Kirjoittaja Aihe: 407 - Ratin tärinä käännettäessä  (Luettu 1282 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KiMiT

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 99
407 - Ratin tärinä käännettäessä
« : 25.09.2019, 19:11:11 »
Auto: 2004 407 SW 2,2 Sport.

Yritin etsiä haulla ohjaustehostimen tärinäjuttuja mutta laihoin tuloksin. Käännettäessä kumpaankin suuntaan ratissa tuntuu selvä tärinä, tuntuu suurinpiirtein puolessa välissä kääntöä kummassakin suunnassa, suorassa ja ääriasennoissa ei tärise. Pumppu on näemmä joskus päästellyt öljyä koska vähän kostea konehuoneesta ja pumppu suojattu jollakin lämpöeristeellä ja nesteitäkin on normisti.

Raidetanko, tehostin vai mikä lie ? Onkohan iso/hankala remppa, onko tiedossa talveksi ongelmia jos ei korjaa?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 731
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Ratin tärinä käännettäessä
« Vastaus #1 : 25.09.2019, 19:32:36 »
Voisi kokeilla ilmata eestaas käännellen. Imuputken muutoksella on saatu kuohuminen pois, mitä ilmennyt  pakkasella. Nesteen vaihto Teboilin tiettyyn tyyppiin myös auttanut, kaivellaan tiedot foorumilta, 407 aiheista..
Paikallaan oleessa kääntäessä saattaa tärisyttää elastisten kumien vuoksi resonoiden.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

KiMiT

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 99
Vs: 407 - Ratin tärinä käännettäessä
« Vastaus #2 : 26.09.2019, 07:47:52 »
Jees hyvä, eli nesteet voisi vaihtaa koska ilmausta kuitenkin suoritettava. Saako vanhat nesteet helposti pois, onko joku poistotulppa jossain vai pitääkö imutella jollakin?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 731
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Ratin tärinä käännettäessä
« Vastaus #3 : 26.09.2019, 09:22:55 »
Imuvaihtimella tai omalla pumpulla, oheisena ohje. Teboil 32S öljyä on kokeiltu ja tuo imuletkun modaus kuvaohjeineen myös löytyy.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=4933.msg386741#msg386741
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 827
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Ratin tärinä käännettäessä
« Vastaus #4 : 26.09.2019, 12:38:02 »
Mulla tärisi vanhassa 407 sw 1.8 2006 satunnaisesti vaikka ilmattu oli ja nestettä tarpeeksi. Muuta haittaa ei 400000km aikana ollut. Kertaalleen kuohasi nesteet pihalle. Tästä voi ohjaustehostin-keskustelun 16:lla sivullakin mainintaa.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm?), 309 GR 1.6/92hv -89 (200km), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

KiMiT

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 99
Vs: 407 - Ratin tärinä käännettäessä
« Vastaus #5 : 10.03.2020, 18:59:58 »
Tähän päivitystä, mulla tai siis autosta kuohuu edelleen yli vaikka kaikki kikka 3:set tehty mitä täällä kerrottu. Kuohunta tapahtuu kun auton ajaa parkkiin ja sammuttaa, silloin tulee yli. Jotain muuta vikaako, pumppu sökö, tukos jossain tjn?

Tässä kyllä pärjäilly kun lisäillyt nestettä aina kun tuntuu ohjaus taas tahmailevan.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 827
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Ratin tärinä käännettäessä
« Vastaus #6 : 10.03.2020, 22:19:45 »
Tuleeko kuohaa myöskin jos paikallaan korkki auki kääntelet reunasta reunaan, kunhan on ensin rauhoittunut ajon jälkeisen kuohailun jäljiltä? Viis olla helpompaa jos pyytää jonkun apuriksi niin näkee itse säiliöön.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm?), 309 GR 1.6/92hv -89 (200km), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

KiMiT

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 99
Vs: 407 - Ratin tärinä käännettäessä
« Vastaus #7 : 10.03.2020, 22:35:49 »
Tuleeko kuohaa myöskin jos paikallaan korkki auki kääntelet reunasta reunaan, kunhan on ensin rauhoittunut ajon jälkeisen kuohailun jäljiltä? Viis olla helpompaa jos pyytää jonkun apuriksi niin näkee itse säiliöön.

Tuossa viikonloppuna viimeksi kokeilin ilmausta, kääntelin rattia sen puolisen tuntia niin kauan kunnes neste oli kirkasta, välillä sammutinkin auton ja tarkistin pinnat jne. Olin jo hyvässä uskossa että eiköhän tuo riittänyt mutta sitten kun tulin ajosta, käväsin kotosalla puoli tuntia ja tarkastin sitten taas tilanteen niin jo oli taas korkki ja ympäristö märkänä, yli oli tullut.