Kirjoittaja Aihe: 407 - Takalasinlämmittimen johto palaa  (Luettu 11548 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

antsu

  • Vieras
Vs: 407 - Takalasinlämmittimen johto palaa
« Vastaus #15 : 10.11.2011, 14:48:37 »
1,8 ohmia tekee 80 wattia 12 voltilla eli vaikuttaa ihan järkevältä lukemalta. Virtakin on vain 6,7 ampeeria, mikä ei autolaitteissa ole paljon mitään.

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Takalasinlämmittimen johto palaa
« Vastaus #16 : 10.11.2011, 16:58:23 »
Niitä vastuksia mittailin niin takalasi näytti pelkästään 1,8 ohmia? vaikuttais aika pieneltä lukemalta.

Arvo lienee alueella, ainakin mikäli lämmitysvastuksen lankoja ei ole poikki, tehoksi tuosta tulee luokkaa 80-100W jolloin maksimi virta 6-8A - riippuen jännitteestä syöttöpisteessä.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 469
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Takalasinlämmittimen johto palaa
« Vastaus #17 : 11.11.2011, 18:08:05 »
...kävin mittailemassa arvoja ja nyt sitten katkes liitin siitä kuumasta mötikästä, taitaa tinaaminenkin olla turhaa kun lämpee niin rajusti et valuu tinaukset pois...

En nyt ihan ole perillä mikä kohta lämpeni, mutta voisiko olla niin että kuumeni kun oli johdin ohentunut/katkeamaisillaan. Jos kunnolla tinaa, ei varmaankaan lämpene  = > luultavasti kestää?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 01/2026 270tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

albertville

  • Vieras
Vs: 407 - Takalasinlämmittimen johto palaa
« Vastaus #18 : 12.11.2011, 13:11:25 »
Se koko johto siitä komponentin lähettyviltä on kuumana, mutta pitääpä kokeilla tinata se kunnolla jos vaikka alkais toimimaan hillitymmin. Vielä pitäis keksiä jokin kuumuutta kestävä suoja tuolle komponentille sekä johdoille?

antsu

  • Vieras
Vs: 407 - Takalasinlämmittimen johto palaa
« Vastaus #19 : 12.11.2011, 15:46:18 »
Ei tuon niin paljon kaiketi pitäisi lämmetä, että mihinkään erikoistoimenpiteisiin olisi aihetta, mutta silikoniletku kestää lämpöä.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 - Takalasinlämmittimen johto palaa
« Vastaus #20 : 12.11.2011, 17:22:58 »
Se koko johto siitä komponentin lähettyviltä on kuumana, mutta pitääpä kokeilla tinata se kunnolla jos vaikka alkais toimimaan hillitymmin. Vielä pitäis keksiä jokin kuumuutta kestävä suoja tuolle komponentille sekä johdoille?

Vai tinata, siis oikeasti juottaa tinalla ;) Kuumeneva kohta voi olla oikusulkusuoja tai ns. häiriönpoistokela, saa lämmetäkin. Mittaappa jännite sen yli. Vertailu vastaavaan autoon kannattaisi tehdä. Virityksiä kannattaa välttää, siis noin edeten finaaliin.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

mattioj

  • Vieras
Vs: 407 - Takalasinlämmittimen johto palaa
« Vastaus #21 : 13.01.2013, 13:36:26 »
Auto: 2004 407 SW 2,2.

Rupesin tuota takalasin lämmitintä ihmettelee ku ei se ny sit toimi. Sulake oli takakontissa ok 40A. No sittenhän se vika löyty. Jarruvalon suojan kun irroittaa nii sieltä tulee esiin takalasin "vastuksille" menevät johdot. Ihme vai harmi kun auto ei ole palanut. Punaisessa johdossa on ollut joku komponentti oisko joku lämpö vastus. Sulanu sen verran komeesti että siitä ei tietoo. Voisko joku kahtoo omastaan löytyiskö jotain vihjeitä mikä osa olis kyseessä? Olis kumminkin helppo tarkistaa.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 469
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Takalasinlämmittimen johto palaa
« Vastaus #22 : 15.01.2013, 23:41:24 »
Tässä pari viimekeväistä kuvaa. Onko kyse oikeanpuoleisesta punaisesta johdosta ja siinä olevasta pehmikkeestä kuvassa 1?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 01/2026 270tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

mattioj

  • Vieras
Vs: 407 - Takalasinlämmittimen johto palaa
« Vastaus #23 : 16.01.2013, 07:33:44 »
Juu kyllä. Punainen paksu johto. Vaahtomuovin sisällä oleva/ollut osa on sulanut. Johto on katkennut osan juuresta ja sitten lasissa oleva liitin on irronnut. Onkos porukalla minkälaisia korjaus toimenpiteitä? Tarviiko kyseistä osaa? Mikähän se mahtaa olla?

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 469
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Takalasinlämmittimen johto palaa
« Vastaus #24 : 16.01.2013, 11:43:26 »
Täytyisi avata ja katsoa. Mieluummin tietty joku jolla auto on tallissa (ja ymmärtää sähköosien päälle). Näyttää miullakin olevan "rusketusta" tuon pehmusteen kohdalla, joten ehkä syytä avata. Jos sisällä on jokin paljon lämpenevä komponentti, on aika älytöntä laittaa jokin eristävä solumuovi päälle...

Kuvat otin ohimennen samalla kun kiristin jarruvalon ruuveja. Olivat löysällä ja saivat valon pärräämään ajettaessa. Kuvista näkyy myös suojakuoren kiinnityksiä.
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 01/2026 270tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

warner76

  • Vieras
Vs: 407 - Takalasinlämmittimen johto palaa
« Vastaus #25 : 03.02.2013, 17:59:38 »
Juu kyllä. Punainen paksu johto. Vaahtomuovin sisällä oleva/ollut osa on sulanut. Johto on katkennut osan juuresta ja sitten lasissa oleva liitin on irronnut. Onkos porukalla minkälaisia korjaus toimenpiteitä? Tarviiko kyseistä osaa? Mikähän se mahtaa olla?

Saitko korjattua? itsellä sama ongelma eikä hajuakaan miten tuon saisi korjattua... Yritin juottaa sähköllä ja kaasulla mutta en saanut onnistumaan.

Saha

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 7
Vs: 407 - Takalasinlämmittimen johto palaa
« Vastaus #26 : 19.09.2025, 14:16:34 »
Onnistuko joku korjaamaan tämän vian?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 - Takalasinlämmittimen johto palaa
« Vastaus #27 : 20.09.2025, 14:35:16 »
Liimalla. Motonetistä johtavaa liimalakkaa. Se palanut osa taisi olla jokin kela ja liittyä antennijärjestelmään.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -