Kirjoittaja Aihe: 406 2.0 hdi at -02 ilmastointi ei toimi,ainetta on  (Luettu 557 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JK71

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
  • 406 hdi dw10ated -02
Ilmastointi oli täyttöhuollossa, siitä huolimatta ei puhalla kylmää kuin hetken,sit loppuu. kompura pyörii,flekti lähtee pyöriin,vaan jokin katkaisee. täyttöhuollon jälkeen akka sano et tuli erikeeperille haiskahtava pölläys,oliskoos jossain tukos? vuototesti meni täyttökoneella ainakin läpi,ja vanhaakin ainetta kuulemma oli viä.  jollei kompura tee tarpeeks painetta? jos vaihdan kompuran niin tuleeko mällit ulos samalla?

SEL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 262
Vs: 406 2.0 hdi at -02 ilmastointi ei toimi,ainetta on
« Vastaus #1 : 20.07.2019, 08:44:59 »
Itsellä kävi samoin aikoinaaan, mitä lämpimämpi ulkona, sitä nopeammin sammui ilmastointi. Syynä oli liian paljon kylmäainetta. Systeemissä on paineen tunnistus joka sammuttaa ilmastoinnin jos paine on liian pieni tai liian suuri. Laitoin liitteeksi ohjeen jonka perusteella löysin omastani kyseisen vian ja marssitin kulkineen täyttöpajalle takaisin. Tuo painekatkaisin oli syylärin oikeassa kyljessä.
Peugeot driver since 1995,
Peugeot 3008 e-HDi 2Tronic 2012.

veikkoolavi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 5
Vs: 406 2.0 hdi at -02 ilmastointi ei toimi,ainetta on
« Vastaus #2 : 25.07.2019, 12:30:04 »
Olen perehtynyt ongelmaan, edellinen 406 teki juuri samoin ... syynä on yksinkertaisesti rele, hintaa on 10 - 30 euroa. riippuu mistä hankkii, tai kuinka paljon sen halutaan kestävän virtaa (lue, käyttöikä) ko. rele löytyy tietenkin pösö liikkeestä, mutta sen saa halvemmalla (ja kestävämmän) tavallisesta rele kaupasta... pitää olla kuitenkin vähän salapoliisiin vikaa, meinaan noissa "sähkö termeissä" on ratkomista ... varsinainen ongelma on releen vaihto, sillä se on ratin alla olevan sulake ja releboxin takana... eli kaikki pitää purkaa... työnä se ei ole hikistä hommaa... mutta aikaa kyllä kuluu ... ja asento on hankala ... tässä youtuben videot ja kuvat ohessa ...      bsi relay removal pösö 406      tuolla hakusanalla tulee kuvaa ja videoita.  Mutta varsin yksinkertainen ja helppo video on tässä ... 

https://www.youtube.com/watch?v=HvZLewcIGtA

https://www.google.com/search?rlz=1C1SKPL_enFI412&ei=YXU5XZ77DsuO6QT1_JCgDA&q=air+conditioner+relay+406&oq=air+conditioner+relay+406&gs_l=psy-ab.12...28203.32815..35560...0.0..0.229.725.0j3j1......0....1..gws-wiz.......0i19j33i160.TxyzcSnAs8I&ved=0ahUKEwjer8z638_jAhVLR5oKHXU-BMQQ4dUDCAo    ...

NYT EN TIEDÄ AUTOSI  MALLIA TAI MUUTA MUTTA NOISTA LINKEISTÄ PÄÄSET ETEENPÄIN.
Weikko waan Wihdistä

SEL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 262
Vs: 406 2.0 hdi at -02 ilmastointi ei toimi,ainetta on
« Vastaus #3 : 25.07.2019, 14:16:16 »
Asiasta löytyy infoa arkiston puolelta, muistaakseni oikein kuvien kanssa ja kyseisen releen saa tilattua Partco:lta Hesasta. Relettä vaihtaessa pitää BSI boxi leikata auki mutta muuten homma on elektroniikkaa harrastaneelle poc.
Tuossa videossa enkelsmanni irroittaa BSI:n mutta todellisuudessa BSI irtoaa kun virrattomasta autosta irroittaa ensin sulakerasian joka on parilla torxilla kiinni (saattaa olla vain yhdellä jos on vanha taksi) ja sitten itse BSI on sellaisilla jousiklipseillä kiinni. Sitten vaan liittimet irti ja eikun purkamaan boxia.
« Viimeksi muokattu: 25.07.2019, 14:22:12, kirjoittanut SEL »
Peugeot driver since 1995,
Peugeot 3008 e-HDi 2Tronic 2012.

