Kirjoittaja Aihe: 407 - Virta-avaimen korjaaminen  (Luettu 13454 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Virta-avaimen korjaaminen
« Vastaus #15 : 06.10.2014, 17:32:30 »
Ei siellä mitään muuta vikaa ole, kuin maavuoto - joka purkaa sen pariston, eli piirilevy pesten jne.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 - Virta-avaimen korjaaminen
« Vastaus #16 : 06.10.2014, 20:53:18 »
Alkusarjan vm.2005 (407 DAM 10388) avainta ei lukkoseppä pystynyt kopioimaan. Kahdessa eri liikkeessä ja Mäkelän Koneessa tuhrasivat, mutta ei onnistunut  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 093
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: 407 - Virta-avaimen korjaaminen
« Vastaus #17 : 07.10.2014, 08:42:25 »
Ei siellä mitään muuta vikaa ole, kuin maavuoto - joka purkaa sen pariston, eli piirilevy pesten jne.

Eilen illalla kävin piirilevyn pinnat läpi sähköhammasharjalla, joten luulisi olevan nyt puhdas ;D Liekö sitten pesun seurausta vaiko pitkä paristottomuuden aiheuttamaa, mutta jonkin aikaa sai kaukkarin kanssa taistella ennen kuin auto suostui sen käskyjä vastaanottamaan. Mutta nyt on uusi Energizer 1620 kaukkarissa, sillä tuon valmistajan paristo on vaikuttanut muutenkin kestävän tuossa kaukkarissa pisimpään. Katsotaan sitten ajan kanssa oliko tästä operaatiosta mitään hyötyä 8)

Vaan tuo peristovalmistaja jäi sitten mietityttämään, miksi juuri Energizer toimii pisimpään? Onko käytetyt materiaalit jotenkin erilaiset vaiko pariston fyysisessä muodossa jotain toleranssia? Dunno :-[ Mutta tuossa kaukkarin kanssa puuhastellessa silmiin osui muutama paljas juotospiste pariston välittömässä läheisyydessä => ajatus voisiko tuo paristo purkaa itsensä tuota kautta ja noiden pienien valmistustoleranssien vuoksi Energizer ei ottaisi ko. pisteisiin niin helposti kiinni kuin jonkin toisen valmistajan vastaava paristo. Niinpä palaset teippiä levylle ja ko. pisteet suojaan. Tosin nyt sitten ei tiedä jos tuo auttaa, johtuiko se pesusta vaiko teipistä ;)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

rallyedriver

  • Vieras
Vs: 407 - Virta-avaimen korjaaminen
« Vastaus #18 : 07.10.2014, 14:46:19 »
"Pesitkö" sen käyttäen isopropanolialkoholia vai mitä? Jos fairyvedellä niin voi hetken viedäkin että lähtee pelaamaan.  ::)

Voisiko joku kylmäjuotos myös aiheuttaa pientä resistanssia piirissä mikä kuluttaisi virtaa aina paljon kun avainta käyttää?

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 093
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: 407 - Virta-avaimen korjaaminen
« Vastaus #19 : 07.10.2014, 20:00:56 »
"Pesitkö" sen käyttäen isopropanolialkoholia vai mitä? Jos fairyvedellä niin voi hetken viedäkin että lähtee pelaamaan.  ::)

Pesu sinolilla ja sähköhammasharjalla, jonka päälle kuivatus tukankuivaimella. Ei pitäisi siis pähemmin jäädä "jämiä" jotka aiheuttaisi ylimääräistä avainta kokeiltaessa, mutta silti tovi siinä meni ennen kuin heräsi. Sen jälkeen onkin vielä toistaiseksi pelannut ihan OK 8)
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 093
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: 407 - Virta-avaimen korjaaminen
« Vastaus #20 : 13.10.2014, 19:22:38 »
Eilen illalla kävin piirilevyn pinnat läpi sähköhammasharjalla, joten luulisi olevan nyt puhdas ;D

Aikaisemmin paristo lopahti jo alle viikossa, nyt on 1vko tuosta pesusta ja lisäeristämisestä takana eikä kaukkarin toiminnassa ole (vielä?) havaittu ongelmia :) Eli eiköhän tuo tässä tämän viikon aikana sitten taas viimeistään sippaa, jos hommasta ei ollut mitään hyötyä ???
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 093
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: 407 - Virta-avaimen korjaaminen
« Vastaus #21 : 17.10.2014, 09:15:19 »
Eli eiköhän tuo tässä tämän viikon aikana sitten taas viimeistään sippaa, jos hommasta ei ollut mitään hyötyä ???

Yep, niinhän se sitten eilen illalla sippasi taas, kaukkarilla ei mitään auktoriteettia keskuslukitukseen = eipä ollut em. operaatioista mitään hyötyä :-\
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 093
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: 407 - Virta-avaimen korjaaminen
« Vastaus #22 : 17.10.2014, 18:11:48 »
Paristo siis kestää about viikon ja uusi avain maksaa ... maltaita :'( No mennään sitten siitä missä aita on matalin ja tilattiin kiinasta repullinen paristoja ;D 50x 1620 kun maksoi n. 5,20€ niin aika monta vuotta saa tuolla kaukkarin hinnalla kyllä mennä, liekö autoakaan enää talossa ennen kuin tuo "kuollettuisi" ;)

http://www.ebay.com/itm/281206381700
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Virta-avaimen korjaaminen
« Vastaus #23 : 17.10.2014, 20:46:19 »
Pakko siellä piirilevyllä on maavuoto jossain kohtaa virtapiiriä olla. Pesu painopiirilevyjen puhdistukseen tarkoitetulla puhdistusaineella.

keijokos

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 314
Vs: 407 - Virta-avaimen korjaaminen
« Vastaus #24 : 01.11.2014, 12:03:06 »
Onko joku ratkaissut ongelmaa tai asentanut tarvikekakea rinnalle. Mistä löytyy 407 vastaanotin ja voiko siihen kytkeä toisen. Aikoinaan laitoin bx ja xantiaan semmoiset ja toimi hyvin. Bx oli vastaanotin keskikonsolin takapäässä ja xantiassa kattovalon yhteydessä.

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 093
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: 407 - Virta-avaimen korjaaminen
« Vastaus #25 : 01.11.2014, 14:22:43 »
Paristo siis kestää about viikon ja uusi avain maksaa ... maltaita :'(

Uskomaton juttu, mutta suutarilta C5:n avain kustantaisi luokkaa 300€ (Jumbo, Vantaa) ja tuossa ei edes kosketa auton omiin koodeihin vielä lainkaan. Kun taas Veholta aito avain koodauksineen irtoaa n. 150€ :o
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

keijokos

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 314
Vs: 407 - Virta-avaimen korjaaminen
« Vastaus #26 : 16.11.2014, 14:14:44 »
Onko joku hiljattain ostanut täysin uutta avainta, mitä se maksaisi. Itse korjasin lattialle pudonneen ja sillä käynnistyy mutta paristo kestää vain viikon.Olen tinaillut kaikkia liitoksia ja pessyt moneen kertaan rasvanpoistoaineellakin,myös kuoret,laittanut ohjeen mukaan pariston paikoilleen ilman sormia mutta ei vaan kestä. Tuli mieleen että aika monilla ongelma ilmenee kuorien vaihdon jälkeen. Voisko noissa jäykemmissä kuorissa esim mikrokytkin jäädä jotenkin puolittain päälle vai mikä ihme.

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 093
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: 407 - Virta-avaimen korjaaminen
« Vastaus #27 : 16.11.2014, 19:42:25 »
No tuossa yllähän se jo lukee: Vehossa 150€ uusi Sitikan avain koodauksineen kaikkineen :) Mikä on Pökön vastaava hinta, dunno, mutta tuskin paljoa tuosta heittää 8)

Ja tuosta viestistä pykälä ylöspäin, oma ratkaisuni oli ostaa 50x paristoja hieman yli 5€ hintaan = noilla pärjätään siis vuoden päivät, kun tuo minunkin kaukkari tosiaan purkaa paristonsa viikossa. Ja vastaavasti tuon uuden avaimen hinnalla saa jo aika monen vuoden paristot ;D
Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

TheAna

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 8
Vs: 407 - Virta-avaimen korjaaminen
« Vastaus #28 : 12.11.2025, 17:40:06 »
Onkos vuosien jälkeen pariston syöntiin löytynyt syytä?
Ite vaihdoin noin kuukausi sitten pariston ja alkuviikosta ei enään jaksanut signaalia lähettää (onneksi tuli jumiutunut oven lukko vaihettua ajoissa)...

Jatkuvaa virran kulutusta on noin 60-100 mikroampeeria, ipa kylvyn jälkeen putoaa hitaasti 0-1 mikroampeeriin, mutta nousee sitten ipan täysin kuivuttua takaisin.

Kontinavaus kytkimen vieressä on pari vastusta, toinen on merkitty 10kohmin vastukseksi (103) ja toisessa on merkinnän jämiä, mutta selväähän siitä ei saa (ehkä 103 mutta toiste päin juotettu, tai voi olla pelkkä 0. liittenä kuva mikäli toimii.) Mikroskoopin alla näyttäs että saattas olla viallinen vastus, kuoresta lohjennut ehkä pala, mutta pitäs tietää mikä se pitäs olla ennen kuin rupeaa sitä irroittelemaan ja mittailemaan.

Jos joku viitsisi joutessaan vilkaista mimmoset merkinnät sieltä löytyy, niin ehkä sit uskaltaisin ruveta irrottamaan tuota millin pituista komponenttia tärisevillä käsillä ja liian isolla kolvin kärjellä :D

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 366
  • ajossa: 407 Coupé, Jumpy 120, iVTEC
Vs: 407 - Virta-avaimen korjaaminen
« Vastaus #29 : 12.11.2025, 18:38:13 »
Keväällä ostin Jumpyn ja siinä uusi paristo kesti 1-2 päivää. Lahdesta Auto-Alarm korjasi kaukosäätimen kuntoon 80€. Heillä on ilmainen postituspalvelu, vaikkei mulla sinne ollut edes pitkä matka. Uusi avain olisi maksanut yli 300€ marmorilla.

Kannattaa kysellä, erinomainen palvelu sujui jopa Messengerillä. Suosittelen

https://autoalarm.fi

Omassa 407 Coupessa toinen kaukosäädin syö viikossa pariston, toinen toimii nornaalisti.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307 SW...