Kirjoittaja Aihe: Keskustelua Puretech-moottoreista  (Luettu 57188 kertaa)

1 Jäsen ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 113
  • 508 GT-Line 225
Keskustelua Puretech-moottoreista
« : 22.01.2017, 10:08:16 »
Auto: 2014 308 1,2 Puretech 130 (33 000 km).

Onko kukaan vaihtanut toistaiseksi näihin sytytystulppia, jos niin minkälaisia löytyi tehtaan jäljiltä?? Minkälaisia meni tilalle??

Olisikohan 900000 km huollossa akuutti työvaihe  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

antsu

  • Vieras
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #1 : 22.01.2017, 10:31:17 »
Tuskin Puretechikään ihan noin kauan menee yksillä tulpilla.

Yleensä tulpat vaihdetaan jossakin 80 000-90 000 kohdalla olevassa huollossa.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 113
  • 508 GT-Line 225
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #2 : 22.01.2017, 11:34:26 »
x0,05  ;). Moottorihan leviää jo ennen 0,3:sta!
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Tuplis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 67
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #3 : 22.01.2017, 22:27:55 »
Ihme irvailua, omassa nyt 87tkm eikä tunnu siltä että aikapommilla ajelisi.

Raportoin kyllä jos poksahtaa 8)

ikiteekkari75

  • Vieras
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #4 : 23.01.2017, 15:45:03 »
JPL ilmeisesti muutti miljooniksi kilometreiksi? 😉
Jarno

cola

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #5 : 26.01.2017, 10:39:21 »
Joku professori kirjoitti että nämä kolmipyttyiset on suunniteltu kestämään jotain 240000km-300000km.

Alfissimo

  • Vieras
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #6 : 26.01.2017, 11:00:55 »
Sain Service Boxin toimimaan, kun huijasin olevani ammattilainen. Sieltä löysin oman vapari-Puren tulppien vaihtoväliksi 45tkm/4vuotta. Nyt mittarissa 65tkm, eikä niin iso sijoitus, vaikka vaan varuiksikin vaihtaa samalla, kun kaikki suodattimetkin.

Tulppien tyyppiä en ihan helpolla meinannut löytää, mutta luotan netin ihmemaailmasta löytyneisiin NGK-tulppiin. Vaihtaessahan tuon näkee, tarviiko laittaa vanhat takaisin.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 226
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #7 : 26.01.2017, 18:43:42 »
Minä jotenkin vierastan NGK-tulppia. Ne on ainoita tulppia, joiden olen kuullut katkeilleen normaalilla kiristyksellä, ja kerran kun katselin niitä kaksikärkisiä NGK-tulppia, oli niiden elektrodien hitsausten/valmistuksen laatu niin vaihtelevaa tulpasta toiseen, että se kertoi jotain laadun tasaisuudesta. Siis elekrodien sijainti vaihteli saman mallin sisällä yksilöittäin hämmästyttävän paljon. Mutta ei siitä sen enempää.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 113
  • 508 GT-Line 225
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #8 : 26.01.2017, 23:55:12 »
Puretec, ihmemoottori ei halua menettää mainettaan, joten tulpat vaihtoon vaikka ennakoidusti, 45000 km on passeli. Ref. 407 3.0V6 120000 km menee kevyesti originaali iridium-tulpilla. Silti vaihdan/tulen vaihtamaan 60000 km välein.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Alfissimo

  • Vieras
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #9 : 27.01.2017, 06:24:59 »
Tulpat on oman lajinsa henkimaailman hommia. MJ:n kanssa vastaava tuntemus itselläni Bosch-tulpista, eikä mihinkään omaan autooni sellaisia tule, jos ei pakko ole.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 159
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #10 : 27.01.2017, 13:52:44 »
NGK tulppa vapariin on LZKR6AI-10G, iridium tulppahan tuokin taitaa olla.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot e-2008 -23 / Peugeot 406 Coupe V6 -01

Ex PSA: Peugeot 108 e-vti 68 -16, Peugeot 206 GTI -00, Peugeot 2008 VTI 82 -13, Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18, Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15, Peugeot 207 SW VTI 120 -08, Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

ikiteekkari75

  • Vieras
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #11 : 27.01.2017, 16:56:57 »
Tuosta moottorin kestosta vielä - olikos Audi kun ilmoitti jossain, että laskennallinen auton ikä oli joku 6000-7000 tuntia. Itsellä ainakin keskinopeudet pyörii noin 40km/h paikkeilla, eli sinne 250tkm luokkaanhan tuo tähtää. Lienee keskimääräinen ja turha spekuloida. Osa jää tuosta ja pieni osa menee reilusti yli...
-jarno

Alfissimo

  • Vieras
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #12 : 27.01.2017, 23:17:55 »
^^Juurikin kyseiset, myös koodia 97999 kantavat NGK:t tilasin.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 420
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #13 : 28.01.2017, 17:38:00 »
Eiköhän määräävä tekijä ole käyttö, matka-ajossa hyvällä huollolla menee varmasti pitkälle, lyhyessä ajossa ja huonolla huollolla ei.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Alfissimo

  • Vieras
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #14 : 28.02.2017, 21:46:39 »
^^Juurikin kyseiset, myös koodia 97999 kantavat NGK:t tilasin.
Alkuperäiset NGK:t LZKR6AI-10G kilometreillä 67tkm vaihtui tänään uusiin vastaaviin. Tulpat oli totaalisen lopussa. Ei siis ihme, että suositeltu vaihtoväli on 45tkm.