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

juhu1

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 407 ABS
« Vastaus #2 : 04.06.2019, 10:20:25 »
Ei ole kyllä alustaa rempattu. Mistä tuon kulma-anturin löytää ja voiko johtoa korjata itse vai pitääkö koko aturi vaihtaa.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 205
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 ABS
« Vastaus #3 : 04.06.2019, 18:50:34 »
Ratin alla. Liittyy viiksipakettiin. Testerillä voi todeta. YV:llä lisät ja kuvia. Löytyy myös foorumeilta tietoa sanalla kääntökulman anturi.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

juhu1

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 407 ABS
« Vastaus #4 : 04.06.2019, 19:38:00 »
Laitat JPL  YV:nä tarkempaa tietoa.Kiitos

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 205
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 ABS
« Vastaus #5 : 06.06.2019, 07:47:49 »
Tässäpä vaihtoehdot. Jarruvalokytkin myös syyniin, on kaksoiskontaktilla. Vaikka jarruvalot syttyvät, niin toinen kontakti menee eculle. Testerillä todettavissa.

Kääntökulman anturin johto voi olla hankautunut polkimiin, jos johtonippu on päässyt putoamaan kiinnikkeestään. Muutoin testerillä voi katsoa toiminnan ja kalibroinnin.
Jos rattiviiksiecun joutuu vaihtamaan, niin siihen on omat kikkansa. Airbäg irti (käyrä meisseli, jossa hahlo), ratti irti, pistokkeet irti ja huolehtii, ettei ratti pääse kääntymään ja uusi rattiviiksiboxi on lukittuna.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Amppu

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: 407 ABS
« Vastaus #6 : 19.06.2019, 10:51:57 »
Mikä testeri tarkkaan ottaen kyseessä, jolla näkisi nuo?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 205
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 ABS
« Vastaus #7 : 19.06.2019, 20:38:42 »
PPS tai Diaxbox
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -