Tässä on nyt aktiivisimmat ruuhkavuodet vuodesta 2019 ajeltu uusilla Peugeoteilla, isoimman osan ajasta ollut kaksi takuunalaista kulkinetta alla. Kaikki olleet Puretechejä, kuten tuolla keskustelua puretech moottoreista -ketjussa olen maininnutkin. Ajokilometrit ovat kuitenkin hyvin maltillisia ja toisella autolla ei ensi vuonna uutta seuraajaa tule, vaan ajattelin taas alkaa harrastamaan noita hieman vanhempia Pösöjä. Tätä ajatusta edesautti se, että ensi vuonna minulle vapautuu tila, johon sitten voin useammankin harrasteauton säilöä. Mutta yksi uusi Peugeot saa jatkossakin pysyä pihassa, mutta millä tekniikalla?
Viiden vuoden aikana ollut nuo neljä 1.2. Puretechiä (ja kaksi on siis vielä pihassa) ja niissä ei tuo hihnaongelman lisäksi mitään vikaa oikeastaan ole ollut, ja tuonkin kanssakin on pystynyt elämään kun on ollut ensimmäinen omistaja. Olisi se silti mukavaa että seuraavassa ei heti olisi tiedossa jotain tyyppivikaa. Mutta onko sellaista? BlueHDI - Adblue haasteet ei nappaa ja oliko tässä 136 e-DCS nyt heti joku vaihteisto-ongelma tiedossa. Mites nuo sähkövispilät ja lataushybridit, onko tällä hetkellä tiedossa olevia ongelmia? Autolla ajetaan noin 12 tkm vuodessa ja enemmistö ajosta tulee kaupunkiajosta, sen puolesta kai sähköauto voisi olla valinta, tosin hinta huomattavasti korkeampi verrattuna vaikka nyt tuohon kevythybridiin.