Sen verran vielä laitan tähän kommenttia ettei venttiilejä ole mitenkään "käsitelty" kestämään tuota E10 sen paremmin kuin E5:kaan. Eli, ei ne venttiilit olisi siis kestänyt tuota 95E5:aan aikoinaan sen paremmin vaan olisi pitänyt tankata 98:a. Kannattaa varmaan vähän tutkia/ lukea mikä tuohon venttiilien kestoon vaikuttaa eikä uskoa kaikkia "kuulopuheita", aivan samalla tavalla kuin tuon linkin juttu tuosta polttoaineputkien haurastumisesta, ihan yhtä mututuntumalla oli testaaja tuota vikaa arvioinut kuin mekin nyt täällä tehdään - Ei siis perustu mihinkään tutkittuun tietoon minun mielestä. Se on totta, että etanoli haurastuttaa suurina pitoisuuksina muttei varmaan kovin suurta eroa ole onko tuota 5% vai 10%. Aika limiitillä (= pienellä marginaalilla) muuten mentäisiin...
Ja jos oikein aiheesta lipsutaan niin mitä aikoinaan puhuttiin monipisteruiskuista? Ei kestä, vikaherkkiä, ei pysty korjaamaan mitenkään... Entä katalysaattoreista? Ei kestä, saa olla jatkuvasti vaihtamassa, jne... Kutenkin ovat aika kivasti kestäneet ja parantaneet meidän autoilijoiden "arkea", vai kuka tunnustaa kaipaavansa esim. perinteistä kaasutinta?

En vaan jaksa ymmärtää miksi autoon jonka oktaanivaatimus on korkeintaan 95 kannattaa tankata "parempaa" bensiiniä jos moottori ei sitä suoja-ainestuksen takia tarvi. Itse olen omiin autoihin aikanaan kokeillut millaisen eron saa aikaan 95E10 vs. 98E5 ja todennut selvästi ettei ainakaan meidän autoissa tuosta 98:sta ole mitään hyötyä. No, kukin tavallaan kuten monasti jo todettu. Tältä erää en enää tähän ketjuun kommentoi. The End.