Kirjoittaja Aihe: Paljonko autosi moottori pitää kierroksia 100km/h nopeudessa  (Luettu 3815 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 494
Nykyinen 3008 1.6hdi eat 6 120hv automaatilla taitaa vaatia n. 1600rpm 100km/h nopeudessa. Vaihde on 6.
Opel Vivaro 2.0hdi eat 8 177hv reilusti enemmän, noin1800rpm vaihteella 7. Tämä siis automaatin valitsema vaihde, ei manual mode.
Nämä ranskalaisten automaatit ei oikein osaa elää 80 ja 100 nopeusrajoituksilla. Paremmin toimivat 90 ja 110 rajoituksilla, jolloin kytkevät herkemmin suurimman vaihteen. En ole seurannut kulutusta 100km/h nopeudessa 7 tai 8 vaihteen ollessa käytössä. Kikkailemalla saa vakkarilla In suurimman vaihteen matka-ajoon, mutta siinä on aina vähän ylimääräistä säätöä muun liikenteen seassa ajaessa.
« Viimeksi muokattu: 03.02.2024, 09:18:49 kirjoittanut Ranskalainen GT »
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 494
Erityisesti kiinnostaa 3008 hybrid 225 eat 8 polttomoottorin kierrokset 100km/h.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 772
Nykyinen 3008 1.6hdi eat 6 120hv automaatilla taitaa vaatia n. 1600rpm 100km/h nopeudessa. Vaihde on 6.
Opel Vivaro 2.0hdi eat 8 177hv reilusti enemmän, noin1800rpm vaihteella 7. Tämä siis automaatin valitsema vaihde, ei manual mode.
Nämä ranskalaisten automaatit ei oikein osaa elää 80 ja 100 nopeusrajoituksilla. Paremmin toimivat 90 ja 110 rajoituksilla, jolloin kytkevät herkemmin suurimman vaihteen. En ole seurannut kulutusta 100km/h nopeudessa 7 tai 8 vaihteen ollessa käytössä. Kikkailemalla saa vakkarilla In suurimman vaihteen matka-ajoon, mutta siinä on aina vähän ylimääräistä säätöä muun liikenteen seassa ajaessa.
Tykkään ajella juurikin noilla nopeuksilla 90 ja 110km/h, se sopi hyvin 2.0 hdi 508:lle vm 2011.
Kun jonoissa vauhti putosi, tuli huomio että kulutus nousee. Varsinkin kun se vauhti muuttui pumppaukseksi.

Nykyisellä Peugeot 2008:lla en ole kiinnittänyt asiaan huomiota, 8 vaihteinen automaatti niin tapahtumia ei niin huomaa. Näppituntuma on että kierroksia on enemmän jatkuvasti kuten pikkukoneella kuuluukin ja suorasuihkutuksella hyväkin.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07, 2008 1.2 aut -21
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -24 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla 206 RC -04

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 811
3008 225 hybrid käyttää 8 vaihdetta jo alle 90km/h nopeudessa. Vasta ajoin 202km matkan maantieajoa 90-105km/h ja kulutus 3.5 litraa/100km.
Peugeot 3008 hybrid

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 468
Edelliset pösöt 2.0 bensa oli liki 3000 rpm ja 2.0 diesel noin 2000 rpm, nyt 307 bensa ja siinä liki 3000 rpm ja tojo bensa aut on 1600 rpm. Nämä 100 kmh vauhdissa
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 494
3008 225 hybrid käyttää 8 vaihdetta jo alle 90km/h nopeudessa. Vasta ajoin 202km matkan maantieajoa 90-105km/h ja kulutus 3.5 litraa/100km.
Kun ensikerran autolla ajelet, niin katsopa mitä tuon 100kmh nopeudessa on kierrokset. Ei taida bensamoottori paljoakaan kuulla ajossa?
Ei nämä eri automallien eat 8 vaihteistot olla kuitenkaan samoilla välityksillä?
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 811
308 1.2 130hv vaihtaa 8 vaihteelle 105km/h nopeudessa ja kierrokset joku 1800 rpm.
Peugeot 3008 hybrid

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 423
  • Kuolema kuittaa univelat...
Nykyisellä Peugeot 2008:lla en ole kiinnittänyt asiaan huomiota, 8 vaihteinen automaatti niin tapahtumia ei niin huomaa. Näppituntuma on että kierroksia on enemmän jatkuvasti kuten pikkukoneella kuuluukin ja suorasuihkutuksella hyväkin.

2008 vaihtaa 8-vaihteelle karkeasti 105 km/h, pitää kyllä 8-vaihteen sitten pienemmälläkin nopeudella. Kierrokset 100 km/h nopeudessa luokkaa 1900 rpm

Kun ensikerran autolla ajelet, niin katsopa mitä tuon 100kmh nopeudessa on kierrokset. Ei taida bensamoottori paljoakaan kuulla ajossa?
Ei nämä eri automallien eat 8 vaihteistot olla kuitenkaan samoilla välityksillä?

