Kirjoittaja Aihe: Keskustelua Puretech-moottoreista  (Luettu 57190 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 242
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #30 : 03.07.2017, 06:38:18 »
No kuitenkin kyseessä vasta kaksi yksittäistä tapausta, ei mielestäni vielä syytä paniikkiin. Puretechiä kuitenkin myyty aika paljon ja tässä vasta ensimmäinen ketju muutaman moottorin ongelmasta. Kannattaa seurata ihan rauhassa nyt hetki yleistyykö ongelmat. Uskoisin että tässä on kyseessä vain yksittäinen poikkeama laadussa. Kuinkahan lähellä toisiaan nämä moottorit on valmistettu ajallisesti?
Käyttöautot: 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’, Jaguar I-Pace EV400 21’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01', 508 RXH HYbrid 4 17’
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 420
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #31 : 03.07.2017, 08:33:07 »
Ehdottomasti, kaikki Pösön koneet on saatanasta, erityisesti nämä puretechit ja ennen kaikki oli paremmin.  ::) ::)

En oikeasti tajua tätä nk paskan jauhamista näissä teknisissä osioissa, jos jollai on ongelma eikä ole siihen muuta annettavaa kuin että nämä paskat jää kauppaan, niin kyllä sen voi jättää jo sitten kirjoittamatta. Muutenkin nämä salaliittoteoriat on ihan perseestä, niille jutuille on olemassa omat alueet. Ne kun ei liity teknisesti autoon mitenkään.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 420
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #32 : 03.07.2017, 19:41:55 »
Juu pitää ehdottomasti kirjoittaa ja kertoa niin kuin asiat on, juuri siksi täällä on tämä osio julkisena. Mutta noi turhat huutelut voi jättää pois, ne ei auta muita käyttäjiä.

Itselläni on tiedossa yksi tapaus missä puretechin jakohihna oli hypännyt.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Alfissimo

  • Vieras
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #33 : 04.07.2017, 09:45:45 »
Onkos niin, ettei nämä nyt tiedossa olevat yksilöt oireilleet mitenkään ennen hajoamistaan? Esim. jotain naputusta, nykimistä tms. edeltävinä päivinä?

Maahantuojalta olisi mukava saada oikea syy selville, jotta muutkin osaisi hieman varautua, kuunnella ja tarkastaa, mikäli tuollaista olisi useammassakin yksilössä ja jossain vaiheessa olisi omalla ehdokaslistalla.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 341
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #34 : 31.07.2017, 01:18:26 »
Paikallisessa liikkeessä ainakin yhteen vaihdettu moottori ilmeisesti kampiakselin välyksen takia.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

cola

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 424
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #35 : 12.04.2018, 10:48:52 »
Toivottavasti tehdas reagoi jakohihnan murenemisongelmiin. Tuommonen ongelma menisi kyllä virhevastuun piikkiin jos ilmenisi takuuajan jälkeen jos huollot on tehty asiallisesti.

Alfissimo

  • Vieras
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #36 : 12.04.2018, 13:25:07 »
Moniurahihnastahan tuossa puhutaankin..

Omassani oli hihna ehjä ja toimiva, mutta oli halkeillut ja  piti kihnuttavaa ääntä, joten vaihdoin ja sillä hiljeni.

SaPeKa

  • Vieras
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #37 : 12.04.2018, 15:48:49 »
Tais Cola tarkoittaa tuota Totaali juniorin juttua jossa jakohihna murentunut ja tukkinut öljysihdin.

... Moottorin sisällä oli jokin remmi(?) hajonnut ihan palasiksi ja oli tukkinut öljypohjan, josta johtui alhainen öljynpaine...

Tähän asti tuo puretech on kiinnostanut ja ollut yhtenä vaihtoehtona seuraavan auton moottoriksi (käytetty 308 sw tässä tapauksessa), mutta tuollainen vika on kyllä teknisesti yhtä fataali ellei pahempikin kuin THP:n ongelmat, kun vaikuttaa öljynkiertoon ja öljyn seassa pyörii kumi- tms. partikkeleita. Toki ne jää pääosin suodattimeen mitkä pumpun sihdin ohi menevät, mutta tuskin parantavat voiteluominaisuuksia. Käytetyissä vian korjaukselle on maksaja aina vähän haastavampi saada vaikka kuinka olisi huollot ym. tehty oikein. Takuunalaisissa ja ensimmäisellä omistajalla on aina vähän helpompaa.

Alfissimo

  • Vieras
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #38 : 12.04.2018, 16:33:34 »
Kappas, tuollainen oli itsellä jäänyt näkemättä.

