Kirjoittaja Aihe: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit  (Luettu 51353 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

turpo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 36
Vs: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit
« Vastaus #30 : 30.06.2006, 20:24:43 »
Mistä lupaus?
Ainakaan nettisivuilla ei puhuta asiasta taihi peugeotista mitään.

Laitoin sähköpostia ja kysyin että toimiiko omassa pösössäni, johon vastasi että ei ole omaa kokemusta miten toimii pösössä mutta pitäisi toimia. Ja lisäsi että jos ei toimi,niin voi palauttaa laitteen ja saa rahat takaisin. Tuolta luin http://ucables.com/ref/GS300-OBD2 että pösöönkin kävisi. Mutta jos ton tilaa niin tottakai vielä kannattaa varmistaa tuo mahdollinen palautushomma.
Ex.Peugeot 406 sv 2.0t owned since 9/2003-28.11.2024RIP, Audi a4 3.0tdi, Volvo v90 cross country, Volvo S60

S_a_m_i

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 711
Vs: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit
« Vastaus #31 : 20.09.2007, 13:13:37 »
Nostetaas aihetta ylöspäin :)

Onko kenelläkään kokemuksia saako jollakin keinolla ongittua -99/-00 406 hodarista vikakoodit näkyville? Entä onko tullut markkinoille jotain uutta ilmaisohjelmaa, joka toimisi ko. auton kanssa? Entäpäs millanen tuon liittimen nyt oikeasti pitäisi olla, jotta se toimisi näiden vanhempien dieseleiden kanssa?
Nykyiset: P406 Coupe 3.0 V6 -01, P406 Gw Executive Hdi -04,  P405 Mi16 "projektointia" -90, P405 Mi16 -91, P205 Gti 1,9 -90, P205 Cti 1,6 -87, P205 Gti 1.9 Dimma -88

Exät: P306 Hdi farkku -00, P406 Hdi -99, P306 Gti -00, P405 Mi16 -88, P405 Sri -93

Andy

  • Vieras
Vs: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit
« Vastaus #32 : 24.09.2007, 20:45:53 »
Tuolta pitäs löytyä kaikenlaista :

http://www.elekma.com/

Ite ajelin asiasta tehden Raahesta hakemaan! Hyvä palvelu ja neuvoi laitteiden kanssa sekä samalta reissulta myös parkkitutkasarja...  ELM323-adapterin kanssa olen tutustunut Digimoto ja PCM Scan -ohjelmistoihin ja hyvin ainakin 407:ssa ovat pelittäneet. Tuo toimii ISO9141:ssa ja ISO14230:ssa, molemmat OBD2 (EOBD)-protokollia.
Ainut vikakoodi, jonka itse olen nollaillut oli joku P1351 IDM input circuit Malfunction/Ignition coil control circuit High voltage. Ei tuosta kuitenkaan määriksessä käyttäessä mitään sanottu...

Tuossa on aika hyvä sivusto, josta pystyy suomentamaan mitä auton sielunelämään kuuluu :
http://www.pikit.co.uk/peugeotmt/psa%20eobd%20p%20codes.html

juhi2408

  • Vieras
Vs: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit
« Vastaus #33 : 24.09.2007, 23:18:28 »
soitin tänään ELEKMA KY Matti Lukkarilalle ja obd.fi Jari Heikkilälle. ja kumpikin sanoi, että ei tohon alle 2003 vm hdi mootoriin ole vielä skanneria tai ohjelmaa millä pystyis purkamaan noi vikakoodit ulos autosta. tiedä sitten...

everton

  • Vieras
Vs: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit
« Vastaus #34 : 25.09.2007, 08:21:51 »
Ainakin mulla on ollu toimiva OBD-värkki jo 4 vuotta, ja auto on -00 406 hdi. Vekotin on muistaakseni Scantool ja softa Elmoscan.

peteman

  • Vieras
Vs: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit
« Vastaus #35 : 24.11.2007, 10:30:46 »
Sama homma saan luettua ja nollattua vikakoodit sekä joitain dataa koneesta (kierrokset,nopeus...) Auto on 406 2 litranen hdi vm.2000 lukijana ElmScan ISO USB ja softana scantool

Pete

juhi2408

  • Vieras
Vs: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit
« Vastaus #36 : 30.11.2007, 20:54:52 »
No niin nyt löytyy multakin toi adapteri ElmScan 5 USB ja ohjelma ElmΩScan 2007.2 ja toimii hyvin. Autona siis: 406 2.0 hdi 80kw 2000vm. Aluksi oli ongelmana se kun ei saanut vika koodeja nollattua, Kunnes huomattiin että pitää olla sytysvirta päällä, Mutta auto ei saa olla käynnissä kun nollaa koodeja.
Anturit taas luettiin auto käynnissä. Mukava kun pystyy ite nollaamaan noi vikakoodit ni ei tarvi joka kertamaksaa niiden lukemisesta 35€ automaalle.

Pugimiäs

  • Vieras
Vs: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit
« Vastaus #37 : 02.02.2008, 13:38:43 »
Onkohan kukaan koittanut kyseistä laitetta pösöönsä ja saanut toimimaan sen. Tilasin tuon kyseisen laitteen tuolta jenkeistä ja nyt ihmettelenkin miksei laite lue autoni tietoja eculta vaan kokoajan laitteen ruudulla lukee vain "Connecting". Osaisittekohan sanoa mistä voisi tuollainen johtua, vai auttaisikohan ecun päivitys asiaan jotenkin.

Autona on 2003 vuosimallin peugeot 206, 1.4 bensakoneella.
   

