Kirjoittaja Aihe: 508 2,2HDI GT vm:2011  (Luettu 1203 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ritis86

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
508 2,2HDI GT vm:2011
« : 26.09.2019, 13:16:14 »
Elikkäs olen ollut nyt tammikuusta 2019 lähtien 508GT onnellinen omistaja. 🙂
 

Laitan kuvia myöhemmin tänään alkutilanteesta ja sitten siitä missä mennään tällä hetkellä. Tässä sitä ennen tietoja kirjoituksen muodossa. Elikkä kävin samantien ohjelmoimassa sen kun se mulle tuli, valitettavasti ei ole vielä tietoa että paljon voimaa tuli lisää. 🙁 Nyt on myös tummennukset laseissa ja pieni madallus vielä tehtaan madalluksesta. 😁 Omaan silmään ois saanut vielä tippua lisääkin, mutta ei nyt viitsi ahnehtia kun talvikin sieltä tekee tuloaan. 😱 Tarkoitus kuitenkin ajaa autolla ihan ympäri vuoden kelistä riippumatta. ✌️

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 544
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #1 : 26.09.2019, 15:53:03 »
Onnittelut ja hyvin olet pitänyt jemmassa GTeesi. Tuninki on onnistunut, jos mukavuus säilyi... K&W vai Eibach? Mittaukset pyöränkaarista ennen ja jälkeen, sekä perä ei saa olla lintassa. Ohjauskulmien säädön jälkeen voi jopa ajettavuus parantua entisestään.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 349
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #2 : 26.09.2019, 18:14:40 »
Hienoa, jos saat kuvat tänne. Sedan on hieno koriltaan. Mielenkiinnolla odotan madalluksen vaikutusta ulkonäköön.
Civic, Sportside, Sportside, Caprice Classic, Suburban, Chevy Van, Chrysler 300M -00, Citroen Berlingo -03, Citroen C5 break -06, Grand Picasso -08, Chevrolet Silverado Duramax -03, Citroen C5 Tourer -10, Peugeot 508 GT -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. -18, Peugeot 508GT -15.

Ritis86

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #3 : 26.09.2019, 22:44:57 »
Onnittelut ja hyvin olet pitänyt jemmassa GTeesi. Tuninki on onnistunut, jos mukavuus säilyi... K&W vai Eibach? Mittaukset pyöränkaarista ennen ja jälkeen, sekä perä ei saa olla lintassa. Ohjauskulmien säädön jälkeen voi jopa ajettavuus parantua entisestään.

Juu elikkä K&W on alustana ja se tiputti 3cm, ei mitenkään liikaa minusta.  8) Ois minun makuuni voinut pudottaa enemmänkin, mutta kun pitää pärjää talvellakin niin ollaan tähän ihan tyytyväisiä.  :)


Ritis86

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #5 : 26.09.2019, 23:15:53 »

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 349
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #6 : 27.09.2019, 06:13:12 »
Kyllä onkin matala 508. Miten jäykäksi alusta muuttui? Teitkö iskunvaimennukselle muutoksia?
Civic, Sportside, Sportside, Caprice Classic, Suburban, Chevy Van, Chrysler 300M -00, Citroen Berlingo -03, Citroen C5 break -06, Grand Picasso -08, Chevrolet Silverado Duramax -03, Citroen C5 Tourer -10, Peugeot 508 GT -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. -18, Peugeot 508GT -15.

Ritis86

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #7 : 27.09.2019, 07:07:10 »
Kyllä onkin matala 508. Miten jäykäksi alusta muuttui? Teitkö iskunvaimennukselle muutoksia?

Alusta muuttui ihan vähän jäykemmäksi, mutta ei todellakaan miksikään kivireeksi. On edelleen erittäin hyvä ajettava vaikka vähän matalammalla mennään. Iskunvaimennuksen ei tullut muutoksia että pelkät jouset vaihdettiin. Ensikesäksi tarkoitus jotku kivat 19" tai 20" vanteet vielä alle. 🙂

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 544
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #8 : 27.09.2019, 07:52:11 »
30 heppaa lisää...ahtopaine pöhisee ja laatikon kesto 500 Nm just. Kyllä kelpaa Pözötellä. Ohitusturvallisuus etu Suomessa, kuten Volvon T8 hybridi :)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Ritis86

