Kirjoittaja Aihe: Peugeotit ralleissa  (Luettu 14971 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jamo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 212
  • 24 Heures, 1440 minutes, 86400 secondes...
Peugeotit ralleissa
« : 09.12.2010, 23:55:55 »
Jaahas, en tiedä kuinka paljon porukka on seurannut vuosien varrella kyseistä sarjaa mutta nyt on luotu topic :)



Vuoden 2011 tammikuussa IRC-kauden avaava Monte Carlon 100-vuotisjuhlakilpailun osallistujalista on nyt julkaistu:
http://www.acm.mc/ramc/2011/docs/liste_engages__entry_list__2011.pdf

Kisaan starttaa 39 S2000 autoa :o

Tässä alla on lista jotka starttaavat kisaan Peugeotin 207 Super 2000 -nelivetoautolla:
Listalla on muutamia aika mielenkiintoisia nimiä ;)

- Bryan BOUFFIER
- Stéphane SARRAZIN
- Petter SOLBERG
- Guy WILKS
- Bruno MAGALHAES
- Thierry NEUVILLE
- Toni GARDEMEISTER
- Frantz WITTMANN
- François DELECOUR
- Michel BOETTI
- Luca BETTI
- Andrej JEREB
- Simone CAMPEDELLI
- Stefano CAPELLI
- Arnaud MONNET
- Laurent NICOLAS
- Marco TEMPESTINI

IRC-rallisarjan sivut: http://www.ircseries.com/html/Default.asp
Peugeot 508 GT HDi 2.2
Peugeot 607 2.2i ebene
Peugeot 307 XSi 2.0
Peugeot 206 RC
Peugeot 405 Mi16

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 041
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Peugeotit ralleissa
« Vastaus #1 : 10.12.2010, 08:51:39 »
Vähän on tullut seurattua mutta koska tämä ei ole Peugeot Sportin tehdastallihommeleita niin ei hirveästi ole ollut mielenkiintoa.
Peugeot RCZ HDI FAP

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 176
  • Peugeot - ja maisemat muuttuu..
Vs: Peugeotit ralleissa
« Vastaus #2 : 10.12.2010, 11:35:52 »
Pikkuisen on tullut seurailtua.
* 605 x8, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 106 x2, 405 x2, 404 x2, 205 x2, Expert, Valmet 455
* 15 kaksipyöräistä

Jamo

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 212
  • 24 Heures, 1440 minutes, 86400 secondes...
Vs: Peugeotit ralleissa
« Vastaus #3 : 10.12.2010, 22:49:03 »
Peugeot 508 GT HDi 2.2
Peugeot 607 2.2i ebene
Peugeot 307 XSi 2.0
Peugeot 206 RC
Peugeot 405 Mi16

turbofriik

  • Vieras
Vs: Peugeotit ralleissa
« Vastaus #4 : 10.12.2010, 23:09:21 »
Eurosportilta välillä katellu kisoja. Aikamoista päristelyä, äänimaailmasta tulee mieleen jotku rallin pikkuluokat. Jotenkin väliinputoaja vaan tämä luokka.

Tota 207 oli kiva seurata.  ;D

Info: http://jokinenmotorsport06.onet.tehonetti.fi/peugeot/

EDIT: niinjoo, kyselin joskus ton 207 S2000 voimansiirron palikoitten hinnankin. Väännönkesto on vaan luokaton. Vain köyhät ylipäätään kysyy moista.  ;)

Benkku

  • Vieras
Vs: Peugeotit ralleissa
« Vastaus #5 : 12.12.2010, 04:37:07 »
...Väännönkesto on vaan luokaton....

Väärin!

Voimansiirron väännönkesto on tarkoituksenmukainen. Juurikin siis, kyseisen luokan moottoreiden tuottaman vääntömomentin luotettavasti kestävä - huomaa ero.

turbofriik

  • Vieras
Vs: Peugeotit ralleissa
« Vastaus #6 : 12.12.2010, 09:09:55 »
Voimansiirron väännönkesto on tarkoituksenmukainen. Juurikin siis, kyseisen luokan moottoreiden tuottaman vääntömomentin luotettavasti kestävä - huomaa ero.
Eli mun kriteereillä luokaton.  ;D

AS16

  • Vieras
Vs: Peugeotit ralleissa
« Vastaus #7 : 12.12.2010, 09:12:30 »
Mikähän se sun luokka sitten on , onko edes sellaista vai rajoittuuko vain kirjoituksiin?

