Eipä ole kanssa tarvinnut viimasuojan kanssa leikkiä, syksyllä kiinni ja keväällä irti. 406:ssa jäi yläosa auki, lämpötilat on seikkailleet +10 - (-27) oC. 407:ssa on nyt täysi viimasuoja, on auki vain reinoista siten ettei suora viima puhalla moottori tilaan, mutta flekti saa kuitenkin viileää ilmaa käynnistyessään. Lämpötilat ovat seilanneet +8 - (-12) oC.
407:sta sen verran että puolikas viimasuoja riittäisi periaatteessa ihan hyvin, mutta isompi suojaa paremmin flektiä, jäähdyttäjää ymv. kennoja suolakuralta. Jostain syystä kuitenkin kahdeksassa kymmenestä 407:sta mitä tiellä vastaan tulee, ei ole minkäänlaista viimasuojaa.
Erityisesti 1.6 HDi 110 jossa FAP suodatin sijaitsee moottorin etupuolella, kanssa kannattaa käyttää viimasuojaa jo senkin takia että hiukkasten poltto perustuu korkeampiin pakokaasujen lämpötiloihin. Lämpötilaa nostetaan lisäämällä jälkiruiskutus joka tulee vasta männän ollessa lähes alakuolokohdassa. Liian viileässä moottorissa tämä jälkiruiskutettu polttoaine ei syty vaan päätyy moottori öljyjen sekaan.
Ehkä joku älyää jossain vaiheessa maalata viimasuojaan apilan kuvan, ehkä jossain vaiheessa suojan käytöstä tulee ekoteko, ehkä joskus asenteet muuttuvat. Automaatti suojat VW:n (Transporter) ja BMW:n tapaan lienevät hyvinkin toimivia ratkaisuja, ainakaan -96 mallisen Transportterin kanssa ei tuosta ollut mitään ongelmaa.