Kirjoittaja Aihe: Keskustelua Puretech-moottoreista  (Luettu 57609 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

LeoL

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 80
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #555 : 11.03.2025, 20:40:31 »
Entäs sitten kun on Puretech ja Hybridi.
Taitaa olla aikamoinen pommi?

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 772
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #556 : 11.03.2025, 21:26:10 »
Paljonkohan noita jakohihnaongelmia enää on sitten kun joka huollossa hihnan leveys mitataan, vaihtoväliä on lyhennetty ja hihnasta tullut uusin malli ja valmistaja antaa 10v takuun jos vaan huollot tehty ajallaan.

Itsellä 6,5 vuodessa tullut se 75tkm, viime elokuussa vaihdatin hihnan kun 6v tuli täyteen. Lyhyttä ajoa ollut, 95E10 bensaa käytetty mutta käytetty vain Totalin öljyä ja vaihto kerran vuodessa.

Itse voisin ostaa toki auton jossa Puretech hihnalla kun hiukan enemmän hirvittää hybridit 😆
Valmistaja on ottanut hyvin vastuuta tästä.
Nukun yöni rauhassa.

Ja käytän kyllä ihan 95E:tä. Huoltoväli on kerran vuoteen ja kilometejä tulee siinä ajassa  max15tkm.

Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07, 2008 1.2 aut -21
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -24 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla 206 RC -04

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 121
  • 508 GT-Line 225
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #557 : 12.03.2025, 18:56:47 »
Entäs sitten kun on Puretech ja Hybridi.
Taitaa olla aikamoinen pommi?

Tuskin sen enempää riski kuin sähköautokaan...päästöiltään pienet moottorit verohelpotuksellisia ja yleinen päästörajoitus toisena funktiona. Pitäisköhän vielä chipata ja todeta aito kestävyys...
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

peuc5

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 33
Vs: Keskustelua Puretech-moottoreista
« Vastaus #558 : 14.03.2025, 10:54:16 »
Eipä ollut kolmisen vuotta sitten 10 vuoden takuuta, kun 170000 km:n kohdalla tuli -14 vuosimallin 1.2 Puretechille merkkiliikkeestä tuomio suuren öljynkulutuksen takia: moottori vaihdettava. Auto oli aina täsmällisesti huollettu merkkiliikkeessä juuri suositelluilla öljyillä. Yhdessä yössä häipyi koko auton vaihtoarvo. Takautuvasti korvausta ei tuolla tuoreimmalla takuulla saa. Siksi perheen uusin auto on jotakin muuta kuin Puretech-moottorilla. Tuo öljyä hörsivä mukava Pösö ajetaan nyt loppuun kakkosautona, kun autokaupat eivät sitä huoli.