Sisälokasuojien (jos muoviset) eristys konehuoneen puolelta, eli rengas irti, lokari irti, perusteellinen puhdistus ja eristystä päälle. Auton pohjalevy on toinen kohde, eli eristys lattiamaton alle, ja tietysti mahdollisesti puuttuvat alustan suojamuovit hankintaan ja paikoilleen. Jos melu tulee kuitenkin pääosin takaa niin tavaratilan lattian jo lokarin sisäpuolien eristys on hyvä paikka aloittaa, koska ne muodostavat yhden melko suuren kaikupinnan, ja tehtaan jäljiltä ne ovat yllättävän eristevapaat. Ovien eristys ei jurisevaan rengasmeluun juurikaan vaikuta, mutta tien äänet kyllä vaimenevat.
Jos renkaat ovat kuluneet ja/tai vanhat, niin niiden vaihto esim. hiljaisiksi todettuihin GoodYear Efficient Gripeihin vaikuttaa todennäköisesti enemmän kuin tuo eristys.
Sinänsä rengasmelun torjunta on hankalaa, ja vaikka eristyksen jälkeen eron huomaa, ei ero valitettavasti ole niin suuri kun toivoisi. Rengasmelu monesti kulkeutuu rakenteita pitkin sisätiloihin, ts. sen torjunta pitäisi aloittaa jo suunnittelupöydältä. Tosin 407 ei lähtökohtaisesti ole edes kovin meluisa, käypä tyyppäämässä edellisen sukupolven Focusta tai Octaviaa...