Äänestys

Anna arvosana

Arvosana 5
0 (0%)
Arvosana 4
1 (33.3%)
Arvosana 3
1 (33.3%)
Arvosana 2
1 (33.3%)
Arvosana 1
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 1

Kirjoittaja Aihe: PORVOO - Osla-Auto  (Luettu 3955 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 508
PORVOO - Osla-Auto
« : 12.01.2004, 20:47:35 »
« Viimeksi muokattu: 02.03.2009, 18:42:29, kirjoittanut SamiL »
Peugeot 508 & Peugeot 607

Peugeot koukussa

  • Vieras
Vs: PORVOO - Osla-Auto
« Vastaus #1 : 09.03.2004, 18:27:03 »
Huoltohenkilökunta luulee ,että viat saa pois, kun laittaa naaman näkkärille ja ottaa esille korrekin spray puhdistusaineen ja rätin. Softapuolen vaivoihin on tehokas asiakkaiden karkoitusmenetelmä "ei me voida tehdä mitään kun ei osata" .Siis näin vuonna 2001  :lol:  Olisikohan parantunut ??? Arvosana 5.

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 535
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: PORVOO - Osla-Auto
« Vastaus #2 : 10.03.2004, 08:22:16 »
Tässä jotain, aikajakso 9 vuotta.

Auto1/406: Toisen huollon hinta oli korkeampi kuin listassa ja syytä kun
kyselin, punasteleva korjaamopäällikkö kertoi, että ylimääräistä oli jarrujen tarkistus? Noh, auto oli erittäin likainen kun sen huoltoon vein, kuten myös pölykapselit, eikä niissä ollut minkäänlaisia jälkiä irroituksesta, eli renkaita ei ollut käytetty irti. Samaan huoltoon viedessäni täytin pesunestesäiliön piripintaan, mutta niin vaan olivat saaneet mahtumaan vielä litran erikoiskallista pesunestettä, vaikka kielsin heitä sitä laittamasta ja se oikein ylös kirjoitettiin, sama toistunut 2 kertaa.

Taakse oikealle "linnunluun" vaihto, jonka jälkeen ihmettelin auton levotonta käyttäytymistä. Pitempää matkaa ajaessa alkoi tuntua, että auto ei kulje suorassa, jolloin kaveri rattiin ja itse toisella autolla perään. Auto kulki niin vinossa, että takaa katsottuna kaikki renkaat näkyivät. No, reissun jälkeen valittamaan, joilloin ensimmäinen vastaus oli, että kulmia on "joku" säädellyt silloin, kun alla oli vielä väljä linnunluu ja nyt auto sitten kulkee kierossa. Minä täydellisesti räjähdin, koskapa ainoa "paja" jossa autooni oli koskettu, oli juuri Osla-Auto. Ottivat heti auton sisään ja korjasivat asennusvirheensä.

Auto2/King Cup: Autossa oli etupyörien suuntaus vinksallaan, kääntösäde toiseen suuntaan suurempi ja ratti vinossa. Vein auton suuntaukseen ja nimenomaan painotin, että pitäkää ratti suorassa ja suunnatkaa sitten pyörät, koska tiesin, ettei rattia ollut koskaan irroitettu. Jäin odottelemaan autokaupan puolelle ja eikös kohta asentaja koeajon jälkeen pysäköinyt autoni näyte-ikkunan toiselle puolelle ja irroitti ratin, käänsi sen suoraan ja asensi takaisin. Noooo, minä sitten kyselemään korjaamopäälliköltä, että kuinkas homma tehtiin, niin hän sanoi päin naamaa, ettei rattiin ole koskettu. Jälleen räjähdys ja perusteellinen ripitys/vitt..lu, vaan mitäpä tuo auttoi.

Auto3/406: Imusarjassa tiivistevuoto, putki nokinen. Ilmeisesti huollossa vain puhdistettu noet pois, koska jo 1000km huollon jälkeen paikat taas noessa, asia esille seuraavassa huollossa.

On joskus ollut positiivisiakin yllätyksiä, kuten vaikkapa ennakoitua nopeampi suorituminen töistä, eikä sitten ole veloitettu homman "könttäsummaa", johon heillä visiin olisi oikeus, vaan olen päässyt halvemmalla.