Ko. tapausta tarkemmin tietämättä, mutta kuullut Citröen-puolelta, että yleisesti olisi tarkkaa, mitä öljyä koneessa käyttää, koska ilmeisesti kaikki öljyt ei ole remmin kanssa yhteensopivia enempää kuin remmi kaikkien öljyjen.

Omassani en uskaltanut käyttää kuin PSA B71 2312 (2014) luokituksen täyttävää öljyä, joka ymmärtääkseni juurikin tuon remmin kanssa sopivaa.

Teemuxs

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 65
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #39 : 12.04.2018, 17:39:26 »
Kappas, tuollainen oli itsellä jäänyt näkemättä.

Ko. tapausta tarkemmin tietämättä, mutta kuullut Citröen-puolelta, että yleisesti olisi tarkkaa, mitä öljyä koneessa käyttää, koska ilmeisesti kaikki öljyt ei ole remmin kanssa yhteensopivia enempää kuin remmi kaikkien öljyjen.

Omassani en uskaltanut käyttää kuin PSA B71 2312 (2014) luokituksen täyttävää öljyä, joka ymmärtääkseni juurikin tuon remmin kanssa sopivaa.

Tarkka on öljyn suhteen. Esim. Nesteen City Pro on aiheuttanut sytytystulppien ylimääräistä karstottumista vaikka täyttääkin B71 2312-luokituksen.
Nykyisin Peugeot 208 GTi by PSP -17

Ex PSA: Peugeot 207 GT -07

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 420
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #40 : 12.04.2018, 18:08:33 »
Se on tiedossa että kyseisen moottorin kohdalla hihnan mureneminen ei hajoita mitään koska moottorin ohjaus tajuaa ettei saa öljyä tarpeeksi ja estää käytön. Toinen juttu on se että joitakin hihnoja on tosiaan murentunut, mutta käsittääkseni syy murenemiseen ei ole varmuudella tiedossa. Meillä on ajettu kahdella puretech moottorilla yhteensä yli 120 tkm, kummassakaan ei vielä ole ollut tuota vammaa, öljy on aina ollut Total 0w30, liekö sillä sitten merkitystä.

Nois siis jos noita autoja on liikkeellä muutama tuhat, niin yhden merkkihuollon otannassa oli 4 autoa, tällä foorumilla oli tiedossa 3 tai 4, tuskin on samoja. Ei tuo prosentti vielä kovin kummoinen ole, noin jos aletaan esittää vertauksia THP moottorin ketju ongelmiin jotka taitaa olla lähinnä luokkaa 100%.

Niin tai näin hyvä jos porukka ymmrätää sen ettei tarkoitus ole estää keskutelua vioista, vaan pitää ongelma alue siistinä, tässä aiheessa voi vapaammin keskustella ja kysellä asiasta. Lähinnä voitte miettiä omalle kohdalle miltä tuollaiset typerät kommentoinnit tuntuisi kun itsellä olisi ongelma ja orkesteri vaan jauhaa paskaa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 159
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #41 : 14.04.2018, 21:38:26 »
Kyllä, hihnan kunnon näkee suoraan öljykorkin reiästä.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot e-2008 -23 / Peugeot 406 Coupe V6 -01

Ex PSA: Peugeot 108 e-vti 68 -16, Peugeot 206 GTI -00, Peugeot 2008 VTI 82 -13, Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18, Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15, Peugeot 207 SW VTI 120 -08, Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 148
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #42 : 14.04.2018, 22:16:14 »
Epidemiasta kyse vai ei ja eikö tuo(kin) ollut Continentalin remmi?

hessu208

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 170
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #43 : 25.04.2018, 18:20:43 »
https://www.nettiauto.com/peugeot/308/9548704

Ajettu 256 000 km. Olisi mielenkiintoista tietää, että onko ollut ongelmia, onko alkuperäinen yms jne.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 537
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #44 : 26.04.2018, 21:08:15 »
Kumin muhju päätyy lopulta öljynsuodattimeen ja jää sinne. Voisiko muhju tukkia öljypohjassa sijaitsevaa öljynkierron sihtiä? Jos sihti tunkeutuisi pahasti se voisi heikentää koko moottorin voitelun saantia. Onko Puretech koneessa öljynkierrossa myös sihti ennen turboa? Sen tukkeutuminen saa turbon porsimaan varmasti melko nopeasti.
« Viimeksi muokattu: 26.04.2018, 21:12:02 kirjoittanut masiina »
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06