Oli miten vaan niin olen samaa mieltä Penguin kanssa siitä ettei minua ei kiinnosta maksaa muiden laskuja, en siis myöskään kaipaa pidempää takuuta koska näen sen ensisijaisesti vain markkinointi- ja myyntivalttina, en näe sitä kestävyyden mittarina. Sama asia on pitkät huoltovälit, ne ovat ensisijaisesti vain myyntivaltti, ei niillä ole mitään tekemistä auton hyvän kunnon kannalta.
En edelleenkään ymmärrä miksi kaksi täysin toisistaan riippumatonta asiaa halutaan yhdistää toisiinsa. Ihmisillä on hirvittävä tarve minimoida riskejä ymmärtämättä että se minimointi maksaa enemmän kuin vikojen korjaaminen riskien realisoituessa.
Toinen juttu on se että kun puhutaan tehdastakuusta se tarkoittaa että tehdas maksaa korjauslaskun. Suurimmalla osalla näistä pitkistä takuista ei ole mitään tekemistä tehtaan kanssa, ne ovat maahantuojien maksamia jatkoturvia, joilla on täysin omat ehdot ja niiden hinta on käytännössä lisätty autojen hintaan, ilmaisia lounaitahan ei tunnetusti ole.
Ihan sama onko se 3 vai 4 vuotta / vaikkapa 100 tai 150 tkm, normaalissa autossa suurin osa komponenteissa kestää tuon. Kuten yllä todetaan en itse ole valmis maksamaan tuotteestani enempää että joku muu saisi sille jatkotakuun, itse en näe takuun mittaa minkäänlaisena merkkinä yhtään mistään.