Samoin Auto1 viat he korjasivat maahantuojan piikkiin aina 4 vuoteen asti. (hehkut, 2 kertaa penkinlämmitin)

tammi

  • Vieras
Vs: PORVOO - Osla-Auto
« Vastaus #3 : 31.03.2005, 16:04:57 »
Ja tässä minun kokemuksia:

Peugeot1: Uutta autoa ostaessani en ottanut lohko+sisäpistokepakettia(omaa hölmöilyä), mutta automyyjä lupasi sen samalla hinnalla kuin olisin ottanut uuteen jos mieleni muuttuu ennen pakkasia. Lampsin hyvissä ajoin ennen pakkasia tilaamaan asennusta(kun mieleni kelien kylmetessä muuttui) ja hups! Huolto ilmoitti lähes tuplahinnan verrattuna automyyjän kanssa sovittuun. Ei muuta kuin automyyjän puheille ja hups! Automyyjä ilmoitti ettei ole tällaista hintaa minulle luvannut ja hinta on se minkä huollon pojat ilmoittaa. No en sitten ottanut lohkopakettia enkä huollattanut autoa 3 vuoteen Porvoossa. Kunnes eräänä kauniina aamuna töihin ajellessani moottorin lämpömittari rupesi seilaamaan laidasta laitaan. Ei muuta kuin Osla-autoon. Auto otettiin sisään ja seuraavana aamuna työn alle. Iltapäivällä ilmoitettiin että vika on palanut kannentiiviste ja että nyt kun kansi on auki niin vesipumppukin on huonossa kunnossa ja lähellä siintävä jakopäänhihnaremontti kannattaisi tehdä samalla. Annoin luvan. Hain auton ja kysyin mikä on todennäköisyys että vika uusiutuu, vastattiin olematon. Seuraavana aamuna töihin ja moottorinlämpömittari seilaa :evil: No takaisin huoltoon ja samat selitykset niin huollosta ilmoitettiin että vika onkin varmaan termostaatissa, sitä kun ei oltu vaihdettu. Vaihdettiin ja tyytyväisenä seuraavana aamuna taas töihin. JA SAMA VIKA  :twisted: Takaisin huoltoon ja ilmoitin että tulen hakemaan auton kun se on oikeasti kunnossa. Vajaan vuorokauden sain ajella veloituksetta sijaisautolla kunnes puhelin pärähti ja huollosta ilmoitettiin että auto on kunnossa. Vika oli loppujen lopuksi löytynyt! Lämpötila-anturin johto oli sisältä poikki(ei näkynyt päällepäin) ja johdon vaihto auttoi. Huolto ei suostunut myöntämään että vika oli alkujaankin tässä "markan" osassa vaan väitti edelleen että vika oli palanut kannentiiviste. No maksoin noin kolmasosan laskusta ja se siitä.

Peugeot2: Peugeot palvelusopimus... ei ongelmia... :D

Huollatin muuten autoani tuon 3 vuotta Hyvinkäällä ja ero on huomattava. pisteet: Porvoo 6, Hyvinkää 9.

Benkku

  • Vieras
Vs: PORVOO - Osla-Auto
« Vastaus #4 : 31.03.2005, 16:37:37 »
Lainaus käyttäjältä: "JS"
Auto2/King Cup: Autossa oli etupyörien suuntaus vinksallaan, kääntösäde toiseen suuntaan suurempi ja ratti vinossa. Vein auton suuntaukseen ja nimenomaan painotin, että pitäkää ratti suorassa ja suunnatkaa sitten pyörät, koska tiesin, ettei rattia ollut koskaan irroitettu. Jäin odottelemaan autokaupan puolelle ja eikös kohta asentaja koeajon jälkeen pysäköinyt autoni näyte-ikkunan toiselle puolelle ja irroitti ratin, käänsi sen suoraan ja asensi takaisin. Noooo, minä sitten kyselemään korjaamopäälliköltä, että kuinkas homma tehtiin, niin hän sanoi päin naamaa, ettei rattiin ole koskettu. Jälleen räjähdys ja perusteellinen ripitys/vitt..lu, vaan mitäpä tuo auttoi.


