Kirjoittaja Aihe: 407 - Moottorin kierrosnopeus nousee vaihteenvaihdon aikana (EW)  (Luettu 401 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kosse

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Auto: 2005 407 1,8 (EW7, 115 hv, 270 000 km).

Moi. Ensimmäinen postaus tälle foorumille. Pitkäänhän tässä onkin selvitty ( ;D). Eli tarina on seuraavanlainen:

Alla on ollut työmaa rakkineena nyt reilut puoli vuotta hyvin sisään ajettu. Tässä parin viikon sisällä kaasu on hirttänyt täysille kierroksille kaksi kertaa kiihdyttäessä kolmos- ja nelosvaihteiden välissä. En todellakaan käytä kaasua noin vaan se on pamahtanut täysille (7000rpm) itsekseen vaihdekepin ollessa vaihteiden välillä. Ainoa mikä tähän on auttanut on auton sammutus ja tien viereen pysäyttäminen. Vielä uudelleenkäynnistyksessäkin kierrokset ovat lähteneet kohti tappia, mutta oire on kadonnut molemmilla kerroilla kaasupoljinta rumppaamalla. Auto on näistä ongelmista huolimatta ollut päivittäisessä ajossa ja tänä aikana sillä on menty yli 1000km.

Luin tänään koodit ja Diagbox ilmoitteli seuraavista:

BSI:
F99C Engine fusebox: Fault in fuel pump control circuit
F9A0 Not defined

Injection/Ignition:
P1438 Not defined
P0401 Control of the exhaust gas recirculation valve

BSM:
F99C Fault fuel pump command
F9A0 Starter control relay fault

Mistähän em. kaasutusvika voisi johtua? Vaihdoin tähän jo kesällä BSM-laatikon edellisen hajottua. Nykyinenkin on purkuautosta, joten voisiko vika olla taas siinä? Löytyy kyllä vielä toinen BSM-boksi hyllystä, koska hankin kaksi kaiken varalta...

Nyt olisivat joka tapauksessa hyvät neuvot tarpeen peugeot-autoilun jatkumisen varmistamiseksi  8)

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 455
  • 407 3.0 V6 Sport
Sähköinen kaasuläppä on rattailla varustettu, sähköisellä toimimoottorilla ja takaisinkytkentä varmennetuilla kaksoissäätövastuksilla varustettu. Samoin kaasupoljin on kapasitiiviseen toimintaan perustuva. Veikkaisin kaasupoljinta, mutta kun se ei anna vikakoodia, niin veikkaus voi olla väärässäkin.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

LionRouge

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 49
  • "ihanaa leijonat ihanaa ..."
Kuten JPL, minullekin tulisi ensin mieleen kaasupoljin. Mekaaninen vika todennäköisemmin anturin palautuksessa, mutta ....

Tuleeko vikakoodeja normaaliajossa vai vain silloin kun kone ryntää?
(2006) 407SW 2.2Hdi, VF36E4HTH21566xxx DAM10971CJ

kosse

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Kiitos vastauksista.

Nuo vikakoodit tulee ihan tyhjäkäynnillä ollessa silloin kun auto toimii normaalisti. Tuo ryntäys on tapahtunut vain kaksi kertaa eikä ole silloin ollut mahdollista lukea koodeja. Ilmeisesti sinä ja JPL tarkoitatte, että kaasupolkimen asentotunnistin olisi viallinen jos ymmärsin oikein? Onkohan vaikea vaihtaa itse vai joutuuko viemään pajalle? Googlettelun perusteella näyttää ainakin olevan aika Plug&Play näköinen yhdellä valkoisella liittimellä..

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 455
  • 407 3.0 V6 Sport
Oli hyllyssä tuollainen, muutamalla M10 mutterilla on kiinni, vaihdoin erääseen 407 manuaaliin. Polkimet hieman edessä.
Romikselta saa varmasti, mutta vika voi olla muuallakin...
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -