Kirjoittaja Aihe: 407 - Äänieristyksen lisääminen  (Luettu 12946 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 - Äänieristyksen lisääminen
« Vastaus #15 : 11.08.2014, 21:16:40 »
Ei ole merkittävää vaikutusta, eli ei kannata tukkia tai tuunata poistoventtiileitä. Venttiilin vastapäätä olevaan suojapahviin toki pehmeää materiaali, mikä ei kerää kosteutta. Taitaa ollakin jo huopaa kerros originaalinakin ;)

Mikä tuossa kuvassa oleva violetti erillinen sulake on, mikä sijaitsee kotelon kyljessä?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

DonGuano

  • Vieras
Vs: 407 - Äänieristyksen lisääminen
« Vastaus #16 : 11.08.2014, 22:52:15 »
Täsä vielä lisäkuvia rojektista. Harmi kun innostuksessa jäi mm. sivuverhoilusta kuvat ottamatta, mutta tuota samaa STP Biplast 10:ä laitoin, joka näkyy kotelossa ja kotelon luukussa. Takapenkin pyöränkoteloa vasten sivumuoveihin laitoin liimaspreillä tuota vihreää eristyshuopaa, jota oli edellisen auton laitosta jäänyt yli. Takapenkin alle myös STP Black Goldia. Pyöränkotelon pohjalle en vielä laitanut mitään, oli vesi päässyt sinne lillumaan rikkinäisestä kumisesta johtojen läpiviennistä. Hieman oli maalipinta parista kohtaa rypistellyt ja en uskatanut laittaa ennenkuin hion ja pohjamaalaan, ...jos jaksan.

[ylläpito on poistanut liitteen]

[ylläpito on poistanut liitteen]

[ylläpito on poistanut liitteen]

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 - Äänieristyksen lisääminen
« Vastaus #17 : 05.10.2025, 00:26:36 »
Löysin vajaat paketit CTK vaimennusmattoa ja pyramidikuvioista 15 mm pehmytmattoa. Hattuhylly ja kynnysverhoilut on irti. Laitoin pehmytmattoa b pilarin muovien taakse. Vaimennusmattoa ei ehkä riitä kumpaankin pyöräkoteloon. Missä kohtaa nuo tulisi parhaiten käytetyksi? En osta toistaiseksi lisää tai pura autoa enempi. Takaovet käytän vissiin auki ennen talvea ja en tiedä miten piisaavat niihinkään
« Viimeksi muokattu: 05.10.2025, 00:36:51 kirjoittanut 406 »
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

LionRouge

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 404
  • L'être en mouvement
Vs: 407 - Äänieristyksen lisääminen
« Vastaus #18 : 05.10.2025, 17:22:12 »
Missä kohtaa nuo tulisi parhaiten käytetyksi?

Siellä missä pelti soi. Yleensä takahutlaarin lattia kumisee aika lailla. Sinne ensin. Pyöränkotelojen pystyosat ovat yleensä aika suoria muutamaa vahvistuspokkausta lukuunottamatta, joten ne voisivat olla seuraavia kohteita. Kaaren malliin prässätyt pellit taas eivät värähtele niin voimakkaasti, joten niihin vasta sitten kun vaimennusmattoa on tarpeeksi.
Rengasmelu taas olisi järkevintä vaimentaa lähellä sen syntymistä, joten sisälokasuojiin materiaalia joka heikentää äänen heijastumista.

JPL on hyvä tietolähde 407:n vaimentamiseen ... ;D
”Kyllä mä tän ymmärrän, mutta kun mun aivot ei.” M.N.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 - Äänieristyksen lisääminen
« Vastaus #19 : 05.10.2025, 18:01:53 »
Siellä missä pelti soi. Yleensä takahutlaarin lattia kumisee aika lailla. Sinne ensin.

Etuovien vaimentaminen oli eniten korvin kuultavissa ruosteeneston ja Noxudol-äänieristeruiskutuksen jälkeen sekä pikipahviakin oli sisälokkareissa. Rengasääntä ja kohinaa eniten tarvitsee vaimentaa.
Ulkopelti, sisäpelti ja oviverhoilu, JJ-Customin videoista voi luntata miten tehdään oven eristys kunnolla. Rengasmelua voi alentaa parhaiten hiljaisilla renkailla, eli Nokian Hakka Blue 3 ja GY,  toki halvat Kiinankumitkin voivat olla hiljaisia. Takakontin vaimennuksen kera äänikatkot takalokasuojien päälle. Sisälokkarien vaimennus marginaalista, kun 407 etuakselistorakenne kantaa äänntä runkoäänenä kabiiniin. Ref. JJ teki 508in perusduunin ja parantelin hieman perään...Tuossa pääpiirteittäin työvaiheet VÄY-1 :-) https://youtu.be/vLvUXdcHM00?si=ViEYCJaJotnX-rZO, millään superlonilla tai muutamalla vaimennuslevyllä ei melu alene.

- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 407 - Äänieristyksen lisääminen
« Vastaus #20 : 16.11.2025, 20:06:54 »
Laitoin vaimennusmattoa hattuhyllyyn ja takapyöräkoteloihin, sivupaneelien ja pyöräkotelon muovien taakse pehmytmattoa. Siksikö Hankookin nastat tuntuu niin hiljaiselle?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 406 ST Executive 2,0 red, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 407 2,0 ST Executive Business red

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 - Äänieristyksen lisääminen
« Vastaus #21 : 16.11.2025, 21:37:00 »
Osaltaan kyllä.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -