Kirjoittaja Aihe: 407 - Sytytyspuolien kestoikä (V6)  (Luettu 545 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pasito

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
407 - Sytytyspuolien kestoikä (V6)
« : 30.08.2019, 18:59:00 »
Auto: 2006 407 SW 3,0 V6 (ES9A, AM6-automaattivaihteisto).

Moit. Ensin kiitoksia kaikille foorumilaisille, näin pösöillä yhdeksisen vuotta ajaneena, olen säästänyt pitkän sentin täältä diagnoosit löytäneenä. Nyt sellainen ropleema johon en vastausta haulla löytänyt.

407 V6 ES9J4S-moottorilla. 190tkm ajettuna hänet ostin viime vuoden vaihteessa. Kevättalvella kaksi kertaa "antipollution jne." -varoitusvalot ja vikakoodi kummallakin kertaa eturivin keskimmäiseen sylinteriin. Puolan vaihdoilla ok. No, tämähän oli toisesta autostani - 406 samalla moottorilla - tuttua, vaihdettuani siihen tulppa-puola -yhdistelmän Bosch FR8SPP332 + Delphi (se valkohattuinen), ajettu nyt jo yli 30tkm ilman ongelmia. Niinpä sitten vaihdoin pari kuukautta sitten saman yhdistelmän tähän 407:ään, kaikkiin sylintereihin. Kerkesin iloita n. 3tkm, kunnes taas eilen. Se eturivin keskimmäinen. Vaihdoin äsken käytetyn Motonetin version tilalle ja taas toimii. Jonkin aikaa...

Miksi aina tuo eturivin keskimmäinen? Lämmöstä johtuvaa? Sähköstä johtuvaa? Jostain muusta tekijästä? Onko kellään:

- tietoa
- sivistyneitä arvauksia
- vian eliminointiehdotuksia
- lohduttavia sanoja :-/

Kiittäen, Pasi.
« Viimeksi muokattu: 30.08.2019, 19:45:11, kirjoittanut pasito »
Nyxät:
407 SW 3.0 - ES9A - AM6 - 2006
406 SW 3.0 - ES9J4S - ML5C - 2002
Exä:
406 GW 2.0 - EW10J4 - BE4V - 2000

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 279
Vs: 407 - Sytytyspuolien kestoikä (V6)
« Vastaus #1 : 30.08.2019, 19:46:23 »
Joskus on joku väittänyt että huonot tulpat voi hajottaa puolia. Onko tulppa varmasti ok?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

pasito

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 407 - Sytytyspuolien kestoikä (V6)
« Vastaus #2 : 30.08.2019, 20:43:31 »
Tulpat nyt - kuten olivat myös vanhat ennen vaihtoa pari kuukautta sitten - kuten ovat olleet myös 406:ssani jo 30 tkm:n ajan: Bosch FR8SPP332.
Onko tuo sitten oikea?
Muilta saman moottorin omaavilta suosituksia?

-Pasi
Nyxät:
407 SW 3.0 - ES9A - AM6 - 2006
406 SW 3.0 - ES9J4S - ML5C - 2002
Exä:
406 GW 2.0 - EW10J4 - BE4V - 2000

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 455
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Sytytyspuolien kestoikä (V6)
« Vastaus #3 : 30.08.2019, 22:22:09 »
Sattuma tai varausaika erilainen, kuin muissa puolissa. Pitäisi katsoa testerillä ja oskilloskoopilla. Etummaiset puolat pysyy viileämpinä, kun takimmaiset. By the way, tarkalleen ottaen 407 3.0 V6 moottorityyppi on ES9A.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

pasito

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 3
Vs: 407 - Sytytyspuolien kestoikä (V6)
« Vastaus #4 : 31.08.2019, 14:07:44 »
ES9A, kyllä. Kiitos korjauksesta.
Nyxät:
407 SW 3.0 - ES9A - AM6 - 2006
406 SW 3.0 - ES9J4S - ML5C - 2002
Exä:
406 GW 2.0 - EW10J4 - BE4V - 2000