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #9 : 27.09.2019, 08:06:27 »
30 heppaa lisää...ahtopaine pöhisee ja laatikon kesto 500 Nm just. Kyllä kelpaa Pözötellä. Ohitusturvallisuus etu Suomessa, kuten Volvon T8 hybridi :)

Niin noi arvot mitkä tuossa lukee on ne mitkä luvataan, todellisia ei tiedetä vielä. Voi olla että on vähemmän tai sitten enemmän. Mutta laiska tuo ei ole vakionakaan minun mielestä. 😁

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 750
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #10 : 27.09.2019, 09:17:43 »
Tervetuloa Foorumille.
Komea on GT ja kyytikin on reipasta. Vääntöä piisaa, tosiaan jo vakionakin ihan mukavasti.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 069
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #11 : 27.09.2019, 09:31:02 »
Tervetuloa foorumille. Kylläpä on tutun näköinen auto ;) Tuolla ei tehtaan alustallakaan tarvinnut kaikilla mökkiteillä ajella, niin voi vaan kuvitella mitä nyt. Matalin kohta varmaan edelleen on edessä moottorin alla. Alunperin siellä oli 120 mm maavaraa, mitähän mahtaa nyt olla.

Pistä 508:n orkkis 19-tuumaiset vanteet (style 12, 96741618ZV) harkintaan. Niitä saa välillä kohtuu hintaan ja ovat autoon tyyliin mielestäni hyvin sopivat, eikä niillä pitäisi jousittamattoman massan nousta yhtään verrattuna orkkis 18-tuumaisiin. Toki kehyempiäkin löytyy, mutta joutunee vähän etsimään. Pyörän massaa keventämällä saa suorituskykyä yllättävän paljon lisää etenkin pienissä nopeuksissa kiihdytettäessä ja toisaalta laittamalla raskaat vanteet saa auton tuntumaan kovin hitaalta.

Mulla on 18" vanteet kesä- ja talvirenkaissa, kumpikin Peugeotin vanteita 508:iin. Talvirenkaiden (style 08) vanne on puoli tuumaa kapeampi (12,7 kg) ja lähes 2 kg painavampi kuin GT:n alkuperäinen (style 10) vanne (10,8 kg). Hieman yllättävä oli noin suuri ero ja noin päin.

Ohitusturvallisuus etu Suomessa, kuten Volvon T8 hybridi :)

T8:sta vaan loppuu sähkömoottorin avustus 125 km/h nopeudesta eli juuri, kun tehoa kaivattaisiin, niin se katoaa.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 544
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #12 : 27.09.2019, 09:57:13 »
Komppaan Penquinia ja PgPeteä.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Ritis86

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #13 : 27.09.2019, 18:14:30 »
En tiedä vielä mitkä vanteet tulee mutta luulen että laitan jotku  20" erikoisvanteet. 😁 Ja syy tähän on vain se että haluan että minun GT eroaa tässäkin muista ja erottuu niin sanotusti joukosta. 🙂 Sitä en sitten tiedä onko se järkevää ja niin poispäin mutta se on sitten keskustelu erikseen. 😂 Ja on tässä aikaa miettiä vielä vanteita ensikesäksi. ✌️

Ps: Ja kiitoksia kaikille ketkä toivotelleet tervetulleeksi foorumille takas. Olin silloin joskus täällä jo, mutta jäi sitten kirjoittelu vähemmälle ja oli tili mennyt kiinni niin nyt uusi käyttäjänimi sen takia että foorumi on entuudestaan tuttu paikka minulle. On noita Peugeotteja tuossa jo sen verran montaa erillaista tullut omistettua. 😁

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 349
Vs: 508 2,2HDI GT vm:2011
« Vastaus #14 : 27.09.2019, 18:47:28 »
Onko 1. 508? Mikä sai ostamaan 508:n? Mahtava moottori, vai jokin muu?
(508gt (2.2hdi) toi minutkin peugeot leiriin.)
Civic, Sportside, Sportside, Caprice Classic, Suburban, Chevy Van, Chrysler 300M -00, Citroen Berlingo -03, Citroen C5 break -06, Grand Picasso -08, Chevrolet Silverado Duramax -03, Citroen C5 Tourer -10, Peugeot 508 GT -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. -18, Peugeot 508GT -15.