Auto: 2014 308 SW 1,2 Puretech 130 Allure (automaatti).
Olen joskus Puretechin alkuaikoina arvuutellut täällä foorumilla, Puretech 130, Autom. käyntilämpötiloja normiajossa, mutta vastauksia on tullut, että oikein ovat. Mielestäni esim. liian viileänä käyvä moottori olisikin juuri se herkästi karstoittuva kansiosiensa ( venttilit yms.) kohdalla. Itse käytän silloin-tällöin sporttimoodia edes jonkusen hetken, juurikin nostaakseni hetkeksi motin lämpötiloja. Toki vain harkiten ja kohtuudella.
--Ihmettelen myös noita tulppien hajoamisia, pure-myllyissä. Omaani pyysin huollossa aikoinaan n.25thk,n paikkeilla laittamaan IRIDIUM tulpat, joiden kestokyky lupailtu yli 100 thk,n paikkeille, NGK.
--Eräs asia myös kestävyyden kannalta tulpissa, on tietty tulpan juuri oikea lämpöarvo, sekä vähintään yhtä tärkeä, oikea kiristysmomentti siihen kanteen, EI YLIKIREÄLLE, joka myös rikkoo tulpan.
--Polttoaineena olen Pure-130 myllyssä poltellut ainoastaan Nesteen 98 okt. ( ei ole mainos ) Toist. ilman harmeja, mutta koputan nyrkillä nuppia, eli puuta. -Nyt mittarissa toist. hiukan yli 50 thk. Vaihtelevalla ajolla, myös paljolti vain kauppareissuja. Mahdoll. vaikeuksia ja helteitä odotellen.