Kirjoittaja Aihe: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit  (Luettu 172574 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 175
Vs: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit
« Vastaus #510 : 19.03.2024, 21:29:29 »
Minulla toimii OBDLink CX e-208:ssa ko Apilla ja myös ABRP. Aika rajallinen määrä tietoa CarScannerin kautta mutta löytyy esim minusta mielenkiintoinen, eli akun lämpötila ja akun ”kunto”. Myös ABRP näyttää kännykkä kakkosnäyttönä sen akun lämpötilan.
« Viimeksi muokattu: 19.03.2024, 21:33:07 kirjoittanut Peugo »

Pjotrthegreat

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit
« Vastaus #511 : 02.05.2025, 11:16:31 »
Diagbox - peugeot planet ongelma.

Ostin internetin ihmeellisestä maailmasta Diagbox version 09.129 joka sisältää myös Peugeot Planetin.
Mukana tuli tähän sopiva Lexia piuha.
Toimii hienosti 2014 vuosimallin citikassa.

Sitten taas kun yrittää mennä normivalikoiden kautta ja avata vm2004 307 van-väyläiselle tarkoitetun
peugeot planetin, pääsee eteenpäin kyllä, mutta vin ja dam kyselyyn on vastannut ja pitäisi viimein
yhtyä auton kanssa, tulee vain ilmoitus lontooksi "VCI:tä ei löydy tai VCI:tä käyttää toinen ohjelma".

Onko kellään vinkkejä tai kokemuksia miten tuon saisi toimimaan. Ohjelmisto pyörii virtuaalikoneessa jossa pohjalla win7.


Wanhat autot

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit
« Vastaus #512 : 17.07.2025, 11:30:24 »
PP2000 ohjelmisto ja kaapelit. Kirjava tarjonta kympeistä satasiin. Mistä ostamalla/mikä konfiguraatio pitäisi ostaa jotta pp2000 saa järkevässä ajassa toiminnalliseksi?

2006/2007 bensa 2.2, manuaalivaihteinen pösö. Hintaisekseen vaikuttaa hyvältä autolta, auton historiasta ei tietoa. Ajettu jo lähes 400tkm. Yhtä äkkiä koelaudasta tuli valoisa disco, abs, eps ainakin rokkaavat.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 331
Vs: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit
« Vastaus #513 : 17.07.2025, 11:34:12 »
Helpoiten selviää yhden linkin taktiikalla: https://psa-diag.fr/

Sieltä löytyy suositeltu kaapelin myyjä ja yläpalkin valinnoista "Free Diagbox 9" tai "VM Diagbox" pääsee ohjelmistoon käsiksi. Diagbox sisältää myös PP2000 ohjelmiston.

Ardewerde

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 5
Vs: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit
« Vastaus #514 : 08.11.2025, 15:34:00 »
Mikä versio noista kaapelieisra olis sopiva? Kun versioita on aika monta.
307 ja expertti pihassa.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 331
Vs: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit
« Vastaus #515 : 08.11.2025, 17:39:24 »
Full Chip -versio.

Ardewerde

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 5
Vs: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit
« Vastaus #516 : 08.11.2025, 17:46:51 »
Kiitos, pitäs koittaa saada toi vakkarin viiksi toimii expertissä, kuulemma 3 paikkaan pitää laittaa tieto.
Vai oisko Hml Hyvinkää välillä jollain tietotaitoa asian suhteen. Joo lappilassa on Toni tiedetään...

jahveti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 58
Vs: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit
« Vastaus #517 : 09.11.2025, 22:05:28 »
Kiitokset tuosta linkistä. :) :) :)
Tänään kun vanha 7.59 version sisältänyt autalliläppäri ( WIn7)  sanoi viimeiset terveiset, sain tuolla nopeasti pystyyn uuteen.
Interface joka oli hankittu vuonna miekka ja kirves ebaystä rokkasi ihan ok.
Peugeot 308 SW access  1.6 HDi 92  -2014
Peugeot 308 1.6 VTI  120 (EP6) , 2008.

tepsu

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 9
Vs: Vikakoodinlukijat, diagnostiikkaohjelmat ja OBD-kaapelit
« Vastaus #518 : 10.11.2025, 18:40:46 »
Lexia3 nimellä löytyy kaapeli jossa käytetään peugeotplanet ja diagbox ohjelmistoa
jos olen käsittänyt oikein niin peugeot planet ei kovin uusin käy enää.