Minäkin yritin nyt viimasuojan kanssa poikkeuksellisesti ajella, kun oli kovat pakkaset. Laitoin mustaksi maalatusta pahvista peiton 406:n ilmanottoaukon, sen puskurissa olevan alemman ja isomman, ritilän taakse. Kiinnitys mustilla nippusiteillä siihen mustaan maskiritilään jota vasten pahvi oli. Itä-Suomen -23o...-30o lämmöissä näytti pitelevän matka-ajossa jäähdytysnesteen lämpötilaa n. 4-5 astetta korkeammalla kuin ilman suojaa, eli n. 93 asteessa. Kaupunkiin kun ajoi, niin lämpö nousi melkein heti 105o tuntumaan ja puhallin alkoi pyöriä. Tänään oli lauhempaa kun ajelin (n. -15...-17), ja lämpö pysytteli 99o tuntumassa matka-ajossa nopeudella 80-90 km/h. Nopeuden ollessa 100 km/h pyrki lämpö nousemaan vähän ylemmäs. Etelä-Suomeen saapuessani lämpötila oli enää -10o, ja moottorin lämmöt jatkuvasti n. 105o myös 60...80 km/h nopeudessa, ja puhallinta tarvittiin. Piti siis ensi töikseni purkaa suoja pois, että kärsii ajaa. Se siitä maskinsuojasta.