Kirjoittaja Aihe: 207 - Nykiminen kylmänä ja "Antipollution fault" (VTi) (sytytyspuola)  (Luettu 1480 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aakoo47

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Ongelma:

Auto: 2007 207 1,6 VTi.

Moi. Otsikon mukaisella autolla ajaminen kylmällä koneella on hyvin nykivää, jos antaa vähänkään enempää kaasua niin "Antipollution fault" pamahtaa ruutuun. Pienellä pintakaasulla joutuu menemään kun auton starttaa, mutta koneen lämmetessä ongelmasta katoaa noin 80%

Onko vinkkejä mistä aloittaa vian selvitys??  :)

Ratkaisu:

Vaihdoin sytytystulpat ja yhden puolan, nykivä ajo loppui siihen. Kiitos avusta

Aakoo47

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Onko vinkkejä mistä aloittaa vian selvitys??

Lukemalla vikakoodit

Vikakoodi P1339 Jos yrittää nostaa kierroksia kylmällä koneella.. "Crankshaft pos/engine speed sensor cross connected"

Aakoo47

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Eikös vikakoodi P1339 viittaa 3.pytyn sytytyskatkoksiin? Jos olisi puola mennyt niin vaihtaa ristiin jonkin toisen kanssa josko saisi uuden vikakoodin toiselle pytylle?

Kiitos, kokeiluun..

Noniin, vaihdoin testiksi sytytyspuolien 2 ja 3 paikkaa ja nyt antaa vikakoodin P1338 edellisen P1339 sijaan, onko sytytyspuola siis viallinen?  Huomasin samalla että puolan nro 3 sytytyspuolan kärjessä ja tulpassa oli öljyä, mistä sinne pääsee öljyä ja kuinka toimia? Kiitos
« Viimeksi muokattu: 11.08.2020, 22:28:20, kirjoittanut Aakoo47 »

timant

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 38
Olettevasti tuo sytytyspuola juu vaihtokunnossa. Öljyn voisi kuvitella pääsevän venttiilikopan tiivisteestä, uusi tiiviste ja jotkut ovat vielä sen tiukumpiin mutkiin lisännyt moottorisilikonia..