Kirjoittaja Aihe: Iskunvaimentimien valmistuksen lopetus PSA:lla  (Luettu 2395 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 861
Iskunvaimentimien valmistuksen lopetus PSA:lla
« : 03.08.2023, 01:19:12 »
Lainaus
Pösö käyttää nykyään jotain tusina iskareita, voi olla valmiiksi rikki jo uutena tai hajota ihan muutaman 10 tkm ajoilla. Joskus 30-v sitten iskarit ja jouset saattoi kestää auton elin iän.
Lainaus
Aikoinaan Peugeoteissa oli PSA:n itse tekemät iskunvaimentimet, jotka tunnettiin  pitkäkestoisuudestaan.

Tuossa on uutinen päätöksestä, jossa ollaan päätetty lopetettaa Sochauxin tehtaan maailman parhaimpien ja kestävimpien iskareiden valmistus ja siirtää ne japanilaisen paska-KYB-valmistajan alihankinnaksi. Siihen loppui legendaaristen Peugeot-alustojen valmistus. Vielä kun Sochauxin tehtaalla v.2009 kävin, vaimentimien valmistusta esiteltiin tehtaalla asiaankuuluvalla ylpeydellä eikä voinut kuin nyökytellä päätä.
https://www.usinenouvelle.com/article/psa-sochaux-delocalise-ses-amortisseurs.N152915

Tällä hetkellä 800 000 iskunvaimentinta lähtee PSA Peugeot-Citroënin 'Mechanical' -tehtaan korjaamoilta Sochauxissa (Doubs) vuosittain. Mutta tämä luku voidaan pian pyyhkiä pois.
Vaikka johdon päätöstä ei ole vielä pantu täytäntöön, tulevan T9:n iskunvaimentimien tuotannon ulkoistaminen ja Montbéliardin mekaanisen yksikön tosiasiallinen väistämätön sulkeminen vuoteen 2013 mennessä etenee todella hyvin. Eikä valmistaja lopu tähän. 'Alun perin projekti sisälsi, että T9:n iskunvaimentimien tuotantoa ei kohdistettu Peugeotin tehtaalle', selittää Bruno Lemerle, CGT:n johtaja Sochaux'n tehtaalta. Mutta loppujen lopuksi kyse olisi kaikkien iskunvaimentimien valmistuksen lopettamisesta PSA Peugeot-Citroënin sisällä.
Nykyisen 308:n korvaavien T9-mallien iskunvaimentimien markkinat uskottaisiin ulkopuoliselle toimittajalle, japanilaisen Kayaban Espanjaan sijoittautuneelle tytäryhtiölle. Valmistaja perustelee päätöstään taloudellisilla perusteilla, mikä jättää Bruno Lemerlen tehtäväksi. melko skeptinen: 'Johto ei vahvista, että nykyinen tuotanto on alijäämäinen. Hän vain sanoo löytäneensä 20 % halvemmalla muualta. Tämän lisäksi osakkeenomistajille jaetaan tällä viikolla osinkoja 257 miljoonaa euroa [le 31.05.2011, ndlr]. Tällä summalla olisi ehkä löydettävä toinen ratkaisu.
Työntekijät haluavat lopettaa muuttohalun, koska se johtaisi 600 työpaikan poistamiseen Sochaux'n mekaniikkapajoilta ja noin 30 työpaikan poistamiseen Belchampin suunnittelutoimistosta. Irtisanotuille henkilöille tarjottaisiin sitten uudelleensijoitusratkaisuja Sochaux'n eri toimipisteille, 'mutta useiden tilapäisten työntekijöiden kustannuksella, jotka puolestaan ​​menettäisivät työpaikkansa', jatkaa CGT:n johtaja. Eikä tässä oteta huomioon vaikutusta Altian, Peugeot-Japy Industriesin ja muiden paikallisten alihankkijoiden toimintaan, jotka valmistavat erityisesti iskunvaimentimia ja venttiilejä.



EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 861
Vs: Iskunvaimentimien valmistuksen lopetus PSA:lla
« Vastaus #1 : 03.08.2023, 02:11:37 »
Elokuun 2014 jälkeen ei PSA enää ole tehnyt omia iskunvaimentimia.

Lainaus
UMS - Sochaux mechanics - lopetti kaiken toiminnan heinäkuussa 2014; UMS:n nykyinen sijainti myytiin osana toimittajavyöhykkeen perustamista.
Lainaus
PSA Sochauxin UMS-mekaanisen tehtaan 30 000 neliömetriä puretaan työkaluistaan ​​ja koneistaan
19. elokuuta 2014 UUTISET

PSA Sochauxin UMS-mekaanisen tehtaan 30 000 m² puretaan työkaluistaan ​​ja koneistaan, pitkällä aikavälillä se on 100 000 m², joka tulee olemaan tyhjä Sochaux-Montbéliardin tontilla, PSA:n johdolla on projekti tavarantoimittajien tai varastojen paikantamiseksi sinne. .

joakim

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 033
Vs: Iskunvaimentimien valmistuksen lopetus PSA:lla
« Vastaus #2 : 03.08.2023, 10:28:08 »
Siis 2011-14 välillä tapahtunut siirtymä eli meidän autoista 607:ssa vielä omat, mutta 508 ja 308 (2016) KYBiä. Ei kai KYB huono ole? Pösön oma vain oli poikkeuksellisen hyvä.
MG4 -23 (23-) ja 508 1.6 BlueHDi -16 (20-), Entiset: Audi 80 GL 1.6 -73 (87-88), Lancia Beta 2.0 Berlina -76 (88-94), 205 XR 1.4 -90 (92), Lancia Prisma 1.6 IE -88 (92), 405 GR 1.6 -90 (92-01), 406 SR 2.0 -00 (01-03), 306 ST 2.0 -96 (04-09) ja 605 ST Turbo -99 (03-20), 607 2.2 -05 (09-24)

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 423
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Iskunvaimentimien valmistuksen lopetus PSA:lla
« Vastaus #3 : 03.08.2023, 11:42:31 »
Mulla on ollut kahdet KYBin tarvikeiskarit autoissa, molemmat hajosi takuu aikana. Omasta mielestä aivan järkyttävää paskaa myivät tarvikkeena joskus aikoinaan. Ekassa 308 vm. 2015 oli valmiiksi risa etuiskari heti uutena. Sen jälkeen ei ole sattunut omalle kohdalle hajoamisia, tosin kilometritkään ei ole olleet mitään ihmeellisiä.

Joskus edellisen työantajan autoissa oli sellainen tapaus että 25 tkm huollossa vaihdettiin etuiskarit, ja paljon muuta sellaista minkä olisi pitänyt kestää luokkaa 120-300 tkm. Iskareiden merkkiä en tiedä, auton merkkiä en kerro koska se ei liity tähän foorumiin mitenkään.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

nautiskelija

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 77
Vs: Iskunvaimentimien valmistuksen lopetus PSA:lla
« Vastaus #4 : 07.09.2023, 08:54:11 »
Tästä tulikin vaan mieleen että kuinka paljon noita iskareita on mahdettu aikanaan tehdä varastoon kun vasta tilasin 405:een alkuperäiset iskunvaimentimet kun niitä kuulemma on Ranskassa Peugeotin varastossa vielä saatavilla..🤔😁
Peugeot 405 gtx 2.0 -95 style
Peugeot 405 gl 1.6  -94
Peugeot expert 2.0 hdi -02
Peugeot 406 2.2 -03