Muistaakseni 3008 Hybrid kierrokset oli 87km/h siinä 1400 rpm nurkilla, 102 km/h taisi olla 1700 rpm.

Nopeudet kunkin auton mittarin mukaan, esim 308 II mittarivirhe oli luokkaa 5 km/h, 2008 ja 3008 virhettä on luokkaa 2 km/h
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 867


Tästä päätellen ykkoskorisessa 508 GT:ssä kierrokset on karvan päälle 1600 rpm satasen nopeudessa 6-vaihteella. Näin myös muistelisin olevan.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 494


Tästä päätellen ykkoskorisessa 508 GT:ssä kierrokset on karvan päälle 1600 rpm satasen nopeudessa 6-vaihteella. Näin myös muistelisin olevan.
Komeat lukemat kuvassa. Tuo 2.2hdi on vaan niin vahva kaikin puolin. Kaikin puolin. Nyt, kun oma urea-auto alkoi temppuilemaan, niin täytyy vaihtaa erilaiseen. Dieseliin tottuneena, pitkin hampain joudun toteamaan, että 3008 225 hybrid on nyt kiikarissa. Onkohan siinä mitään 204hdi moottoriin verrattavaa? En usko, että ns voima tunne on lähelläkään. Kuitenkin, urea laitteista sain tarpeekseni. Kerta riitti. En olisi uskonut, että tämän konsernin bensamoottori olisin sekaantunut...
« Viimeksi muokattu: 03.02.2024, 21:32:16 kirjoittanut Ranskalainen GT »
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 423
  • Kuolema kuittaa univelat...
Tossa on varmaan sellanen pieni ero että 6-v automaatit vetää varmaan huiput suurimmalla vaihteella. Mitä joskus laskin 8-v 1.2 Puretech 130 pitäisi kelata 270 km/h suurimmalla vaihteella jos vaan pannussa teho riittäisi, eli ei, varmaan kelaa sen 200 km/h 6 tai 7-vaihteella. 8-v on ihan pelkkä energian säästövaihde, ja noin mun mielestä ihan hyvä vaan jos sitä ei liian aikaisin tyrkätä pesään.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 423
  • Kuolema kuittaa univelat...
Komeat lukemat kuvassa. Tuo 2.2hdi on vaan niin vahva kaikin puolin. Kaikin puolin. Nyt, kun oma urea-auto alkoi temppuilemaan, niin täytyy vaihtaa erilaiseen. Dieseliin tottuneena, pitkin hampain joudun toteamaan, että 3008 225 hybrid on nyt kiikarissa. Onkohan siinä mitään 204hdi moottoriin verrattavaa? En usko, että ns voima tunne on lähelläkään. Kuitenkin, urea laitteista sain tarpeekseni. Kerta riitti.

Jos sä sitä vääntöä kaipaat niin sähkövehkeet, no pääsee noilla hybrideillä vähän makuun.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 867
Tossa on varmaan sellanen pieni ero että 6-v automaatit vetää varmaan huiput suurimmalla vaihteella. Mitä joskus laskin 8-v 1.2 Puretech 130 pitäisi kelata 270 km/h suurimmalla vaihteella jos vaan pannussa teho riittäisi, eli ei, varmaan kelaa sen 200 km/h 6 tai 7-vaihteella. 8-v on ihan pelkkä energian säästövaihde, ja noin mun mielestä ihan hyvä vaan jos sitä ei liian aikaisin tyrkätä pesään.

Niin tekee. Täyskaasukiihdytyksessä tasaisella vaihtaa kuutosvaihteelle n. 195 km/h nopeudessa ja kelaa mittariin 240. Siinä vaiheessa kierroksia on nelisen tuhatta ja voima loppuu, että menisi kovempaa.

Ei meidän 3008 Puretech 130 kovin usein kahdeksatta vaihdetta käytä. Moottoritienopeuksissa pitää olla, että sen vaihtaa.

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 494
Jos sä sitä vääntöä kaipaat niin sähkövehkeet, no pääsee noilla hybrideillä vähän makuun.
Juurikin näin. Tää murros vaan tapahtuu niin nopeasti, ettei kukaan pysy mukana. Nyt kun tilaa jotain, on se vanhaa saapuessaan. Siksi arvot tippuu niin rankasti.
Itse en ole juurikaan e autoihin perehtynyt, joten en osaa edes valita sopivaa, ja itselle parasta kaikkien kiinalaisten, amerikkalaisten eurooppalaisten joukosta. 6 vuotta takaperin piti valita pelkästään bensa vai diesel.
Nykyinen 3008 on kuitenkin korina minulle ok valinta, joten kokeillaan hybridinä. Käytettynä nyt, niin ei tipu korkeelta, jos valitsee väärin.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 270
  • ajossa: 407 Coupé, Boxer, iVTEC
Vanhalla kalustolla ajaessa alta kahdentonnin kierroksen ei tapahdu mitään, manuaaliaski tuskin tykkää hyvää vedätyksestä, eikä polttoainetta säästy.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...