Kirjoittaja Aihe: 407 - Ksenonajovalopolttimo ei toimi  (Luettu 3568 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
407 - Ksenonajovalopolttimo ei toimi
« : 04.01.2016, 22:28:05 »
Auto: 2005 407 3,0 V6 Sport (VF36DXFVJ21266278, DAM 10388).

Oikeanpuoleinen ajovalo pimeni, ei vikahälytystä mittaristoon. Polttimon vaihtaminen ja sen päässä olevan ballastin vaihtaminen ristiin ei poistanut vikaa. Virrat päälle laitettaessa korkeudensäätö ohjaa xenonin liikettä. Vika paikantunut ajovalon alla olevaan xenon-ohjausyksikköön. Varaosan hinta Peugeotilla 657 € ja ebaystä käytettynä noin 150 €.

Ratkaisu: vaihdettu xenonboxissä oleva mosfet. Viallinen neljän ryhmässä olevistä mosfeteistä on paikallistettavissa yleismittarilla. Mittaa piirilevyltä äärijohtimista, oikosulussa oleva on viallinen. Mosfetin hinta noin 5 euroa, tarjolla ebayssä. Oman työn hinta harrastuksena 0 e. Boxin irrottaminen ajovalon alta kapeasta raosta onnistuu ilman ajovalon irroittamista pienellä raikkävääntimellä jossa torx 15 (20). Asennustilan saamiseksi irrota pesunestesäiliön putki vetämällä pois edestä.

TEMP_ARKISTOON
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Pesonen 206

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 407 - Ksenonajovalopolttimo ei toimi
« Vastaus #1 : 18.10.2025, 22:18:14 »
Moi laitoit mulle yv kun on meidän pösössä käynnistys ongelmaa en pystynyt vastaamaan yv pösö on Lohjalla vm2002 ajettu 136000

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 756
  • 508 GT-Line 225
Vs: 407 - Ksenonajovalopolttimo ei toimi
« Vastaus #2 : 19.10.2025, 09:43:15 »
Moi laitoit mulle yv kun on meidän pösössä käynnistys ongelmaa en pystynyt vastaamaan yv pösö on Lohjalla vm2002 ajettu 136000

Okei. Vähän ajettu 206 ja tuo 2002 malli taitaa olla VAN-systeemillä. Sekoitus vanhaa ja tulevaa CANnia. Koitetaan saada Söpö vielä pörrää...Tällä foorumilla ollaan ns. anonyymejä, yritä viestiä uudelleen.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Pesonen 206

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 407 - Ksenonajovalopolttimo ei toimi
« Vastaus #3 : 20.10.2025, 16:56:01 »
Ei onnistu ilmoo tälleen Sinulla ei ole oikeutta lähettää yksityisviestejä.