Kirjoittaja Aihe: Dieselit pakkasella  (Luettu 7083 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 859
Vs: Dieselit pakkasella
« Vastaus #30 : 11.12.2021, 16:55:47 »
Ennen Transitia ei kannattanut pysäköidä valkoisen seinän viereen, kun se luuli että on talvi eikä lähtenyt käyntiin.

SimpleMan

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 103
Vs: Dieselit pakkasella
« Vastaus #31 : 12.12.2021, 11:57:37 »

''Ennen Transitia ei kannattanut pysäköidä valkoisen seinän viereen, kun se luuli että on talvi eikä lähtenyt käyntiin.''

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 772
Vs: Dieselit pakkasella
« Vastaus #32 : 12.12.2021, 16:07:15 »
Ai siitä ne käynnistymisongelmat kesälläkin johtuivat... :D
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07, 2008 1.2 aut -21
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -24 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla 206 RC -04

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 041
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Dieselit pakkasella
« Vastaus #33 : 05.01.2022, 07:54:33 »
Kylmin yö luvassa. Sääennuste perjantaille.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008518645.html
Peugeot RCZ HDI FAP

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 551
  • Motion&Emotion
Vs: Dieselit pakkasella
« Vastaus #34 : 05.01.2022, 19:51:19 »
Normi talvi keliä  ;)
Peugeot 308 2011 1.6 hdi 433tkm Peugeot 508 GT 2015 2.2hdi Peugeot 508 SW GT 2011 2.2hdi

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 772
Vs: Dieselit pakkasella
« Vastaus #35 : 05.01.2022, 19:52:51 »
Täytyy ottaa taas Mi16 ajoon.  :)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07, 2008 1.2 aut -21
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -24 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla 206 RC -04

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 041
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Dieselit pakkasella
« Vastaus #36 : 06.01.2022, 10:46:29 »
Normi talvi keliä  ;)

On, on eikä aiheuta minulla toimenpiteitä.
Peugeot RCZ HDI FAP

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 113
  • 508 GT-Line 225
Vs: Dieselit pakkasella
« Vastaus #37 : 06.01.2022, 21:24:52 »
Täytyy ottaa taas Mi16 ajoon.  :)

Click napista ja soita webasto päälle, silti lammaskarvat on hyvät nahkaistuimilla.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 468
Vs: Dieselit pakkasella
« Vastaus #38 : 06.01.2022, 22:08:51 »
Nahkajakkarat ei sovi autoihin
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 865
Vs: Dieselit pakkasella
« Vastaus #39 : 06.01.2022, 23:45:25 »
Nahat olla pitää ja webastolla nekin lämpenee valmiiksi. Jostain syystä Suomeen ei vaan haluta taas uusia tuoda nahkajakkaroilla, kun ne on joko hinnoiteltu aivan poskettomasti tai poistettu kokonaan valikoimasta. Onneksi autoja myydään muuallakin.

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 064
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Dieselit pakkasella
« Vastaus #40 : 07.01.2022, 08:39:04 »
Nahkajakkarat ei sovi autoihin

Se hiukan riippuu toki autostakin, johonkin Bentleyhin on hiukka hankala kuvitella mitään sukkahousuverhoiluakaan ;D

Ja onhan noilla toki ne omat niin hyvät kuin huonotkin puolensa kuitu vs. nahka. Toki sitten jo nahkojen sisällä on aivan hirveästi eroa keino-, nappa-, perferoitu- jne. nahat, joista jokainen on aivan erituntuinen ahterin alla. Siis vähän samalla tavalla kuin on kuiduissakin erilaisia kankaita. Oletankin että iso osa nahkajakkaroiden tuomitsijoista ei ole koskaan päässyt istumaan tuollaisella kunnon laadukkaalla perferoidulla nahalla, kuinka se suorastaan halaa sut siihen penkkiin eikä tosiaankaan tunnu sen paremmin kylmältä kuin kuumaltakaan, asianmukaisen ilmastoinnin huolehtiessa aina sopivasta lämpötilasta. Tosin sama kahtiajako sitä on esim. prätkäasuissakin, toiset vannoo tixtexien nimeen, toisille nahka-asu on se ainut oikea ;)

Vaan lapsiperheessä kyllä se helppohoitoisuus on sen verran mahtava feature, jotta silloin nahka jopa se huonompikin on aivan loistava keksintö - kokemuksesta! Wanhempana sitä voi sitten taas fiilistellä millaiseen jakkaraan sitä ikinä päätyykään, millaisen peltikuoren sisällä jne. 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08

Aakku

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 706
Vs: Dieselit pakkasella
« Vastaus #41 : 07.01.2022, 08:51:19 »
Nahkajakkarat ei sovi autoihin
Minustakin ne eivät sovi, vaikka voivat joidenkin mielestä olla siistit.
Mulla on puolinahat, joissa reunatoppaukset on nahkaa. Niistä reunuksista kyllä kylmä hohkaa reiteen kovilla pakkasilla. Toinen järjetön idea on osa ohjauspyörän kehästä koristella metallilla. Omassani se on ratin alareuna. Oppiipahan pitämään kädet oikeaoppisella otteella kovilla pakkasilla. Muu osa kehää on lämpimämpää nahkaa. Ranskalaisissa autoissa kun ei yleisesti ole ratin lämmitystä. On vain rikkoutivia penkinlämmittimiä. Muita tyhjänpäiväisiä tingentangeleita sitten löytyy vaikka kuinka paljon.
Peugeot Expert 2.0 BlueHDi 180 EAT-6 -17
Fiat Scudo 1.6 JTD -07

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 269
  • ajossa: 407 Coupé, Boxer, iVTEC
Vs: Dieselit pakkasella
« Vastaus #42 : 07.01.2022, 09:25:44 »
Kotisohvalla nahka toimii, helppohoitoinen ja pysyy puhtaana.  :)
Autoissa ei niin kokemusta nahkoista. Coupeekin on karvalakkimallia, ei ole kuin leveä keskikyynärnoja nahkaa.

Jossain kokeilin kuskinpaikalle istua, sinne muotoillulle nahkapenkille oli jotenkin helppo luiskahtaa.
Yleinen käsitys lienee... Kesällä kuuma ja talvella kylmä.



Kankaat ei kauaa pysy hyvänä tämän kanssa...
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 113
  • 508 GT-Line 225
Vs: Dieselit pakkasella
« Vastaus #43 : 07.01.2022, 17:51:37 »
Nahat olla pitää ja webastolla nekin lämpenee valmiiksi. Jostain syystä Suomeen ei vaan haluta taas uusia tuoda nahkajakkaroilla, kun ne on joko hinnoiteltu aivan poskettomasti tai poistettu kokonaan valikoimasta. Onneksi autoja myydään muuallakin.

Sähköautossa voisi ohjelmoida lämpenee ratin ja nahkaistuimet valmiiksi ennen ajoa. On totta, että kylmän tuntuiset on nahkat alussa verrattuna kankaiseen istuimeen (Webasto ei lämmitä niitä). 4500 euroa on esim. Polestar 2 reikänahat, joissa on myös tuuletustoiminto. Kallistun nahkaisten puolelle, mutta ei ole välttämätön. Aiheeseen: Di(e)selit pakkasella tai bensa, jopa sähkö on sama juttu istuimissa. Nokipannut ei tosin lämpene niin nopeasti...akkua purkava sähkövastus lämmitinkanavassa sopisi bensaversioonkin .
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 064
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Dieselit pakkasella
« Vastaus #44 : 07.01.2022, 17:58:27 »
Nokipannut ei tosin lämpene niin nopeasti...akkua purkava sähkövastus lämmitinkanavassa sopisi bensaversioonkin .

Siksi niissä onkin monessa Webasto puhkumassa lisälämpöä kabiinin kennon tuloletkussa, kuten tuossa omasanikin on 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF 1250 SA GT Bandit -08