Kommentti: Yleinen käytäntö ohjauskulmien säädön jälkeen on vaaittaa ratti suoraan.

Ohjauskulmia ei siis pystytä kovinkaan helposti säätämään ratin asennon ehdoilla, vaan ratti asetetaan suoraan ohjauskulmien säätämisen jälkeen.

Tässä tapauksessa siis asentaja teki työn oikein, työn vastaanottaja/korjaamopäällikkö sen sijaan ei osannut asiaa asiakkaalle selittää.

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 535
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: PORVOO - Osla-Auto
« Vastaus #5 : 01.04.2005, 08:01:57 »
1."nimenomaan painotin, että pitäkää ratti suorassa ja suunnatkaa sitten pyörät, koska tiesin, ettei rattia ollut koskaan irroitettu."

-kulmat muuttuneet "kolauksen" seurauksena, eli pelkällä kolauksen vaikutuksen kompensoinnilla olisi asia mielestäni saatu kuntoon.

2. "eikös kohta asentaja koeajon jälkeen pysäköinyt autoni näyte-ikkunan toiselle puolelle ja irroitti ratin, käänsi sen suoraan ja asensi takaisin"

Asentaja siis lähti koeajolle heti, kun sai auton käsiinsä, jonka jälkeen pysäköi näyte-ikkunan taakse eteeni, irroitti ratin ja käänsi sen suoraan. Jos kulmat siis säädettiin, hän teki sen maantiellä tuon koe-ajon aikana. Jos jonkun mielestä asia meni OK, se olkoon sitten niin, mutta minusta tuo on suoranaista huijausta, siis ihan oikeasti rikollista toimintaa.

Minun mielestäni suuntaus tehdään niin, että optiikka kiinni pyöriin, ratti suoraan (irroittamatta), kulmat kohdalleen ja siinä koko hoito. Noin asia hoidettiin aikaisemmassa autossani, tosin erikoisliikkeessä, itse istui hytissä pitämässä rattia paikallaan. Jos rattia ei ole koskaan irroitettu, muuallahan se vika silloin lienee.
Tikkumittaaja ei muutenkaan saa kulmia kohdalleen ja mielestäni ratinkääntö onkin juuri tuollaisen tikkumittaajan hatäpaska.

Benkku

  • Vieras
Vs: PORVOO - Osla-Auto
« Vastaus #6 : 01.04.2005, 12:50:03 »
Alkuperäisessä viestissäsi mainitset asentajan vaaittaneen ohjauspyörän koe-ajon jälkeen.

Lauseesta ei käynyt ilmi nyt mainitsemasi seikka että autolla lähdettiin parkkiruudusta koeajolle eikä pyörän suuntauslaitteesta. Mikä tietysti muuttaa asian täysin.

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 535
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).
Vs: PORVOO - Osla-Auto
« Vastaus #7 : 06.04.2005, 07:38:34 »
Jeps, eipä tuo näytä selväksi käyvän alkuperäisestä "tarinasta". Tuo vaan taas todistaa sen, ettei pitäisi kiihdyksissä kirjoitella mitään :oops:

Jm--

  • Vieras
Vs: PORVOO - Osla-Auto
« Vastaus #8 : 29.09.2005, 21:46:08 »
Näin siinä käy, sipoolaisena ajattelin Porvoossa huollattaa takuunalasen pelin, mutta näiden perusteella kierrän kyllä kaukaa...

Ken

  • Vieras
Vs: PORVOO - Osla-Auto
« Vastaus #9 : 11.11.2009, 21:22:53 »
Nostetaanpas vähän... 4 vuotta edellisestä kirjoituksesta!

Minulla positiivisia ajatuksia tällä hetkellä, oman koslan korjaus vähän venyi varaosien saatavuuden vuoksi (katosivat kuljetuksessa) ja mahdollisen väärinkäsityksen johdosta, mutta sain käyttööni sijaisauton vkl yli ja vuorokauden ylikin maksutta ja alennuksia ropisi hyvin loppulaskussa (ehkä juuri näitten hankaluuksien takia, en kysellyt otin hymyillen vastaan) joten hyvä maku jäi.

Tosin en ole kyllä mitenkään valittajatyyppiä  ;D