3279

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 513
Vs: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit
« Vastaus #38 : 02.02.2008, 15:59:27 »
Löytyisikö tästä jotain vinkkiä:
http://www.scangauge.com/support/faq.shtml

Pugimiäs

  • Vieras
Vs: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit
« Vastaus #39 : 02.02.2008, 16:07:34 »
Tarvitsee tutkia tuota tarkemmin, jotain testijuttua tuolla ainakin näytti löytyvän, mistä voi selvitä jotain paremmin.
http://www.scangauge.com/support/OBDIITestStatus.shtml. Tuota testiä yritin tehdä, mutta laite ei antanut minkäänlaisia tuloksia mitä tuossa sanottiin, pystyyköhän tuota ODB porttia testaamaan mitenkään kotikonstein, ettei vain siinä olisi jotain vikaa.
« Viimeksi muokattu: 02.02.2008, 17:09:02 kirjoittanut Pugimiäs »

405Gli

  • Vieras
Vs: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit
« Vastaus #40 : 03.02.2008, 14:41:25 »
Kyllä tuon laitteen pitäisi ainakin teoriassa toimia tuossa 206:dessa, sillä senhän pitäisi toimia kaikissa 2001 ja sitä tuoreemmissa bensa-autoissa.

Onko pösösi milloin katsastettu?
Katsastuksen yhteydessähän tehdään tuon ikäisille autoille OBD-testi, joten siinä ainakin selviää, toimiiko OBD-portti.

Eli sun autosta löytyy kyllä tämä OBD2=EOBD, mutta sellainen asia mikä tuli mieleen, ovat nämä OBD-lukijoiden erilaiset piirit.

Jotkin OBD-adapterit ovat vain tietyn piiriin kanssa yhteensopivia, ja jotkut ovat ns. moniprotokolla-adaptereita.
Peugeot tietääkseni käyttää KWP2000-protokollaa, eli on yhteensopiva ELM323 sekä ELM327:n kanssa.

Esim. Benkku voisi kertoa aiheesta enemmänkin, sillä miehellä on tästä asiasta enemmän tietoa kun lääkäri määrää ;D

Suomeksi siis mietin sitä, että voiko olla mahdollista, että se/ne piirit, mitä tuo lukija käyttää, eivät tue sun pösöä?

Edit: Unohda tuo äskeinen. Lainaus ScanGauge:n sivulta:
Do I need to know what Protocol my car uses?
No. The ScanGauge II automatically determines which protocol your vehicle uses and switches to it.


Eli tuo on ilmeisesti moniprotokolla-adapteri.

Seuraava ajatus mikä tuli mieleen: Voiko olla mahdollista, että se lukija olisi rikki?
Pystytkö kokeilemaan sitä jossain toisessa autossa? Pitäisi toimia 2001-> bensa-autoissa ja 2003-> dieseleissä.

Pugimiäs

  • Vieras
Vs: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit
« Vastaus #41 : 03.02.2008, 20:02:37 »
Katsastus olisi kyllä pikapuoliin tulossa, eli siinä saisi ainakin tuon portin kunnon testattua. Tuo laite on kyllä moniprotokollaa tukeva. Tarvitsee huomenna testata laitetta 2005 vuoden golffissa.
Voisiko olla mahdollista että minun autoni väylä olisi jotenkin "lukittu" ettei sitä pysty lukemaan ihan millä tahansa laitteella.

antsu

  • Vieras
Vs: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit
« Vastaus #42 : 03.02.2008, 20:04:38 »

Voisiko olla mahdollista että minun autoni väylä olisi jotenkin "lukittu" ettei sitä pysty lukemaan ihan millä tahansa laitteella.

Miksi olisi? Eiköhän jossakin vaan ole joku vika.

Pugimiäs

  • Vieras
Vs: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit
« Vastaus #43 : 03.02.2008, 20:15:34 »
Tulipahan vain mieleen tollainen asia. Itsekkin olen kyllä sitä mieltä, että jossakin on vain vikaa, mutta kun vain tietäisi missä. Tänään tuli sitten toinen tuollainen samanlainen mittari postiin (mielestäni en ole toista tilannut), kuitenkin hain sen postista ja testasin heti sen toiminnan. Suureksi hämmästykseksi tuo mittari jonka olin juuri noutanut niin toimi autossani. Tutkiskellessani tuota obd porttiin liitettevää töpseliä, niin tässä uudessa joka tuli tänään niin oli kaikki nastat ja se edellinen mittari niin siinä oli vain 8 nastaa. Olisikohan noissa jotain eroja.

405Gli

  • Vieras
Vs: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit
« Vastaus #44 : 05.02.2008, 19:20:55 »
Tutkiskellessani tuota obd porttiin liitettevää töpseliä, niin tässä uudessa joka tuli tänään niin oli kaikki nastat ja se edellinen mittari niin siinä oli vain 8 nastaa. Olisikohan noissa jotain eroja.
Katsopa vaikka tätä linkkiä: http://www.obdii.com/connector.html

Tiettyä protokollaa käyttävissä lukijoissa täytyy olla tietyt nastat.
Jos sieltä puuttuu joku tietty nasta, se ei toimi.

Esim. ISO 9141-2- protokollaa käyttävässä lukijassa täytyy olla nastat 4, 5, 7, 15, ja 16 jne.

Itselläni on OBD-DIAG 4000 moniprotokolla-piuhassa kaikki 16 nastaa kiinni.

Vika taisi siis löytyä yllättävän helposti ;D Enpäs älynnyt kysyä tuota nastamäärää aikaisemmin... ::)