turbofriik

  • Vieras
Vs: Peugeotit ralleissa
« Vastaus #8 : 12.12.2010, 10:32:03 »
Mikähän se sun luokka sitten on , onko edes sellaista vai rajoittuuko vain kirjoituksiin?
Hehe, no ei ainakaan IRC. Jos laatikko ei kestä edes vakioautojen (pösöjen) vääntöä, kyllä väännönkesto on minun mielestä luokaton.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 859
Vs: Peugeotit ralleissa
« Vastaus #9 : 12.12.2010, 17:51:06 »
Eihän Formula 1:ssäkään ole kuin alle 400 Nm vääntöä, teholla niitä ajetaan kuten S2000 -luokkaakin, vapaastihengittävän on mahdoton kilpailla turbon kanssa väännöllä. Olen eri mieltä tuosta äänimaailmastakin, vapaasti hengittävä kuulostaa kilpa-autolta, turbo-WRC:t melkein vakoiautoilta, kun niillä ajetaan paljon pienemmillä kierroksilla.
Muistan kun olin Neste-rallia katsomassa muutama vuosi sitten, niin Grönholmin autoa ei kuullut ennenkuin se tuli muutaman sadan metrin päästä ladon takaa näkyviin. Toista oli B-ryhmäläisten aikaan, MG Metron lähdön erikoiskokeelle kuuli kilometrien päähän tummuvassa illassa. Siinä oli sitä oikeaa tunnelmaa, mitä nykyautoista ei löydy vähääkään.

SnoodMaster

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 80
Vs: Peugeotit ralleissa
« Vastaus #10 : 12.12.2010, 18:34:38 »

Muistan kun olin Neste-rallia katsomassa muutama vuosi sitten, niin Grönholmin autoa ei kuullut ennenkuin se tuli muutaman sadan metrin päästä ladon takaa näkyviin. Toista oli B-ryhmäläisten aikaan, MG Metron lähdön erikoiskokeelle kuuli kilometrien päähän tummuvassa illassa. Siinä oli sitä oikeaa tunnelmaa, mitä nykyautoista ei löydy vähääkään.

Jep, kyllä tulee tippa silmään kun muistelee Forssassakin mökin lähellä ajettuja yöpätkiä, paitsi että autot kuuli niin ne myös näkyivät – toisinaan pitkälle, Audeista lähti takapään "suuttimista" miehekkäät liekit...
Pösöt: 307 CC 2.0 A 2004

PL

  • Vieras
Vs: Peugeotit ralleissa
« Vastaus #11 : 12.12.2010, 19:10:04 »
Eihän Formula 1:ssäkään ole kuin alle 400 Nm vääntöä

Itseasiassa huippuvääntö on hieman alle 300Nm.

turbofriik

  • Vieras
Vs: Peugeotit ralleissa
« Vastaus #12 : 12.12.2010, 19:24:42 »
Samaa mieltä siinä että WRC -koneet on kuristettu hengettömiksi. Saisivat vähän höllätä noita rajoituksia.  8)

Benkku

  • Vieras
Vs: Peugeotit ralleissa
« Vastaus #13 : 13.12.2010, 04:20:23 »
Hehe, no ei ainakaan IRC. Jos laatikko ei kestä edes vakioautojen (pösöjen) vääntöä, kyllä väännönkesto on minun mielestä luokaton.

Niinkö?

Sadevin S2000 ryhmään luokiteltujen, ST90-16 4RM ja SUVT 90-14 vaihteistojen mitoitus on sentään 410 Nm. Peugeotin vakioiden BE-laatikoiden, mitoitus on enintään luokkaa 330 Nm.

http://www.sadev-tm.com/en/index.php#

Laatikko 'käyttötarkoituksen ja moottorin momentin mukaan', näin menetellään ammattipiireissä - eikä yritetäkään soveltaa applikaatioon mitoitukseltaan soveltumatonta vaihtoehtoa. Sadevilla(kin) toki on vaihteistoja, mitoitukseltaan suuremmillekin momenteille - esim. SC90-20/1502, joka tarkoitettu 2 litraisiin ahdettuihin nelisylinterisiin - 800 Nm momentinkeston mitoitukseltaan kyllä täysin riittävä.
http://www.hansen-motorsport.se/kenneth_sadev_transmission.asp
« Viimeksi muokattu: 13.12.2010, 04:25:26 kirjoittanut Benkku »

turbofriik

  • Vieras
Vs: Peugeotit ralleissa
« Vastaus #14 : 13.12.2010, 09:11:29 »
Juurikin näin. Peugeotin BE-lootia ei ole missään vaiheessa ollut käytössä autotehtaan tehokkaimmissa (tai vääntö) koneissa. Ne on pienempiiin applikaatioihin kuten tiedät.

Ja tuo heittämäsi esimerkki on pitkittäiskoneen laatikko, joten ei mitään merkitystä. Kyllähän nyt miltä tahansa lootavalmistajalta pitääkin löytyä edes joku highpower -ratkaisu. 800nm vääntöä kestäviä 4wd-laatikoita (juuri ja juuri) löytyy autotehtaiden vakioautoistakin... Pitkittäisinä.