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 678
Vs: 406 2.0 hdi at -02 ilmastointi ei toimi,ainetta on
« Vastaus #4 : 25.07.2019, 18:03:50 »
Todennäköisesti sitä relettäkään ei tarvitse vaihtaa. Omassa 406:ssa oli releen sisältä juotokset murtuneet ja ne on helppo juottaa uusiksi.
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 276
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 2.0 hdi at -02 ilmastointi ei toimi,ainetta on
« Vastaus #5 : 25.07.2019, 20:35:08 »
Yhden releen olen vaihtanut 2003-malliseen GW:hen. Vararele on hyllyssä, jos joku tarvitsee.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 577
Vs: 406 2.0 hdi at -02 ilmastointi ei toimi,ainetta on
« Vastaus #6 : 26.07.2019, 01:10:51 »
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=15212.msg209864#msg209864
Tuolta aiheesta.
Jopa minäkin 10 vuotta sitten tinasin releen kuntoon, helpohko homma siis.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Miihhali

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 63
Vs: 406 2.0 hdi at -02 ilmastointi ei toimi,ainetta on
« Vastaus #7 : 27.07.2019, 16:59:42 »
Samaa ongelmaa täälläkin. Aineet on sisällä ja pitäs pysyäkin. Mutta ei lähde kompura päälle, eikä myöskään flekti. Missä vika nyt todennäköisimmin mahtais olla? Onko flekti syypää, kun se ei koskaan missään tilanteessa lähde päälle.

Testerilläkin koitettu aktivoida päälle, sekä hidasta että nopeaa puolta. Mutta eipä reagoinut mitenkään. Testeri antaa BSI:n kohdalla viaksi "jäähdytyskompressori oikosulku maihin", ilmastoinnin kohdalta ei vikoja löydy. Eikä myöskään mitään flektiin viittaavaa vikaa löydy.

Tässä on sellainen flekti, josta ei ainakaan normaalein toimenpitein saa johtoa moottorin päästä irti. Ja johdon toinen pää menee akun kylkeen, jossa harmaa rele koteloituna. Haarautuu myös liittimelle, joka myös akkukotelon kyljessä kiinni ja maadoitusjohto. toinen johto lähtee moottorilta ac-kennon päätyyn jossa liitin.

Mistähän tälläisen flektin löytäisi toimivana? Ei taida olla kuin 02-04 HDI-mallisissa ja onko niissäkään kaikissa?Mahtaisko jossain muussa mallissa olla samaa, tai sitikassa? Uutena taitaa olla aika hunajainen hinta..

Mitenkäs tuo BSI-boksin rele, meneekö flektinkin virrat sen kautta? Relettä epäilin ensin itse, mutta sitten kallistuin flektin kannalle kun se ei käynnistynyt testerilläkään aktivoitaessa. Vai voisiko painekytkin olla syyllinen? Kokeiltu on kahta toistakin flektiä, jotka nekin ilmeisesti paljastuivat viallisiksi.
Peugeot 406 2.0 ST HDi GRW 2002, Peugeot 605 2.0 16V ST 1999 + muutamia purkuautoja (406 + 605)

SEL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 262
Vs: 406 2.0 hdi at -02 ilmastointi ei toimi,ainetta on
« Vastaus #8 : 27.07.2019, 18:06:28 »
Miihhali, vaikuttaa että sinulla on portaattomalla nopeudensäädöllä oleva flekti jota oli jo loppupään 406 hodareissa. Sama flekti on 407:ssa. Se johto kyllä irtoaa moottorista , siinä mosan kupeessa olevassa boxissa on liitin. Yksi tapa testata flektiä on jos sinulla on ylimääräinen moottorin lämpöanturi. Se vain toisen anturin tilalle liittimeen ja lämmität sitä jollain. Flektiä epäilen tapauksessasi mutta relekin voi olla vialla koska se ohjaa flektiä myös testerillä kokeiltaessa.
Peugeot driver since 1995,
Peugeot 3008 e-HDi 2Tronic 2012.

Miihhali

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 63
Vs: 406 2.0 hdi at -02 ilmastointi ei toimi,ainetta on
« Vastaus #9 : 27.07.2019, 18:46:17 »
Joo, sellainen portaaton malli tuo kait on. Onko kaikissa 407ssa, tuollainen flekti? Helpottaakin kyllä huomattavasti etsintää, alkavat 406set olla katoavaa luonnonvaraa.

Siis ilmastoinnin rele bsi-boksissako ohjaa flektiä, testerillä aktivoitaessa? Vai tarkoititko SEL tuota flektin relettä siinä johdon päässä?

Flektin relettä kokeilin velipojan vastaavasta, jossa flekti toimii. Mutta ei vaikuttanut asiaan.
Peugeot 406 2.0 ST HDi GRW 2002, Peugeot 605 2.0 16V ST 1999 + muutamia purkuautoja (406 + 605)

SEL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 262
Vs: 406 2.0 hdi at -02 ilmastointi ei toimi,ainetta on
« Vastaus #10 : 28.07.2019, 09:20:37 »
Muistaakseni BSI ohjaa tuota relettä johtosarjassa, on tavallaan pääkytin flektille ja varsinainen nopeudensäätö tapahtuu flektin moottorin kupeessa olevassa kotelossa johon johtosarja on liitetty. Ota se flektin moottori auki ja kokeile suoraan sähköä moottorille. Varoitus, jos ja kun irroitat siivikon, on se ruuvi vasenkätisellä kierteellä. Tutustuin systeemiin kun moottori alkoi parkumaan mutta sain sen pois rasvaamalla laakerit tefloniaerosolilla. Silloin kyseistä flektiä oli vaikea löytää mutta nyt on 407 hodareita purussa niin paljon että oletan löytyvän.
Peugeot driver since 1995,
Peugeot 3008 e-HDi 2Tronic 2012.